Δήμαρχος Χάλκης για το Ταμείο Απανθρακοποίησης: Είναι ένα μεγάλο βήμα για την πράσινη μετάβαση

Δήμαρχος Χάλκης για το Ταμείο Απανθρακοποίησης: Είναι ένα μεγάλο βήμα για την πράσινη μετάβαση

Δήμαρχος Χάλκης για το Ταμείο Απανθρακοποίησης: Είναι ένα μεγάλο βήμα για την πράσινη μετάβαση

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 797 ΦΟΡΕΣ

Χθες στη Νάξο, πραγματοποιήθηκε η τελετή υπογραφής του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιων, του παρουσία του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μάρος Σέφκοβιτς, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη, του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας Θόδωρου Σκυλακάκη, της Υφυπουργού Αλεξάνδρας Σδούκου, του Υφυπουργού Γιάννη Βρούτση, του Υφυπουργού Στέφανου Γκίκα, των Βουλευτών Κατερίνας Μονογιού, Μάνου Κόνσολα και Μάρκου Καφούρου, του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γεωργίου Χατζημάρκου, του Αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Λεονταρίτη, του Επάρχου Νάξου Γιάννη Μαργαρίτη.

Στην τελετή παρευρέθηκε και ο Δήμαρχος Χάλκης, κ. Φραγκάκης Ευάγγελος, ως προσκεκλημένος του Υπουργού.

Το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νησιών αποτελεί ένα πρωτοποριακό χρηματοδοτικό εργαλείο, που αξιοποιεί ευρωπαϊκούς πόρους από το σύστημα εμπορίας ρύπων, με προϋπολογισμό τουλάχιστον 1,6 δισ. ευρώ. Στόχος του είναι η στήριξη μεγάλων έργων που θα συμβάλουν στη μείωση του ενεργειακού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των νησιών μας, ενώ παράλληλα θα ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την τοπική οικονομία.

Τα έργα εντάσσονται σε τρεις κύριους πυλώνες:

1. Εγκατάσταση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και μονάδων αποθήκευσης.

2. Ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών με το ηπειρωτικό δίκτυο.

3. Υποδομές για την ένταξη των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, καθώς και συνδυαστικά έργα, όπως αφαλάτωση και αντλησιοταμίευση.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ για συνδυαστικά έργα ΑΠΕ, αφαλάτωσης και αποθήκευσης ενέργειας, που θα εξασφαλίσουν πράσινη ηλεκτροπαραγωγή και επάρκεια νερού, ειδικά κατά την τουριστική περίοδο.

Ο Δήμαρχος Χάλκης, κ. Φραγκάκης, δήλωσε:

"Η πράσινη μετάβαση των νησιών μας αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που μπορούμε και πρέπει να αξιοποιήσουμε. Η ενεργοποίηση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών είναι ένα μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, φέρνοντας τα νησιά μας πιο κοντά στο στόχο της βιωσιμότητας και της ενεργειακής αυτονομίας.»

Η Χάλκη, ως πρωτοπόρο νησί σε πράσινες δράσεις, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης, αποτελώντας παράδειγμα για τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας."

 

Διαβάστε ακόμη

Προγραμματική σύμβαση ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του δικτύου ύδρευσης στη Χάλκη

Η Χάλκη στο επίκεντρο της κυκλικής οικονομίας μέσα από το έργο CAROUSEL και το Pop Circularity Festival

Χάλκη: Εγκαινιάστηκε το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο και επαναλειτούργησε η Παναγία η Χωριανή

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στη Χάλκη – Εγκαίνια του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου και επαναλειτουργία της Παναγίας της Χωριανής

Μαθητές από τη Χάλκη έζησαν το όνειρό τους: Έπαιξαν ποδόσφαιρο σε κανονικό γήπεδο!

Στο Πάρκο Καινοτομίας Χάλκης χτυπά η καρδιά της κυκλικής οικονομίας

Στη Χάλκη η Λίνα Μενδώνη για τα εγκαίνια του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου και της Παναγίας Χωριανής

Επίσκεψη του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μαργαρίτη Σχοινά στη Χάλκη