Αντ. Καμπουράκης: Θα υπερασπιστούμε την ακίνητη περιουσία του δήμου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 9092 ΦΟΡΕΣ
«Είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε και να διασφαλίσουμε την ακίνητη περιουσία του δήμου», διαβεβαίωσε χθες, κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, κατά τη συζήτηση για το θέμα της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ δήμου Ρόδου και Αναπτυξιακού Οργανισμού «ΚΟΛΟΣΣΟΣ 2047», για την παροχή τεχνικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δήμου, το οποίο και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία.
Με τη σύμβαση αυτή, η Αναπτυξιακή καλείται, αναθέτοντας σε εξειδικευμένους μηχανικούς κτλ., την τακτοποίηση όλης της ακίνητης περιουσίας του δήμου, με τη σύμβαση να έχει προϋπολογισμό, 1,7 εκατομμύρια ευρώ περίπου, ενώ θα έχει διάρκεια εικοσιτεσσάρων μηνών.
Ο δήμαρχος
Ο κ. Καμπουράκης, αφού αναφέρθηκε σε κακώς κείμενα με τα ακίνητα του δήμου κατά το παρελθόν, είπε: «Κατανοώ την ανάγκη που υπάρχει σήμερα στον δήμο να μην ευτελίσουμε τη δημοτική περιουσία», και ανέφερε ότι για τον ίδιο η λέξη αξιοποίηση δεν εκφράζει αυτό που έχουμε ανάγκη ν’ ακούσουμε. Όπως είπε, η ανάγκη στον δήμο είναι να μην εγκαταλείψει την περιουσία του και κυρίως οι πολίτες του που περιμένουν να ζήσουν και να ευημερήσουν αξιοποιώντας, στην ουσία, την περιουσία τους.
«Είμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε και να διασφαλίσουμε την ακίνητη περιουσία του δήμου», είπε ακόμη ο δήμαρχος, εξηγώντας ότι αυτή είναι η πρόθεση της Αναπτυξιακής «Κολοσσός 2047». Ο δήμος δεν έχει δυνατότητα να απευθυνθεί σε εξειδικευμένους συμβούλους που θα επισπεύσουν και θα διασφαλίσουν την ορθή αξιοποίηση της περιουσίας του, είπε ακόμη και τόνισε ότι η ανάθεση είναι “inhouse” (σ.σ. εκ των έσω).
Επειδή η εισήγηση είχε ξαναέρθει στις αρχές του χρόνου, ο κ. Καμπουράκης επισήμανε ότι δεν ήταν λάθος, αλλά παίρνοντας μία απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έπρεπε να εγκρίνει αυτή την προγραμματική μεταξύ δήμου και της «Κολοσσού», έκριναν ότι έπρεπε να βελτιωθεί. Όπως είπε, δεν πρόκειται για διόρθωση λάθους αλλά ότι γινόμαστε καλύτεροι.
Υπογράμμισε, επίσης, ότι έχουμε ανάγκη τη σύμπραξη της Διεύθυνσης Δημοτικής Ακίνητης Περιουσίας, με όλο το στελεχιακό δυναμικό της, αλλά σίγουρα έχουμε ανάγκη αυτό το οποίο εκ του καταστατικού του ο «Κολοσσός» περιλαμβάνει, που είναι να βοηθήσει τον τόπο να πάει γρήγορα μπροστά.
«Εμείς, αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι με τον καλύτερο τρόπο να βοηθήσουμε τον δήμο μας, κάνοντας μία προγραμματική όπου ο κάθε φορέας έχει τις δικές του συμμετοχές, ενώνονται δυνάμεις, η Αναπτυξιακή Εταιρεία συνεισφέρει με πλεονεκτήματα που δεν έχει ο δήμος, και οικονομικά και διοικητικά και αποτελεσματικά και ο δήμος κάνει ό,τι κάνει πάντα, υπό την ειδική πίεση που θα πρέπει να του ασκηθεί, γιατί το έχουμε ανάγκη, να μπορέσει να ξαναφέρει τα πράγματα σε μια αναπτυξιακή τροχιά…», τόνισε.
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Αξιοποίησης και Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας και Κτηματολογίου, κ. Βασίλης Μανέττας είπε ότι ζητούν την έγκριση αυτής της π.σ. καθώς θεωρούν ότι αυτή είναι επιβεβλημένη γιατί είναι αδιανόητο στη σημερινή ημέρα να μην έχουμε μία πλήρη εικόνα για την ακίνητη περιουσία του δήμου, να μην είναι πλήρως καταγεγραμμένη.
Στόχος τους λοιπόν, είναι να υπάρξει μία πλήρης καταγραφή, ολοκληρωμένη, που θα αφορά στην τακτοποίηση όλων των ακινήτων, δηλαδή να είναι ένας πλήρης φάκελος και από νομικής άποψης και από πολεοδομικής και από οτιδήποτε άλλο μπορεί να προκύψει, κάτι που σημαίνει ότι «νοικοκυρεύουν» τον δήμο και γνωρίζοντας ποια είναι η ακίνητη περιουσία του, θα είναι σε θέση να σχεδιάσουν καλύτερα, να αξιοποιήσουν καλύτερα τη δημοτική περιουσία και να αυξήσουν τα έσοδα του δήμου προς όφελος των δημοτών.
«Η σημερινή στελέχωση της υπηρεσίας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες», είπε ακόμη ο αντιδήμαρχος, τονίζοντας ότι ο διαδικασίες είναι και δύσκολες και κάποιες φορές και εξειδικευμένες και εμπλέκονται και διάφοροι φορείς, με αποτέλεσμα να καθυστερούν. Είναι μία επιβεβλημένη ανάγκη είπε, και διαβεβαίωσε ότι όλα θα γίνουν σύμφωνα με το νόμο, τίποτα δεν θα είναι εν κρυπτώ και κάλεσε όλους να συναινέσουν προς όφελος του δήμου και των δημοτών.
Από πλευράς μειοψηφίας, καταρχάς, ο κ. Γιάννης Κορωναίος της μείζονος, είπε ότι η εισήγηση έρχεται ξανά στην Ο.Ε. επειδή κάποιο κλιμάκιο το Ελεγκτικού ανακάλυψε κάποια θέματα. Παρεμβαίνοντας ο δήμαρχος, είπε ότι μέσα στο Νοέμβριο ήρθε η απόφαση του Ελεγκτικού το οποίο έκανε κάποιες επισημάνσεις.
Εξέφρασε μάλιστα την απορία του καθώς η ίδια προγραμματική υπάρχει τουλάχιστον σε επτά δήμους και εγκρίθηκε-δίχως να υπονοεί ότι υπάρχει δόλος, όπως είπε. Έπρεπε, λοιπόν, να επιλέξουν ότι ή θα πήγαιναν στον δεύτερο βαθμό ή θα ερχόταν νέα σύμβαση και επέλεξαν το δεύτερο, αφού δεν είναι τροποποίηση της πρώτης εισήγησης, όπως επισήμανε.
Ανέφερε ακόμη ότι ο δήμος Ρόδου έχει μεγάλη ανάγκη σε προσωπικό και προσπάθησαν πολύ για να συνδέσουν τη Διεύθυνση Ακίνητης Περιουσίας με την Αναπτυξιακή. Ο δήμαρχος, θέλησε ακόμη να ξεκαθαρίσει ότι η «Κολοσσός» δεν μπορεί να διαχειριστεί ακίνητα, αλλά έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα και τα ακίνητα θα παραμένουν πάντα στον δήμο, απλά ο φάκελος θα είναι πλήρης. Κλείνοντας, είπε ότι ο στόχος είναι το «νοικοκυριό» και η αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας υπέρ των πολιτών του νησιού.
Ο κ. Δημήτρης Ζανεττούλης της μείζονος είπε ότι τώρα υπάρχει η ανάγκη να τακτοποιηθούν αυτά τα 1600-1700 ακίνητα του δήμου, ρώτησε ωστόσο αν δεν έχει δικηγόρους και μηχανικούς ο δήμος. Στο σημείο αυτό αντέδρασε ο δήμαρχος, λέγοντάς του χαρακτηριστικά ότι την ίδια ώρα που λέμε ότι στερούμαστε 200 μηχανικούς για να έρθουμε στα ίσια μας εσείς λέτε αυτό. «καταλαβαίνετε πως ακούγεται αυτό; Μπορεί να κάνει κακό στον δήμο», είπε προς τον σύμβουλο και ανέφερε ότι από περίπου 2.500 υπαλλήλους που είχε ο δήμος έφθασε να έχει γύρω στους 1.300.
Ωστόσο, στη συνέχεια, ο κ. Κορωναίος, αφού είπε ότι κατανοούν την αγωνία της δημοτικής αρχής να λύσει αυτό το θέμα, έχοντας στα χέρια της ένα εργαλείο όπως η Αναπτυξιακή και επειδή προβλέπεται από τη νομοθεσία ένα σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, θα μπορούσε αυτό να γίνει τμηματικά, βγάζοντας στον αέρα έναν διεθνή διαγωνισμό για μελετητικά γραφεία. Όπως είπε, θα ήταν και πιο γρήγοροι και πολύ πιο αποτελεσματικοί.
Η «Κολοσσός», στην οποία δεν μετέχουν, δεν έχει προσωπικό, άρα θα προσλάβει-είπε ακόμη ο ίδιος-και ρώτησε γιατί να μην τα κάνει ο δήμος με τη βοήθεια ιδιωτών.
Και κατέληξε, λέγοντας ότι επειδή θεωρούν ότι «η διαδικασία είναι ξεκάθαρα απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών συναπτόμενη κατά παράβαση των νόμιμων διαδικασιών, καθόσον η «Κολοσσός» προσφέρει σύμφωνα με το καταστατικό της υπηρεσίες που συνάπτονται στην ελεύθερη αγορά χωρίς να διαθέτει επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, αναζητώντας εξωτερικούς συνεργάτες στους οποίους θα καταβάλει το σχετικό οικονομικό αντάλλαγμα», καταψηφίζουν το θέμα-ενώ προκάλεσε την αντίδραση του αντιδημάρχου κ. Τηλέμαχου Καμπούρη.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News