Ομόφωνα υπέρ των ταξιτζήδων τάχθηκε το δημοτικό συμβούλιο

Ομόφωνα υπέρ των ταξιτζήδων τάχθηκε το δημοτικό συμβούλιο

Ομόφωνα υπέρ των ταξιτζήδων τάχθηκε το δημοτικό συμβούλιο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1904 ΦΟΡΕΣ

Σε…άτυπο υπουργείο μετατράπηκε, προχθές το βράδυ, το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου καθώς δεκάδες συμπολίτες μας, από διάφορους επαγγελματικούς κλάδους, που θίγονται αυτή την περίοδο, βρέθηκαν μέσα κι έξω από το δημαρχιακό μέγαρο την ώρα που οι εκπρόσωποί τους ζητούσαν τη στήριξη του δήμου.

Πριν ακόμα ξεκινήσει η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, οι ταξιτζήδες άρχισαν να συγκεντρώνονται στην είσοδό του, μιας και οι εκπρόσωποι του συνδέσμου ιδιοκτητών και των δύο συνεταιρισμών ραδιοταξί (σ.σ. «Ρόδος» και «Διαγόρας»), επρόκειτο να ζητήσουν από το όργανο να υιοθετήσει το ψήφισμα που είχαν καταθέσει νωρίτερα στο προεδρείο, σχετικά με την αντίδρασή τους για την επέκταση της Εταιρίας Uber taxi στο νησί μας.

Στην αίθουσα μπήκαν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών, κ. Θεοδόσης Καστανίδης και ο γραμματέας του κ. Μανόλης Διακοσταμάτης. Μαζί τους, όμως, ήταν και οι εκπρόσωποι άλλων κλάδων που εκτελούν μεταφορικό έργο και συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων κ. Νίκος Δράκος, ο Πρόεδρος του Σωματείου ενοικιαζομένων αυτοκινήτων κ. Στέργος Γιαννάς και ο πρόεδρος του Σωματείου των μίνι βαν κ. Θέμης Αντρέφ. Σημειώνεται ότι παρών στη συνεδρίαση ήταν και ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και εκ νέου υποψήφιος κ. Δημήτρης Γάκης.

Εκτός ημερησίας διάταξης, λοιπόν, τέθηκε προς ψήφιση το ψήφισμα που κατέθεσαν οι ταξιτζήδες. Το στίγμα έδωσε, τοποθετούμενος πρώτος, ο δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης, ο οποίος έκανε λόγο για μία δύσκολη συνεδρίαση και είπε ότι πρόκειται για Ροδίτες, νοικοκύρηδες, «ανθρώπους μας», οι οποίοι ήταν εδώ κατά τη διάρκεια της καραντίνας και σε κάθε δύσκολη στιγμή του τόπου μας, «ήταν αυτοί που έχτισαν αυτό που σήμερα υπερηφανευόμαστε ότι είναι ένας τουριστικός προορισμός που χαίρει εκτίμησης από τους επισκέπτες του», δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι είναι ξεκάθαρα υπέρ τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και υποψήφιου βουλευτή Δωδεκανήσου με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, κ. Φώτη Χατζηδιάκου ο οποίος ξεκίνησε λέγοντας ότι, το θέμα αυτό, αφορά στο σύνολο των εμπλεκομένων στις μεταφορές στο νησί της Ρόδου.

Όπως είπε, έχουμε 480 ταξί, έχουν προστεθεί 150 ΕΙΧ με οδηγό με βάση την τελευταία νομοθεσία, τα οποία είναι οκταθέσια, και έχει επιτραπεί να έχουμε τα μίνι βαν που είναι άλλα 150 τουλάχιστον. Δηλαδή, στο νησί, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος στόλος που μπορεί να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες του κατά την περίοδο αιχμής, ειδικά αν συνυπολογίσουμε και τα αρκετές χιλιάδες ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο νησί.

Τόνισε ότι θα πρέπει να προστατέψουν τις 700 (τουλάχιστον) οικογένειες των ταξιτζήδων και τις υπόλοιπες από τους άλλους κλάδους και δήλωσε ότι συντάσσεται με το ψήφισμα.

Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και υποψήφιος βουλευτής με το ΚΚΕ, κ. Τάκης Πότσος, συμφώνησε με τα στοιχεία που αναφέρθηκαν και δήλωσε ότι θα συνταχθούν με τον αγώνα που θα δώσουν οι επαγγελματίες, αναρωτήθηκε ωστόσο ποια είναι η πρόταση της αντίδρασης. Ρώτησε, δηλαδή, πως ακριβώς θα γίνει πράξη η στήριξη του δ.σ.

Ο εκπρόσωπος της παράταξης του κ. Χατζηδιάκου, κ. Σάββας Διακοσταματίου, συμφώνησε και εκείνος, πρότεινε ωστόσο να γίνει ειδική συνεδρίαση του δ.σ. για το θέμα αυτό και να κληθούν οι φορείς και οι υποψήφιοι βουλευτές. Σημειώνεται ότι ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Δημήτρης Κρητικός απουσίαζε.

Κατηγορηματικά υπέρ των ταξιτζήδων, τάχθηκε στην τοποθέτησή του ο κ. Γάκης, χαρακτηρίζοντάς τους, μαζί με τους ομπρελάδες, τους στυλοβάτες του τουρισμού. «Εγώ εκφράζω τη συμπάθειά μου και την υποστήριξή μου, και στην τάξη των ταξιτζήδων και στην τάξη των ομπρελάδων», είπε και ανέφερε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 δεν εγκατέστησε την Uber στην Ελλάδα αλλά έβαλε πλαίσιο στον τρόπο λειτουργίας της και τερμάτισε το καθεστώς αδιαφάνειας και φοροδιαφυγής.

Από πλευράς των ταξιτζήδων, ο κ. Καστανίδης τόνισε καταρχάς ότι όλοι οι φορείς που ασχολούνται με τον κλάδο των μεταφορών εκπροσωπούνταν στο δ.σ. για να δείξουν ότι πράγματι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και δεν είναι για την οικονομική ζημία, αλλά το νησί θα πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά.

Στη συνέχεια, διαβάστηκε το ψήφισμά τους ενώ οι εκπρόσωποι των άλλων κλάδων τόνισαν ότι πλήττει και τους άλλους κλάδους μεταφορικών μέσων και συμπαρατάσσονται με τους ταξιτζήδες.

Ο κ. Νίκος Δράκος, δήλωσε ότι το Σωματείο και τα μέλη τους δεν πρόκειται να καταστούν πειραματόζωα στους σχεδιασμούς της Fraport, αναφέροντας ότι έχει ένα πάρκινγκ με 80 θέσεις αλλά πουλάει για 280 ετήσια συνδρομή και ζητάει ένα ενοίκιο 700% πάνω συν τον έξτρα χρόνο, κάθε είκοσι λεπτά ένα ευρώ, αναφέροντας ότι πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα για τους ίδιους.

Εδώ παρενέβη ο δήμαρχος και είπε ότι το θέμα αυτό θα μπορούσε να συζητηθεί μόνο του σε άλλη συνεδρίαση.

Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν και άλλα μέλη του δ.σ. : για μία άδικη και αντισυνταγματική απόφαση έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, κ. Τάσος Σπανός.

Ο πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ, της ΔΕΡΜΑΕ και του ΠΡΟΤΟΥΡ, κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, είπε ότι δημιουργείται ένας κλάδος «παρα-ταξί», δίχως να υπάρχει έλεγχος ενώ θα μειωθεί και η αξία των ταξί. Ο αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων και Υπηρεσίας Δόμησης, κ. Στέφανος Δράκος, από την πλευρά του, διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία θεσμική συνεργασία της Uber με τον δήμο.
Το ψήφισμα των ταξιτζήδων το οποίο ψηφίστηκε ομόφωνα αναφέρει:

Τα Διοικητικά Συμβούλια : 1 του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου, 2) του Μεταφορικού Συνεταιρισμού με την επωνυμία «ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ ΡΟΔΟΥ ΣΥΝ.Π.Ε.» και 3 του σωματείου με την επωνυμία «ΔΙΑΓΟΡΑΣ ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ», εκφράζουν με το παρόν ψήφισμα, το οποίο καταθέτουν στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ρόδου, την έντονη αντίθεσή τους για την έλευση της πλατφόρμας ξένων συμφερόντων Uber και τη μη σύννομη προσπάθεια δραστηριοποίησής της στο νησί της Ρόδου με ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό.

Το νησί μας διαθέτει ήδη υπέρ του δέοντος μεταφορικά μέσα κάθε είδους, είτε πρόκειται για επιβατηγά δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα (ΕΔΧ) – ταξί, είτε επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα (ΕΙΧ) με ή χωρίς οδηγό, είτε για τουριστικά λεωφορεία όλων των κατηγοριών, τα οποία ομοίως χρησιμοποιούν πλατφόρμες εξυπηρέτησης πελατών τελευταίας τεχνολογίας.

Ο στόλος των οχημάτων που εξυπηρετεί το εγχώριο επιβατικό κοινό αλλά και τους επισκέπτες, είναι στην πλειοψηφία του νέος και υπερπολυτελής, στελεχωμένους με οδηγούς, που πληρούν όλοι τα κριτήρια που θέτουν οι σχετικές διατάξεις του νόμου και επί σειρά ετών εκτελούν το έργο τους με επαγγελματισμό και ασφάλεια.

Όλοι οι δραστηριοποιούμενοι στον τομέα της μεταφοράς στο νησί της Ρόδου, αποτελούν φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα στην Ελλάδα και δη στη Ρόδο και απασχολούν πλήθος εργαζομένων που έχουν τα οικονομικά τους συμφέροντα στο νησί. Η θέση μας αυτή εκφράζει όλους τους επαγγελματίες στον τομέα των μεταφορών.

Διαβάστε ακόμη

Γ. Μανιάτης: Ένας ευρωβουλευτής οφείλει να έχει ψηλά τα θέματα νησιωτικότητας

Αυτοψία Ν. Τσούλλου στο οδικό έργο από την είσοδο της Νέας Μαρίνας έως το λιμάνι της Ακαντιάς

Συνέχιση των κινητοποιήσεων των εργαστηριακών ιατρών του Ι.Σ.Ρ.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 50% για την off season περίοδο θα αιτηθούν οι ξενοδόχοι με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν

Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Δωδεκανήσου: 24ωρη Πανυπαλληλική Απεργία, Τρίτη 21 Μαΐου 2024

Επίτιμος διδάκτορας ο Μητροπολίτης Ρόδου

Ενθαρρυντικά ξεκινάει η σεζόν για τη ΔΕΡΜΑΕ

Συνέδριο για τον ρόλο της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη διεξάγεται στη Ρόδο