Την αυτόνομη παρουσία του λιμανιού της Ρόδου στη μεγάλη διοργάνωση για το θαλάσσιο τουρισμό που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο στο Μαϊάμι, εξετάζει το δημοτικό λιμενικό ταμείο νότιας Δωδεκανήσου, σε μία προσπάθεια να εδραιώσει την παρουσία του στην αγορά της κρουαζιέρας και να ανακτήσει το χαμένο έδαφος των τελευταίων ετών.
Ήδη η πρώτη οργανωμένη παρουσία του στην έκθεση της Μασσαλίας το Νοέμβριο έδειξε ότι η Ρόδος επιβάλλεται να παραμείνει μέσα στο παιχνίδι καθώς οι ανταγωνιστές είναι πολλοί και οι εταιρίες υπολογίζουν πλέον σοβαρά το κόστος για κάθε προορισμό.
Εκείνο που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι η Ρόδος αν και είναι ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου, εντούτοις δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα σε καμία ένωση λιμένων όχι μόνο διεθνούς επιπέδου αλλά και τοπικής εμβέλειας.
Το κόστος για μία τέτοια εγγραφή είναι υψηλό, όμως τα οφέλη που υπάρχουν θεωρείται ότι είναι πολλαπλάσια γι΄αυτό και η διοίκηση θα εξετάσει σύντομα την ένταξη του λιμανιού σε ένα τέτοιο όργανο.
Για παράδειγμα θα μπορούσε να ενταχθεί και στην ένωση τουριστικών λιμένων Μεσογείου, η οποία μάλιστα συμμετείχε στην έκθεση της Μασσαλίας με ενιαίο περίπτερο το οποίο με έκπληξη διαπίστωσαν οι απεσταλμένοι μας ότι είχε δυναμική παρουσία.
Το θέμα ίσως να έρθει για συζήτηση τον Ιανουάριο, αν και προηγείται η συζήτηση και ψήφιση του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού, όμως λόγω των ημερομηνιών που πιέζουν θα πρέπει να παρθεί απόφαση πριν το Μάρτιο όταν θα διεξαχθεί η διοργάνωση στις ΗΠΑ.
Η αυτόνομη παρουσία του λιμανιού της Ρόδου επιβάλλει όμως και την πλαισίωσή του με το ανάλογο θεματικό υλικό τα οποία πρέπει να προβληθεί στις εταιρίες και γι αυτό πρέπει να συνεχίσει η συστηματική δουλειά που ξεκίνησε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοργάνωση «Sea trade Cruise Shipping Miami» είναι η μεγαλύτερη του είδους παγκόσμια και πραγματοποιείται κάθε χρόνο με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων ονομάτων του χώρου.
Μάλιστα πέρσι ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Θάνος Πάλλης, ο οποίος παρουσίασε την κυβερνητική πολιτική για την κρουαζιέρα, σε ειδική εκδήλωση της ελληνικής αντιπροσωπίας, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης-συνάντησης του κλάδου της κρουαζιέρας, υπογράμμισε ότι διατάξεις όπως η κατάργηση του ελάχιστου χρόνου παραμονής στους λιμένες και η απελευθέρωση των μικρής κλίμακας λιμενικών έργων από γραφειοκρατικές καθυστερήσεις σχολιάστηκαν θετικά από τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας.
Εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας επανέλαβαν την επιθυμία τους να ενεργοποιηθούν με περισσότερες κρουαζιέρες σε ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο, ενώ σημείωσαν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη λειτουργία τερματικών σταθμών κρουαζιέρας μέσω παραχωρήσεων.
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΔΟ
Ταυτόχρονα θα πρέπει να επισημανθεί ότι μεγάλες απώλειες θα γνωρίσει ο θαλάσσιος τουρισμός στη Ρόδο την επόμενη χρονιά καθώς τα στοιχεία καταγράφουν μειώσεις στον αριθμό των κρουαζιεροπλοίων που θα καταπλεύσουν στο λιμάνι μας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 2013 αναμένεται να σημειωθεί μία πτώση σε ποσοστό 30% όσον αφορά τις επισκέψεις κρουαζιεροπλοίων νούμερο αρκετά ανησυχητικό για τον προορισμό μας.
Η μείωση στην κίνηση της κρουαζιέρας και ειδικότερα στις επισκέψεις τουριστών στη Ρόδο θα είναι μία ψυχρολουσία για το νησί μας σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ένωσης ξενοδόχων Ρόδου ʼρη Σουλούνια που παραβρέθηκε στην έκθεση της Μασσαλίας για τον τουρισμό ως μέλος της αντιπροσωπείας του νησιού μας.
Ο κ. Σουλούνιας που μαζί με εκπροσώπους του λιμενικού ταμείου και τουριστικούς πράκτορες της περιοχής μας έδωσε το παρών στη διοργάνωση, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εκπροσώπους εταιριών και να αποτυπώσει την εικόνα της κρουαζιέρας στην περιοχή.
Στο πλαίσιο δηλώσεων που είχε κάνει μετά την επιστροφή του από τη διοργάνωση, τόνισε ότι η Ρόδος στο πλαίσιο της παρουσίας της είχε πολλές και σημαντικές επαφές για το έτος 2014, καθώς τα προγράμματα των εταιριών για την επόμενη χρονιά έχουν πλέον κλείσει.
Μάλιστα επιβεβαίωσε τότε και σχετικό ρεπορτάζ της Ροδιακής σύμφωνα με το οποίο ειδικά η εταιρία Costa θα στείλει του χρόνου πολύ λιγότερα κρουαζιερόπλοια στη Ρόδο.
Η απόφασή της να περικόψει πολλά από τα ταξίδια της στην περιοχή μας, έχει παρθεί εδώ και καιρό όπως δήλωσαν οι πράκτορές στη Ρόδο με δεδομένο το αυξημένο κόστος των καυσίμων λόγω της απόστασης και λόγω των υπερκοστολογημένων υπηρεσιών που παρέχονται σε διάφορα επίπεδα.
Ενδεικτικά οι εταιρίες επεσήμαναν ότι ένα ρυμουλκό στοιχίζει στην εταιρία περίπου 10.000 ευρώ ενώ ασύμφορη θεωρείται η προμήθεια του νερού το οποίο στοιχίζει για την εταιρία 12 ευρώ το κυβικό.
Σύμφωνα με τον κ. Σουλούνια, το 2014 θα είναι πιο ελπιδοφόρο καθώς από τις επαφές που έγιναν στο πλαίσιο της έκθεσης της Μασσαλίας, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από νέες εταιρίες που δεν έχουν βάλει στο πρόγραμμά τους τη Ρόδο.
Ενδιαφέρον υπάρχει όμως και για την υπηρεσία του home port που παρέχει πλέον το νησί μας και πάνω σε αυτό βασίστηκε η προβολή του λιμανιού μας στην έκθεση.