Διακρίσεις για τους μαθητές του Ιδρύματος Σταματίου στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (2025)
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 873 ΦΟΡΕΣ
Εντυπωσιακή παρουσία είχαν οι μαθητές του Ιδρύματος Υποτροφιών Ε. & Μ. Σταματίου στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, καθώς και οι τέσσερις ομάδες του Εργαστηρίου Τεχνολογικής Καινοτομίας και Ρομποτικής προκρίθηκαν στην τελική φάση.
Ο διαγωνισμός, που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΛΛΑΚ), είχε ως φετινό θεματικό άξονα την «Ανοιχτή Σχεδίαση για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο» και προσέλκυσε συμμετοχές από ολόκληρη τη χώρα.

Και οι τέσσερις ομάδες του Εργαστηρίου Τεχνολογικής Καινοτομίας και Ρομποτικής του Ιδρύματος Υποτροφιών Ε. & Μ. Σταματίου προκρίθηκαν στην τελική φάση του 7ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, τον οποίο διοργάνωσε ο ΕΛΛΑΚ.

Ο 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση επικεντρώθηκε τη φετινή χρονιά στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο και κάλεσε τους μαθητές να ενσωματώσουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική των δημόσιων χώρων και την εμπειρία των κατοίκων σε αυτούς.
Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού δήλωσαν συμμετοχή πάνω από 2.200 μαθητές και 370 εκπαιδευτικοί με 160 ομάδες από όλη τη χώρα.

Οι ομάδες Robo Evolution και KittyBud του Ιδρύματος Σταματίου εστίασαν στη βιωσιμότητα μιας δημόσιας τουαλέτας. Επικεντρώθηκαν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμία, στην ανακύκλωση νερού στις δημόσιες τουαλέτες, σχεδιάζοντας μακέτες όπου το νερό του νιπτήρα συγκεντρωνόταν σε δεξαμενή, καθαριζόταν και χρησιμοποιούνταν στο καζανάκι μέσω αντλίας. Αισθητήρες στάθμης νερού ή μηχανισμοί υπερχείλισης έλεγχαν το ύψος του νερού μέσα στη δεξαμενή. Έτσι, όταν γέμιζε η δεξαμενή, το νερό διοχετευόταν είτε σε δεύτερη δεξαμενή είτε στο σύστημα αποχέτευσης.

Η ομάδα TG με το έργο "Έξυπνες τουαλέτες" ασχολήθηκε με την υγιεινή στις δημόσιες τουαλέτες. Μετά από κάθε χρήση της smart τουαλέτας και την απομάκρυνση του χρήστη, ο χώρος ψεκάζεται αυτόματα, καθαρίζοντας και απολυμαίνοντας παράλληλα τις επιφάνειες. Κατά τη διάρκεια της απολύμανσης, η πόρτα της τουαλέτας είναι κλειστή, ενώ σε μια οθόνη LCD έξω από την είσοδο της τουαλέτας εμφανίζεται μήνυμα πως λαμβάνει χώρα καθαρισμός.
Παράλληλα, αναβοσβήνει κόκκινο LED και ακούγεται διακοπτόμενος ήχος, ενημερώνοντας έτσι και τους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης ή ακοής. Μόλις ο καθαρισμός ολοκληρωθεί, ανάβει πράσινο LED και ο ήχος σταματά.
Τέλος, η ομάδα Future Experts, στην οποία συνεργάστηκαν και μαθητές του Γυμνασίου ΛΤ Γενναδίου, δημιούργησε το έργο Robot Saver, το οποίο ασχολείται με την παροχή βοήθειας στις δημόσιες τουαλέτες. Ένας αισθητήρας αναγνώρισης φωνής μπορεί να αναγνωρίζει συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά (π.χ. τη λέξη help ή βοήθεια). Εάν ενεργοποιηθεί η λέξη-κλειδί, ακούγεται από τον αισθητήρα μήνυμα, το οποίο ενημερώνει πως ενεργοποιήθηκε το σύστημα βοήθειας. Στη συνέχεια, ενεργοποιείται συναγερμός (με LED και buzzer), εμφανίζεται το μήνυμα “SOS” σε οθόνη LCD και στέλνεται μήνυμα συναγερμού στο κινητό του υπεύθυνου συντήρησης του χώρου, προκειμένου να ενημερωθεί πως κάποιος χρειάζεται βοήθεια.
Συμμετείχαν οι μαθητές:
Άχμαντ Ηλίας
Δράκος Μάξιμος
Ζουβελέκης Ελευθέριος
Ζουβελέκης Νικόλαος
Καραγιάννης Πριέτο Δημήτρης
Καστανάκη Μαρία Αγγελική
Κάτρης Σάββας
Λάππας Γιάννης
Λεγκίσι Άντι
Μανωλάς Χρήστος
Ντάλλο Σάμουελ
Περάκης Ηλίας
Πίμπιλη Ελένη
Πιπερίδης Στυλιανός Ηλίας
Ρώσση Γεωργία
Χατζηγεωργίου Μιχαέλα
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ηλιάνα Γιαννούση, Καλλιόπη-Τσαμπίκα Κασταμούλα.
Θερμά συγχαρητήρια σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και μέντορες για τη σημαντική αυτή διάκριση!