Πρέπει να θεσμοθετηθεί η δημοσίευση των καταχωρίσεων στον τοπικό Τύπο

Πρέπει να θεσμοθετηθεί η δημοσίευση των καταχωρίσεων στον τοπικό Τύπο

Πρέπει να θεσμοθετηθεί η δημοσίευση των καταχωρίσεων στον τοπικό Τύπο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 217 ΦΟΡΕΣ

Επιστολή στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη απέστειλε ο Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων (ΣΗΠΕ) και η Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου, ζητώντας να θεσμοθετηθεί χωρίς αστερίσκους η υποχρεωτικότητα καταχωρίσεων στον περιφερειακό Τύπο.

Στην επιστολή που κοινοποιήθηκε, επίσης, σε όλα τα κόμματα, αναφέρονται τα εξής:
«Αξιότιμε κε Πρωθυπουργέ, αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Αξιότιμες κυρίες, κύριοι βουλευτές
Με αφορμή την κατάθεση της τροπολογίας για την παράταση ενός (1) έτους του καθεστώτος των υποχρεωτικών καταχωρίσεων του Δημοσίου στον Περιφερειακό και Τοπικό Τύπο, ο Σύνδεσμος Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων (ΣΗΠΕ) και η Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου (ΕΙΕΤ) καταθέτουν την επιφύλαξή τους και ως εκ τούτου τη διαμαρτυρία τους για τη δρομολογούμενη εξέλιξη.

Υπενθυμίζουμε ότι πάγιο αίτημα του ΣΗΠΕ και της ΕΙΕΤ είναι η διατήρηςη του υποχρεωτικού χαρακτήρα των δημοσιεύσεων στον περιφερειακό Τύπο ως θεσμική «σταθερά» χωρίς ημερομηνία λήξησ, προκειμένου να διασφαλίζονται και να κατοχυρώνονται διαχρονικά οι αρχές τις διαφάνειας, τησ νομιμότητας, της χρηστής διοίκησης και της ευρείας ενημέρωσης των πολιτών, χωρίς περιθώρια διακριτικής ή ευνοϊκής μεταχείρισης.

Είναι άλλωστε, αντιληπτό ότι κάθε παράταση, ιδίως με τόσο σύντομη ισχύ, θέτει τον περιφερειακό Τύπο σε κατάσταση «ομηρίας», αφού διατηρεί μία έωλη κατάσταση η οποία αφενός απειλεί τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των εκδοτικών επιχειρήσεων και αφετέρου ακυρώνει κάθε δυνατότητα προγραμματισμού και σχεδίασης (προσλήψεις, επενδύσεις, ψηφιακη αναβάθμιση κ.λπ.) για τις περιφερειακές εφημερίδες.

Υπενθυμίζουμε ακόμα ότι, η υποχρεωτικότητα των δημοσιεύσεων αποτελεί την τελευταία, εναπομείνασα πρόνοια ευεργετικών διατάξεων για τον Περιφερειακό Τύπο, ο οποίος αν και προστατεύεται σε όλη την Ευρώπη με τη μορφή άμεσωνκαι έμμεσων επιχορηγήσεων, προκειμένουν να υπηρετήσει τον σκοπό του ως μέσο ενημέρωσης και προαγωγής ιδεών στις τοπικές κοινωνίες, στη χώρα μας με την επίκληση μνημονιακών δεσμεύσεων, τα τελευταία χρόνια παραμένει χωρίς στήριξη, όχι μόνο στο επίπεδο της οικονομικής ενίσχυσης, αλλα κυρίως στην κατεύθυνση της ουσιαστικής στήριξης για την αναβάθμιση και αξιοποίηση της προστιθέμενης αξίας τους.


Δηλώνουμε ότι, πρόθεση και ώθηση για τον Σύνδεσμο Ημερήσιων Περιφερειακών Εφημερίδων και την Ένωση Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου αποτελούν η προάσπιση της έγκυρης περιφερειακής ενημέρωσης, η προστασία των θέσεων εργασίας και η οχύρωση απέναντι σε κάθε θεσμική εξέλιξη που μπορεί να απειλήσει με πολιτικές σκοπιμότητες, την αξιοπιστία του.


Για όλους τους παραπάνω λόγους, ζητούμε:
1. Από τη Βουλή, να θεσμοθετήσει, χωρίς αστερίσκους, την υποχεωτικότητα των καταχωρίσεων στον Περιφερειακό Τύπο.

2. Από την κυβέρνηση, να ανταποκριθεί στα αιτήματα των Ενώσεων Τύπου για την οργάνωση θεσμικού διαλόγου με σκοπό την αποκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό των σχέσεων Διοίκησης-επιχειρήσεων Τύπου.


Για τις Ενώσεις Περιφερειακού Τύπου
Σ.Η.Π.Ε. ο Πρόεδρος Γ. Κατσαΐτης, Ε.Ι.Ε.Τ ο Πρόεδρος Α. Μουντάκης».

Διαβάστε ακόμη

Οι τομεάρχες της ΕΛ.Α.Σ – Όλα τα ονόματα

ΥΠΕΝ: Σε δημόσια διαβούλευση η Εθνική Στρατηγική για τα Ύδατα

AI Act: Η Ελλάδα αποκτά ολοκληρωμένο εθνικό πλαίσιο εφαρμογής του Kανονισμού της ΕΕ για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Δημοσκόπηση Interview: Άνοδος για ΝΔ και ΕΛ.Α.Σ., σταθερό ΠΑΣΟΚ και πτώση για την «Ελπίδα» της Καρυστιανού

Σπίτια για γιατρούς και δάσκαλους σε 12 νησιά

Ν. Παπαθανάσης: 142,969 εκατ. ευρώ σε περιοχές που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Ο λαγοκέφαλος έχει φτάσει πλέον σε ανεξέλεγκτα επίπεδα - Ψαράς από την Κάλυμνο που από το 2005 προειδοποιούσε για το τοξικό ψάρι μιλά στα Παραπολιτικά 90,1

ΗΠΑ και Ιράν βλέπουν «φως» για τον Λίβανο και το Ορμούζ: Οδικός χάρτης για οριστική συμφωνία σε 60 ημέρες