Επιστράτευση των ναυτεργατών

Επιστράτευση των ναυτεργατών

Επιστράτευση των ναυτεργατών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 269 ΦΟΡΕΣ

ισχύει από σήμερα το πρωί στις 6 σύμφωνα με την απόφαση

Την επιστράτευση των πληρωμάτων των πλοίων αποφάσισε η κυβέρνηση, ξεκινώντας άμεσα τη διαδικασία επίδοσης φύλλων πορείας. Η επιστράτευση θα ισχύσει από τις 6 τα ξημερώματα της Τετάρτης. Σε δηλώσεις του ο κ. Μουσουρούλης τόνισε: «Η κυβέρνηση κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ικανοποιήσει τα αιτήματα των ναυτεργατών. Κάναμε εξαντλητικό διάλογο και δώσαμε συγκεκριμένες λύσεις. Όπως φαίνεται από την απόφαση της ΠΝΟ, η οποία ελήφθη με οριακή πλειοψηφία, δυστυχώς μικροπολιτικές σκοπιμότητες δεν δίνουν περιθώρια για διάλογο» είπε ο κ. Μουσουρούλης. Ο υπουργός επανέλαβε τις λύσεις που έδωσε σε συγκεκριμένα αιτήματα της ΠΝΟ, όπως την καταβολή των δεδουλευμένων σε δύο δόσεις, καθώς και την ανεξαρτησία του Οίκου Ναύτου -τον φορέα υγειονομικής περίθαλψης των ναυτικών- αλλά και την αυτοτέλεια του γραφείου ευρέσεως εργασίας. «Υπό αυτές τις συνθήκες και με γνώμονα την άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, που αποτελεί πνεύμονα ζωής για τη νησιωτική Ελλάδα, με απόφαση του πρωθυπουργού, ύστερα από εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κηρύσσεται πολιτική κινητοποίηση των πληρωμάτων των δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων και εξουσιοδοτείται ο υπουργός να προβεί σε επίταξη των υπηρεσιών των πληρωμάτων των ανωτέρω πλοίων» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου. Σε ερώτηση δημοσιογράφων προς τον κ. Μουσουρούλη για το πότε θα σταλούν τα φύλλα πορείας, απάντησε ότι αυτή ξεκινά άμεσα. Διευκρίνισε δε ότι αν σε ένα πλοίο το πλήρωμα εμφανιστεί μέχρι το βράδυ (όπως για παράδειγμα με τα πλοία της Κρήτης), το πλοίο ενδεχομένως να αναχωρήσει άμεσα. Οι ναυτεργάτες από την πλευρά τους ζητούν την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που, όπως καταγγέλλουν, «ξεκληρίζει τον κλάδο των ναυτεργατών». Ζητούν, επίσης, την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων και την εφαρμογή τους, με άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών στα πληρώματα των επιβατηγών πλοίων, αλλά και την αποκατάσταση των αδικιών που έγιναν στις συντάξεις των απομάχων, κυρίων και επικουρικών. Όπως έγραψε η «Ρ» μέχρι και χτες δεν υπήρχε σοβαρό πρόβλημα στην αγορά του νησιού μας, καθώς υπήρχε επάρκεια σε αγαθά και εμπορεύματα, με το μόνο πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως στα οπωρολαχανικά και το νωπό γάλα μικρής χρονικής διάρκειας. Εξάλλου οι αποθήκες που υπάρχουν εξασφαλίζουν αυτάρκεια στο νησί μας διάρκειας μίας εβδομάδας, όμως οι όποιες ελλείψεις στα ράφια, θα αρχίσουν να παρατηρούνται πιθανόν και από σήμερα. Υπενθυμίζεται ότι ο περιφερειάρχης νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης, χτες ζήτησε με επιστολή του από τον υπουργό Ναυτιλίας να βρεθεί λύση, τονίζοντας ότι οι νησιώτες είναι όμηροι στον τόπο τους, και επισημαίνοντας ότι τα νησιά βρίσκονται στη μέση πληρώνοντας τη διαμάχη. Όπως επεσήμανε οι νησιωτικές κοινωνίες βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάρρευσης καθώς καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες να επιβιώσουν. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΠΠΟΥ Υπό το βάρος των εξελίξεων και της κατάστασης που αναμένεται να επιδεινωθεί τις προσεχείς μέρες στην περιοχή μας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Πάππου ζήτησε χτες την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας. Με επιστολή του ζητά να αρθεί ο αποκλεισμός των νησιών που διαρκεί εδώ και μία εβδομάδα κάνοντας λόγο για συντεχνία και εκβιασμούς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η οικονομία των νησιών είναι αρκετά προβληματική. Ειδικότερα ζητά τη δρομολόγηση πλοίου για τη μεταφορά ευπαθών προϊόντων και ειδών που σχετίζονται με τις παροχές υγείας. Αναλυτικά στην επιστολή του προς τον υπουργό Κωστή Μουσουρούλη, ο κ. Πάππου αναφέρει τα εξής: κ. Υπουργέ, η χθεσινή είδηση της απόφασης της ΠΝΟ για συνέχιση της απεργίας των μελών της και ο εξ αυτής αποκλεισμός των νησιών μας, μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί στους νησιώτες που βλέπουν μία συντεχνία να εκβιάζει και να περιφρονεί έναν ολόκληρο λαό που αγωνίζεται να επιβιώσει. Το δικαίωμα στην απεργία έχει μετατραπεί πλέον σε όπλο που στρέφεται κατά της ίδιας της κοινωνίας. Η δε προάσπιση των συμφερόντων των ναυτικών, δεν μπορεί να γίνεται με τόσο βίαιη καταπάτηση των δικαιωμάτων των νησιωτών. Η ήδη προβληματική οικονομία των νησιών μας έχει πλέον παραλύσει και αυτό σε μία περίοδο κατά την οποία η παραμικρή δραστηριότητα πρέπει να προφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού. Για το νησί της Ρόδου, ο τελευταίος απόπλους από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου και αύριο συμπληρώνουμε μία εβδομάδα χωρίς κανενός είδους τροφοδοσία. κ. Υπουργέ, σας ζητούμε να υπάρξει άμεσα δρομολόγηση σκάφους προς τα Δωδεκάνησα τουλάχιστον για την μεταφορά ευπαθών προϊόντων αλλά και ειδών που αφορούν την υγεία των νησιωτών. Σας δηλώνουμε πως θα σταθούμε στο πλευρό σας με κάθε πρόσφορο τρόπο σε κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία σας για άρση του αποκλεισμού των νησιών μας. Η ΜΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ Η υπεύθυνη τομέα κοινοβουλευτικής ευθύνης των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μίκα Ιατρίδη σε ανακοίνωσή της για την απεργία των ναυτικών αναφέρει τα εξής:«Ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου δήλωσε, μεταξύ άλλων, μετά τη συνάντησή του με την ΠΝΟ, ότι θεωρεί επαρκή λόγο για την λήξη των κινητοποιήσεων των ναυτικών το γεγονός ότι θα καταβληθούν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες τα δεδουλευμένα των πληρωμάτων των πλοίων σε δύο δόσεις. Με άλλα λόγια, το γεγονός ότι δίνεται μια διαβεβαίωση ότι θα πληρωθούν, κάποια στιγμή, τα δεδουλευμένα πολλών μηνών συνιστά, πλέον, λόγο για τη λήξη μιας απεργίας όταν ξεκάθαρα το νομικό μας πλαίσιο προβλέπει το αυτονόητο και νόμιμο δικαίωμα να πληρώνεται κάποιος στην ώρα του για την εργασία που παρέχει. Είναι προφανές ότι, ο διάλογος που επιδίωξε το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι προσχηματικός. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να προχωρούσε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, σε βελτίωση των διατάξεων της φορολογίας για τους ναυτικούς, από τη στιγμή που πρόκειται για τον κλάδο που έχει υποστεί τη μεγαλύτερη αύξηση στους φορολογικούς του συντελεστές. Με αυτές τις επιλογές, το Υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ μιλά για διάλογο, οδηγεί το ίδιο τις συζητήσεις σε αδιέξοδο, ώστε να επιστρατευτούν οι ναυτικοί, όπως έχει συμβεί με όλες τις απεργίες τους τα προηγούμενα χρόνια. Η επιλογή αυτή είναι απαράδεκτη, ειδικά όταν η ΠΝΟ είχε εκθέσει τις απόψεις της εγκαίρως στον αρμόδιο Υπουργό από το καλοκαίρι και, μάλιστα, δεν είχε προχωρήσει τότε σε κινητοποιήσεις σεβόμενη τους νησιώτες και την τουριστική περίοδο. Ο κοινωνικός αυτοματισμός που επιδιώκει η κυβέρνηση, εξελίσσεται σε όλο του το μεγαλείο. Με δεδομένο ότι, οι νησιώτες βρίσκονται, αναπόφευκτα, σε αποκλεισμό η συνδικαλιστική ηγεσία των ναυτικών θα πρέπει να βρει τρόπο ώστε να υπάρξει σύνδεση με τα νησιά και να μην δώσει, ταυτόχρονα, το άλλοθι που αναζητά η κυβέρνηση για να προχωρήσει στην επιστράτευση.» ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΖΗΤΑ Ο ΡΗΓΑΣ Από την πλευρά του ο βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Ρήγας ζητά τη νομοθετική ρύθμιση για την άρση της απομόνωσης των νησιών κατά τη διάρκεια των απεργιών. Ειδικότερα σε ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής: «Χωρίς περιστροφές και για να μιλήσουμε επί της ουσίας. Το δικαίωμα των ναυτικών στην απεργία είναι απόλυτα σεβαστό. Ιδιαίτερα όταν κάποιοι από αυτούς είναι απλήρωτοι μήνες και όταν απειλούνται θέσεις εργασίας. Επ’ αυτού δεν χρειάζεται πολύ συζήτηση. Οι ναυτικοί όμως κινούν τα καράβια και τα καράβια είναι για τα περισσότερα νησιά η μοναδική «γέφυρα» σύνδεσής τους με την στεριανή Ελλάδα αλλά και μεταξύ τους. Όταν λοιπόν οι ναυτικοί απεργούν, η «γέφυρα» κόβεται, με αποτέλεσμα να φαλκιδεύεται μέχρι καταργήσεως το δικαίωμα των νησιωτών στην επικοινωνία, να πλήττεται ανεπανόρθωτα η οικονομία των νησιών και να αναστέλλονται πολλές βιοτικές δραστηριότητες στο νησιωτικό χώρο. Στο σημείο αυτό οφείλει να παρέμβει θεσμικά η πολιτεία και να ρυθμίσει με σαφή τρόπο την προστασία του δικαιώματος και των δύο πλευρών, έτσι ώστε η άσκηση του ενός, δηλαδή της απεργίας, να μην λειτουργεί σε βάρος του δικαιώματος του δεύτερου, δηλαδή της ακώλυτης επικοινωνίας. Επομένως, ανεξάρτητα από το γεγονός της λύσης της απεργίας των ναυτικών και με το ενδεχόμενο αυτή η απεργία να επαναληφθεί και στο μέλλον, η πολιτεία οφείλει να ρυθμίσει νομοθετικά το θέμα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών κατά την διάρκεια της απεργίας. Χωρίς καθυστέρηση, επιβάλλεται η θεσμοθέτηση της υποχρέωσης των απεργών, να διαθέτουν πλήρωμα για την κίνηση «πλοίων ασφαλείας» για κάθε μια από τις κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές, με τα οποία θα διασφαλίζεται η ελάχιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών. Τα «δρομολόγια ασφαλείας» και η συχνότητά τους είναι ζητήματα τα οποία θα καθορίζονται στην συνέχεια με βάση τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας. Η πιο πάνω ρύθμιση είναι απαραίτητη και ισχύει για τις απεργίες σε άλλους κλάδους όταν απειλούνται μείζονα κοινωνικά αγαθά. Τη συγκεκριμένη πρόταση, η οποία απ’ όσο γνωρίζω βρίσκει σύμφωνους όλους τους φορείς των νησιών και κυρίως την Αυτοδιοίκηση και τα Επιμελητήρια, προτίθεμαι να υποβάλω στον αρμόδιο Υπουργό, ενόψει της συζήτησης νομοσχεδίου της αρμοδιότητάς του. Θεωρώ ότι αυτό είναι το ελάχιστο που οφείλουμε να πράξουμε άμεσα σε πρακτικό επίπεδο και στην συνέχεια να συζητήσουμε σοβαρά και απροκατάληπτα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα και κατά συνέπεια η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας. Προβλήματα κυριολεκτικά υπαρξιακά για το νησιωτικό χώρο”.

Διαβάστε ακόμη

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού

Έκτακτη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου