Νικητιάδης για Κάλυμνο στον Υπ. Ναυτιλίας: «Περιμένετε, να κουραστώ; Δε θα κουραστώ να φέρνω τα θέματα της Καλύμνου στη Βουλή»
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 159 ΦΟΡΕΣ
Καθιστώντας σαφές ότι δεν πρόκειται να εγκαταλείψει τα θέματα της Καλύμνου, όσο η Κυβέρνηση συνεχίζει να πολιτεύεται απέναντι στο νησί με τρόπο που αφήνει αναπάντητα κρίσιμα ζητήματα για την ακτοπλοϊκή του σύνδεση, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνος του ΚΤΕ Ανάπτυξης και τ. Υφυπ. Πολιτισμού - Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης,έφερε στη Βουλή τον αποκλεισμό της Καλύμνου από τα θερινά δρομολόγια των πλοίων «Λευκά Όρη» και «Διαγόρας». Στην Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Νικητιάδη απάντησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.
Από την αρχή της τοποθέτησής του, ο κ. Νικητιάδης έδωσε το στίγμα της παρέμβασής του, υπογραμμίζοντας ότι η Κάλυμνος βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της κοινοβουλευτικής του δράσης, επειδή η Κυβέρνηση εξακολουθεί να μην απαντά ουσιαστικώς στα ζητήματα που αφορούν το νησί. «Κύριε Υπουργέ, ξανά εδώ για την Κάλυμνο. Πραγματικώς δεν καταλαβαίνω αν έχετε στοχοποιήσει το νησί αυτό. Δεν μπορώ να πιστέψω κάτι τέτοιο, αλλά και πάλι δεν βρίσκω καμμιά εξήγηση για τον τρόπο που πολιτεύεστε απέναντι στην Κάλυμνο. Τι περιμένετε, να κουραστώ; Δε θα κουραστώ να φέρνω τα θέματα στη Βουλή», ανέφερε χαρακτηριστικώς.Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου έθεσε ευθέως το ζήτημα της εξαίρεσης της Καλύμνου από τα δρομολόγια των πλοίων «Λευκά Όρη» και «Διαγόρας», τονίζοντας ότι πρόκειται για μία σημαντική δυνατότητα σύνδεσης του νησιού με τη Βόρεια Ελλάδα, όπου ζουν πολλοί Καλύμνιοι και από όπου προέρχονται επισκέπτες που θέλουν να μεταβούν στην Κάλυμνο.Όπως σημείωσε, το ένα πλοίο φτάνει μέχρι τη Λέρο, δίπλα στην Κάλυμνο, ενώ το άλλο κατευθύνεται προς την Κω, προσπερνώντας την Κάλυμνο. «Αποκλεισμένη ξανά η Κάλυμνος. Γιατί; Θα το αλλάξετε;», ρώτησε τον Υφυπουργό.
Ο κ. Νικητιάδης επανέφερε παραλλήλως και το ζήτημα της ΑΝΕΚ και του πλοίου «Νήσος Κάλυμνος», επισημαίνοντας ότι η Κυβέρνηση οδήγησε την εταιρεία σε αδιέξοδο και δεν έχει δώσει ακόμη καμία πειστική εξήγηση για τη μεγάλη διαφορά κόστους στα ίδια δρομολόγια. «Τα ίδια δρομολόγια που έκανε το “Νήσος Κάλυμνος” με 8.000 ευρώ, γίνονται τώρα με 35.000 ευρώ. Γιατί; Όλα, για να ‘κονομήσουν μερικοί;», ανέφερε, ζητώντας καθαρές απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Στη δευτερολογία του, απαντώντας στα όσα υποστήριξε ο Υφυπουργός, ο κ. Νικητιάδης ξεκαθάρισε ότι το θέμα δεν αφορά γενικώς την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλύμνου, αλλά συγκεκριμένως τα δρομολόγια από τη Βόρεια Ελλάδα. «Κύριε Υπουργέ, αναφερθήκατε σε μία σειρά από δρομολόγια, αλλά εγώ αναφέρομαι σε δρομολόγια από τη Βόρεια Ελλάδα, όπου υπάρχουν και πολλοί Καλύμνιοι αλλά και επισκέπτες που θέλουν να πάνε στην Κάλυμνο», σημείωσε.Παραλλήλως, άσκησε έντονη κριτική στην αντίληψη με την οποία η Κυβέρνηση προσεγγίζει τη νησιωτικότητα, επισημαίνοντας ότι η Κάλυμνος έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με μέτρα και αντιλήψεις που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τη γεωγραφία, την οικονομία, την ιστορία και την κοινωνική της πραγματικότητα.
Ο κ. Νικητιάδης αναφέρθηκε εκτενώς στη φυσιογνωμία της Καλύμνου, ενός νησιού που, όπως τόνισε, διατηρεί 18.000 κατοίκους, βρίσκεται μεταξύ των πρώτων περιοχών της χώρας σε γεννητικότητα και δεν ευνοήθηκε από τον τουρισμό όπως άλλα νησιά, αλλά στηρίζεται διαχρονικώς στους ανθρώπους του.Ιδιαιτέρως στάθηκε στους μεγάλους ευεργέτες της Καλύμνου, όπως ο αείμνηστος Βουβάλης, ο προσφάτως αποβιώσας αείμνηστος Γιάννης Χαλίκος, ο Νικηφόρος Ζερβός, ο Καρπάθιος, η Μανιά Καλλιόπη και πολλοί άλλοι, τονίζοντας ότι η φιλοπατρία των Καλυμνίων θα έπρεπε να αποτελεί οδηγό για κάθε πολιτική απόφαση που αφορά το νησί.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου υπογράμμισε επίσης ότι οι Καλύμνιοι διαθέτουν τον μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο παράκτιας αλιείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και υπενθύμισε τη βαριά ιστορία της Καλύμνου στη σπογγαλιεία. «Δύτες, σφουγγαράδες, ήρωες της θάλασσας και έμποροι ταυτοχρόνως», ανέφερε, καλώντας την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας να αντιληφθεί πραγματικώς τι σημαίνει Κάλυμνος.Αναφερόμενος στο ποσό των 12,5 εκατ. ευρώ για το λιμάνι της Καλύμνου, ο κ. Νικητιάδης σημείωσε ότι η Κυβέρνηση δεν μπορεί να το παρουσιάζει ως χάρη προς το νησί. «Τα χρωστούσατε αυτά στην Κάλυμνο. Και τα χρήματα αυτά είχαν εγκριθεί για το λιμάνι πριν από εσάς», τόνισε, επισημαίνοντας ότι η Κάλυμνος έχει ανάγκη από σταθερή, σοβαρή και συνεπή ακτοπλοϊκή πολιτική.
Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο κ. Νικητιάδης κατηγόρησε την Κυβέρνηση ότι αφήνει την Κάλυμνο μόνη της απέναντι στα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. «Και τώρα, αποκλείσατε ξανά την Κάλυμνο από τα δρομολόγια. Δεν παρεμβαίνετε. Δεν κάνετε απολύτως τίποτα. Λέτε, βγάλτε τα πέρα μόνοι σας. Αυτό λέτε», ανέφερε, καλώντας το Υπουργείο να εξετάσει αμέσως το ζήτημα, ενόψει και της συνάντησης του Δημάρχου Καλυμνίων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News