Πείνα και εξαθλίωση στη Βόρεια Κορέα
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 380 ΦΟΡΕΣ
Την ώρα που η Βόρεια Κορέα ετοιμάζεται για τη μεγαλοπρεπή κηδεία του ηγέτη της, Κιμ Γιονγκ Ιλ, ο λαός πεινάει, υποστηρίζουν ξένοι παρατηρητές. Πρόσφυγες που διέφυγαν καταγγέλλουν ότι στις μικρότερες πόλεις και τα χωριά, οι άνθρωποι στερούνται τα βασικά αγ
Ενώ η Βόρεια Κορέα ετοιμάζεται για τη μεγαλοπρεπή κηδεία του ηγέτη της, Κιμ Γιονγκ Ιλ, ο λαός πεινάει, υποστηρίζουν ξένοι παρατηρητές και Βορειοκορεάτες πρόσφυγες.Μακριά από τις κάμερες και τη "βιτρίνα" της πρωτεύουσας, στις μικρότερες πόλεις και τα χωριά, οι άνθρωποι στερούνται τα βασικά αγαθά, φτάνουν στο σημείο ακόμη και να πεθαίνουν από την πείνα, ανέφεραν εργαζόμενοι σε ανθρωπιστικές οργανώσεις και πρόσφυγες που κατάφεραν να εγκαταλείψουν τη χώρα.
Το σύστημα κεντρικής διανομής τροφίμων έχει καταρρεύσει και οι κακές καιρικές συνθήκες κατέστρεψαν πολλές σοδειές, αφήνοντας τη χώρα να εξαρτάται από την εξωτερική βοήθεια.
"Η διανομή τροφίμων στην Πιονγκγιάνγκ δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτήν της υπόλοιπης χώρας γιατί (η πρωτεύουσα) είναι η βιτρίνα της Βόρειας Κορέας", εξήγησε ο Γεόμ Κουνάγκ-Τζιν, ένας εξόριστος στη Νότια Κορέα που βοηθά τους λιποτάκτες της Βόρειας. "Στην Πιονγκγιάνγκ οι άνθρωποι παίρνουν κάτι, σε άλλες περιοχές η διανομή έχει σταματήσει εντελώς. Οι άνθρωποι στρέφονται στη μαύρη αγορά για να επιβιώσουν", πρόσθεσε.
"Κανείς δεν τρώει τρία γεύματα την ημέρα. Κάνουν ό,τι μπορούν για να φάνε τουλάχιστον μία φορά", είπε ο Λι Χάε-Γιουνγκ, ο πρόεδρος της Ένωσης Βορειοκορεατών Προσφύγων. "Οι μισοί από τους φίλους μου που έμειναν εκεί είτε πέθαναν από την πείνα είτε έχουν καταντήσει ανάπηροι, δεν έχουν ούτε δόντια", τόνισε.
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, έξι εκατομμύρια άνθρωποι --δηλαδή το ένα τέταρτο του πληθυσμού-- χρειάζεται κατεπειγόντως επισιτιστική βοήθεια.
Οι κάτοικοι υποφέρουν επίσης από έλλειψη θέρμανσης, κάτι που μετατρέπει σε εφιάλτη το βαρύ χειμώνα.
Το καθεστώς ακολουθεί επίσης μια πολιτική καταστολής με αποτέλεσμα μόνο την τελευταία δεκαετία να έχουν οδηγηθεί σε στρατόπεδα 200.000 αντικαθεστωτικοί, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία. Η οργάνωση υποστηρίζει ότι οι κρατούμενοι σε αυτά τρώνε ποντίκια και σπόρους που βρίσκουν στα περιττώματα των ζώων.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News