Απαλλακτική πρόταση για τον πρώην πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 279 ΦΟΡΕΣ
Απαλλακτική είναι η πρόταση του αρμόδιου Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών για 68χρονο πρώην πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ Α.Ε.) και μία γυναίκα που είχε αναλάβει μετέπειτα τη διαχείριση του ίδιου οργανισμού, οι οποίοι κατηγορούνται ότι εμπλέκονται σε υπόθεση απιστίας στην υπηρεσία ποσού άνω των 800.000 ευρώ.
Ο 68χρονος μάλιστα είχε κληθεί να δώσει εξηγήσεις για τα όσα του καταλογίζονται στην ανακρίτρια Ρόδου, συνοδευόμενος από τη δικηγόρο κα Κατερίνα Βολονάκη και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας είχε αφεθεί ελεύθερος χωρίς όρους. Επίσης όμως και η συγκατηγορούμενή του που είχε απολογηθεί στην Αθήνα, είχε αφεθεί ελεύθερη χωρίς όρους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ροδιακής», η αρμόδια Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθηνών που χειρίζεται την υπόθεση, με πρότασή της προς το δικαστικό συμβούλιο (Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών) προτείνει να μην γίνει κατηγορία σε βάρος των δύο εμπλεκομένων για το αδίκημα της απιστίας τελεσθείσα κατ’ εξακολούθηση, κατά μόνας και από κοινού με προκληθείσα ζημία που υπερβαίνει συνολικά τις 120.000 ευρώ και φυσικά να μην παραπεμφθούν σε δίκη στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων.
Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην πρόταση της εισαγγελικής λειτουργού, από τα στοιχεία της δικογραφίας δεν προκύπτει ζημία στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας. Πιο αναλυτικά, «από την ενδελεχή επισκόπηση της κατηγοριοποίησης των παρατυπιών που εντόπισαν οι ειδικοί επιστήμονες και αποτύπωσαν στην έκθεση τους, σε συνδυασμό με τον τρόπο υπολογισμού της ζημίας που φέρεται να υπέστη ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. από τη σύναψη έκαστης συμβάσεων, προκύπτει ενεργώς ότι ούτε η φύση των παρατυπιών που καταλογίζονται στην πλειονότητά τους ήταν ικανή να επιφέρει ζημία στην περιουσία του ΟΛΕ ή επέφερε εν τέλει ταύτη, αλλά ούτε και η ζημία η οποία αριθμείται, προκύπτει να προήλθε αιτιωδώς από τη διισχυριζόμενη παράβαση των κανόνων επιμελούς διαχείρισης την οποία όφειλαν να επιδείξουν αμφότεροι οι κατηγορούμενοι κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους ως πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος του άνω Οργανισμού, έκαστος διαρκούσης της θητείας τους, στοιχεία που απαιτούνται για την πλήρωση της αντικειμενικής υπόστασης του εγκλήματος της απιστίας για το οποίο κατηγορούνται».
Ο 68χρονος με ένα ογκοδέστατο κατηγορητήριο που είχε συνταχθεί και ξεπερνά τις 80 σελίδες, κατηγορείται ότι ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, το χρονικό διάστημα από την 1η Ιουλίου 2010 έως και το 2011, ζημίωσε το ελληνικό δημόσιο επειδή όλες οι συμβάσεις που έκανε αφορούσαν απευθείας αναθέσεις και δεν γίνονταν με δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό. Ο 68χρονος κατηγορείται για συγκεκριμένες συμβάσεις εργασίες κάποιες εκ των οποίων ξεπερνούν σε ποσό απόδοσης τις 100.000 ευρώ.
Η δικογραφία έχει σχηματιστεί από τον αρμόδιο Εισαγγελέα Αθηνών σε βάρος τόσο του 68χρονου όσο και σε βάρος της συναδέλφου του, που τον διαδέχθηκε στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου τον επόμενο χρόνο (2012) και μετά την άσκηση σε αυτούς ποινικών διώξεων σε βαθμό κακουργήματος, η υπόθεση παραπέμφθηκε στην ανάκριση.
Καθώς λοιπόν ο 68χρονος, ο οποίος διαμένει στο νησί μας, αδυνατούσε να μεταβεί στην Αθήνα προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για τα όσα του καταλογίζονται, η δικογραφία παραδόθηκε στα χέρια της ανακρίτριας Ρόδου, στην οποία και απολογήθηκε.
Η απολογία
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 68χρονος απολογούμενος αρνήθηκε τις κατηγορίες και μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι στα δύο έτη της θητείας του, ο Οργανισμός αύξησε τα έσοδα και μείωσε τα έξοδά του, αφού επί θητείας του λύθηκε η μίσθωση, που είχε συνάψει ο Οργανισμός (ΟΛΕ Α.Ε.) σε ακίνητο ιδιοκτησίας τρίτου και μεταφέρθηκαν τα γραφεία στο ιδιόκτητο κτήριο.
Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι όλο το διάστημα που υπήρξε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, ήταν πάντα ιδιαίτερα προσεκτικός σε κάθε σύμβαση, που υπέγραφε και σε κάθε ενέργειά του, ώστε να μην παραβαίνει τους κανόνες επιμελούς διαχείρισης. Όλες οι συμβάσεις των ετών 2010 και 2011, που αναφέρονται στο κατηγορητήριο υπεγράφησαν μόνο από 66χρονο – όπως είπε-, πλην των συμβάσεων, που υπογράφονται μόνο από τη συγκατηγορούμενή του και αφορούν το έτος 2012.
Καμία από τις συμβάσεις, που αναφέρονται στο κατηγορητήριο δεν υπεγράφη από κοινού με συγκατηγορούμενή του, όπως προκύπτει από τα σώματα των συμβάσεων, που προσκομίζονται στη δικογραφία, και ως εκ τούτου δεν προκύπτει η κατηγορία περί «από κοινού τελεσθείσας απιστίας», που τους καταλογίζεται.
Ο 68χρονος απολογούμενος είπε επίσης ότι για ό,τι έκανε, προηγουμένως συμβουλευόταν τον νομικό σύμβουλο του Οργανισμού, με τον οποίο υπογραφόταν κάθε μήνα σύμβαση έμμισθης δικηγορικής εντολής με απευθείας ανάθεση και χωρίς τη διενέργεια διαγωνισμού.
«Αν γνώριζα ότι με την απευθείας ανάθεση έργου και παροχής υπηρεσιών, προέβαινα στην τέλεση οποιασδήποτε αξιόποινης πράξεως, δεν θα προχωρούσα στην οποιαδήποτε σύναψη και υπογραφή σύμβασης με απευθείας ανάθεση σε τρίτους, πόσω μάλλον όταν την αμοιβή την λαμβάνει τρίτο πρόσωπο άγνωστο μέχρι τότε σε μένα και όχι εγώ» είπε χαρακτηριστικά ο 68χρονος προσθέτοντας ότι από την απευθείας ανάθεση των συμβάσεων έργου και παροχής υπηρεσιών, όχι μόνο δεν αποκόμισε κανένα όφελος αλλά αντίθετα έχει μεγάλες οφειλές σε δημόσιους φορείς καθώς τα τελευταία χρόνια λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει δε δύναται να εργαστεί.
Τέλος, ο 68χρονος είχε ζητήσει από την ανακριτική αρχή, να προβεί στην άρση του τραπεζικού απορρήτου, ώστε να ελέγξει την κίνηση όλων των τραπεζικών του λογαριασμών αλλά και των μελών της οικογένειάς του, τόσο την περίοδο που διετέλεσε πρόεδρος του Οργανισμού όσο και μεταγενέστερα, για να αποδειχθεί ότι κανένα οικονομικό όφελος δεν είχε από την απευθείας ανάθεση των έργων και της παροχής υπηρεσιών, προκειμένου να αποδειχθεί η αθωότητά του.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας με σύμφωνη γνώμη και του αρμόδιου εισαγγελέα, ο 68χρονος είχε αφεθεί ελεύθερος χωρίς να του επιβληθεί κάποιος όρος.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News