Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4632 ΦΟΡΕΣ
Με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρξει μονοδρόμηση περιμετρικά των τειχών
Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες της επέκτασης του ξυλοπεζόδρομου μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς, κάτι που θα σηματοδοτήσει και τη γενικότερη ανάπλαση της παραλιακής ζώνης μέχρι εκεί αλλά και την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τη μονοδρόμηση περιμετρικά των τειχών.
Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του χθες, ο πρόεδρος του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (Λ.Τ.) κ. Βασίλης Βαγιανάκης, ξεκινάει το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης από Θαλασσινή Πύλη μέχρι το λιμάνι της Ακαντιάς, που είναι η ολοκλήρωση του ξυλοπεζόδρομου ο οποίος από την περιοχή Κόβα θα έρθει και θα ενωθεί με το τμήμα του στα δελφίνια, έξω από τον τουριστικό λιμένα.
Υπενθυμίζεται ότι, το έργο αυτό είχε δημοπρατηθεί τον Δεκέμβριο του 2022, ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1 εκατ. 966 χιλιάδες 346 ευρώ, εκ των οποίων τα 1,7 εκατ. είναι από το ΠΔΕ και τα 666 χιλιάδες από τον δήμο.
Πριν από μερικές ημέρες πήραν την έγκριση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την Αστυνομική Διεύθυνση και την Αποκεντρωμένη, για την εκτέλεση των εργασιών, και το έργο ξεκινάει άμεσα.
Μάλιστα, αρχικά επρόκειτο να ξεκινήσει τον περασμένο Φεβρουάριο και από το σημείο μπροστά από το τουριστικό λιμάνι ώστε να μην υπάρχει όχληση εν μέσω της σεζόν, λόγω της καθυστέρησης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ξεκινάει τώρα, εξού και τα κολωνάκια που τοποθετήθηκαν τα οποία επειδή αναρωτιούνται πολλοί συμπολίτες μας ο κ. Βαγιανάκης θέλησε να εξηγήσει ότι δεν είναι…για να μην παρκάρει ο κόσμος αλλά για να μη κλείσει ο δρόμος και να γίνεται ταυτόχρονα και το έργο, μιας και βρισκόμαστε στο peak της σεζόν.
Ειδικότερα, το έργο θα ξεκινήσει από τον προμαχώνα που βρίσκεται στην είσοδο της τάφρου, και επειδή είναι ένα σημείο που θα είναι «στον αέρα» ο ξυλοπεζόδρομος δεν θα υπάρξει όχληση για την κυκλοφορία.

Αυτό το κομμάτι υπολογίζουν ότι θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές της επόμενης σεζόν ώστε να μπορέσει να δοθεί σε λειτουργία με όλες τις κυκλοφοριακές αλλαγές που θα γίνουν. Δηλαδή, θα γίνει μονοδρόμηση αφού και ο ποδηλατόδρομος θα συνεχίσει παράλληλα με τον ξυλοπεζόδρομο και θα φθάνει μέχρι τα γραφεία της ΔΕΗ.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, θα εφαρμοστεί η μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχε γίνει επί δημαρχίας του αείμνηστου Φώτη Χατζηδιάκου αφού ο δρόμος θα είναι σίγουρα πιο στενός, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Λ.Τ.
Συγκεκριμένα, ο δρόμος θα είναι διπλής κατεύθυνσης από την Ακαντιά μέχρι τον τουριστικό λιμένα και θα συνεχίζει μέχρι το Μανδράκι. Όμως, από το Μανδράκι για το λιμάνι η κυκλοφορία θα διοχετεύεται μέσω της οδού Δημοκρατίας.
Για την κίνηση
Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, φέτος έχουμε 359 προσεγγίσεις ενώ πέρυσι 371. Η επιβατική κίνηση των κρουαζιεροπλοίων πέρυσι ανήλθε στα 453.832 άτομα ενώ φέτος, μέχρι αυτή τη στιγμή, στα 179.618.
Τα κρουαζιερόπλοια φαίνεται να είναι λιγότερα κατά 12 σε σχέση με πέρυσι-αν δεν αλλάξει κάτι σ’ αυτό. Επίσης, έχουμε προκρατήσεις της τάξεως των 435 προσεγγίσεων για του χρόνου.

Από Τουρκία είναι αυξημένη η κίνηση καθώς μέχρι τις 18 Ιουλίου έχουν έρθει 177.253 επισκέπτες εκ των οποίων με την έξτρα βίζα είναι 8.493.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την εβδομάδα που ήταν το Μπαϊράμι είχαμε μόνο σε μία εβδομάδα τρεις χιλιάδες αφίξεις όπου εκεί, όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Βαγιανάκης, υπερέβησαν εαυτόν οι αστυνομικοί υπάλληλοι του τελωνειακού ελέγχου και βγήκε εις πέρας το δύσκολο έργο.
Το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί ήταν ότι είχαν έρθει γύρω στα 47 άτομα χωρίς καν ενημέρωση, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καν η δυνατότητα να πάρουν άδεια. Δεν ήταν θέμα, δηλαδή, ότι δεν πρόλαβαν να τους εξυπηρετήσουν καθώς είχαν ξενυχτήσει οι άνδρες της αστυνομίας να περνούν έγγραφα.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα λιμάνια της δικαιοδοσίας του Λ.Τ., όπως είπε γίνονται κάποια έργα στη Σύμη για την αναβάθμιση της λειτουργικότητας επειδή έχει μεγάλη κίνηση και εκεί με γιοτ και σκάφη αναψυχής.
Επίσης, στην Κάρπαθο έχει δημοπρατηθεί το λιμάνι το οποίο θα επισκεφθούν μάλλον την άλλη εβδομάδα ενώ προχθές βρέθηκαν στη Χάλκη.
Όσον αφορά στην Κάμειρο Σκάλα, προχωρούν βάσει προγράμματος, το οποίο ελπίζει ότι θα πάει καλά και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι ότι δεν υπάρχει πολύς κόσμος στο λιμεναρχείο για να μπορέσει να στείλει και εκεί προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των ημεροπλοίων και να διενεργείται έλεγχος στο ποιοι μπαίνουν και ποιοι βγαίνουν-κάτι που ευελπιστούν ότι θα λυθεί.
Τέλος, όσον αφορά στα εγκαταλελειμμένα σκάφη στην είσοδο της Ακαντιάς, είχαν μπει σε δύο φάσεις, έσπασαν κάποια που προβλεπόταν να φύγουν από εκεί και για τα υπόλοιπα περιμένουν από τη διεύθυνση διαχείρισης δημόσιου υλικού, που τα αποδεσμεύει έτσι ώστε να μπορέσει ο φορέας να κάνει αυτό που πρέπει για να απομακρυνθούν.
