Στην Τήλο για το πρόγραμμα «Εστία» ο εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

Στην Τήλο για το πρόγραμμα «Εστία» ο εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

Στην Τήλο για το πρόγραμμα «Εστία» ο εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 411 ΦΟΡΕΣ

Ρεπορτάζ της Ευγενίας Λουπάκη στην “Αυγή”

Ο εκπρόσωπος στην Ελλάδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες Φιλίπ Λεκλέρκ, βρέθηκε για πρώτη φορά στην Τήλο. Δήλωσε ενθουσιασμένος από το φυσικό περιβάλλον και την ποικιλομορφία του νησιού, μα πιο πολύ από τα σχέδια για την ανάπτυξη της τυροκομίας με τη συμμετοχή προσφύγων που θα εγκατασταθούν σε λίγες εβδομάδες στην Τήλο.

Υλοποιώντας το πρόγραμμα "Εστία", η Ύπατη Αρμοστεία θα εγκαταστήσει τρεις οικογένειες αιτούντων άσυλο, σε σπίτια που ήδη έχει βρει ο Δήμος. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενσωμάτωσή τους στην τοπική κοινωνία και φυσικά περιλαμβανει και εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας για τους ενηλίκους, ενώ αυτονόητο είναι το σχολείο για τα παιδιά. Αλλωστε η Τήλος έχει να επιδείξει έργο και επ’ αυτού, με τη δουλειά που γινόταν στη Δομή Φιλοξενίας.

Ο Φιλίπ Λεκλέρκ μαζί με τον υπεύθυνο της Ύπατης Αρμοστείας για τα Δωδεκάνησα Αλέξανδρο Βούλγαρη και την υπεύθυνη Τύπου Στέλλα Νάνου, επισκέφθηκε το Δημαρχείο,όπου συνάντησε τα κορίτσια που θα "τρέξουν" το πρόγραμμα στην Τήλο και συζήτησε αναλυτικά με τη δήμαρχο.

Στη συνέχεια το Τυροκομείο και τη...στάνη με τις κατσίκες που βόσκει, αρμέγει και τυροκομεί η δήμαρχος- μη με ρωτήσετε πώς προλαβαίνει. Γεύτηκε τυράκι φρεσκότατο και νοστιμότατο, είδε τα άδεια, λόγω μεγάλης ζήτησης, ψυγεία κι τάισε και τις κατσικούλες με προτροπή της δημάρχου, φυσικά!

Στη φωτογραφία η Μαρία Καμμά δωρίζει στον Φιλίπ ένα μπρούτζινο ομοίωμα νάνου ελέφαντα κι ένα βιβλίο για την Τήλο, δείχνει από το κινητό της σκηνές από τα παιδιά που τραγουδούσαν ελληνικά στη Δομή Φιλοξενίας.

Σημειώνω ότι το ενδιαφέρον για το "τηλοτύρι" με ό,τι αυτό σηματοδοτεί, την ανάπτυξη δηλαδή του πρωτογενούς τομέα με συμμετοχή προσφύγων, εν είδει μάλιστα υποδείγματος και για άλλες μεγαλύτερες περιοχές, έχει κινήσει το έμπρακτο ενδιαφέρον εντός και εκτός Ελλάδος.

Ο Δήμος του Μενιέρ της Ελβετίας χρηματοδότησε τις εγκαταστάσεις, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή συμμετέχει με τεχνογνωσία και προσφορά υποτροφιών και πολλοί άλλοι με διάφορους τρόπους.

Υπάρχει επίσης μεγάλη ζήτηση από τις ταβέρνες και τα ξενοδοχεία του νησιού- το τυρί αρέσει πολύ στους τουρίστες.

Διαβάστε ακόμη

Υπεγράφη η εργολαβική σύμβαση για τις νέες υδρογεωτρήσεις και τα δίκτυα μεταφοράς πόσιμου νερού στα Λιβάδια Τήλου

Πρώτο Βραβείο για την Τήλο στο Συνέδριο «Κλεισθένης» – Διάκριση για τη Δήμαρχο Μαρία Καμμά

Μια ξεχωριστή εμπειρία γεμάτη σκέψη, φαντασία και συνεργασία ολοκληρώθηκε στην Τήλο

Απάντηση Δήμου Τήλου στον Δήμαρχο Σύμης για το πρόγραμμα «Just Go Zero Tilos»

Με τιμές και εκδηλώσεις η Τήλος τίμησε την 78η επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου

Συγκίνηση στη Νέα Υόρκη: Η Δήμαρχος Τήλου τιμήθηκε από τον ιστορικό Σύλλογο Τηλιακών

1η Τοπική Διαβούλευση για το Τοπικό Σχέδιο Δράσης Τήλου στο πλαίσιο του Προγράμματος GReco Islands

Η Τήλος παρέδωσε τα ευρωπαϊκά σκήπτρα στο Βέλγιο