Μπουλντόζες περιμετρικά του καταυλισμού των ΡΟΜΑ έβαλε ο δήμος
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1755 ΦΟΡΕΣ
Προσεκτικές κινήσεις από τον Φώτη Χατζηδιάκο
Το πρώτο βήμα για τη μετεγκατάσταση των ΡΟΜΑ από το Κορακόνερο, πιστεύεται ότι έγινε, χθες, με την έναρξη των εργασιών καθαρισμού του χώρου του καρνάγιου από τον ιδιώτη που το ανέλαβε και τον Δήμο της Ρόδου, την ίδια στιγμή που ο Δήμαρχος, κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ξεκίνησε παράλληλα και τις διαδικασίες για την επιδοτούμενη μίσθωση κατοικιών στους ΡΟΜΑ.
Καταρχήν, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε χθες ο Δήμαρχος, από την προηγούμενη εβδομάδα είχαν προγραμματίσει ότι χθες, Δευτέρα, το πρωί θα ξεκινούσαν τις εργασίες καθαρισμού της λιμενικής ζώνης στο Καρνάγιο.
Σημειώνεται ότι κάποια παραπήγματα είναι χτισμένα σε ιδιωτικές εκτάσεις και κάποια, όπου είχαν εκτελεστεί τα πρωτόκολλα, στη λιμενική ζώνη των 75 στρεμμάτων, εκεί που είναι προσαραγμένα σκάφη. Υπενθυμίζεται, ακόμη, ότι το Λιμενικό Ταμείο παραχώρησε για 35 μήνες σε ιδιώτη την έκταση αυτή προκειμένου να την αξιοποιήσει για τη φύλαξη και τη μερική συντήρηση σκαφών.

Παράλληλα, ο Δήμαρχος είχε ενημερώσει για τον καθαρισμό, από την προηγούμενη εβδομάδα, την Εισαγγελική Αρχή ενώ τις προηγούμενες ημέρες είχε συνεννόηση με την Αστυνομία, τον Διοικητή της ΠΥΡ και τον Λιμενάρχη, ζητώντας τη συνδρομή τους.
Πράγματι, όπως είπε, όλες οι παραπάνω εμπλεκόμενες υπηρεσίες βρίσκονταν χθες από το πρωί εκεί με έναν αριθμό δύναμης, σε περίπτωση που χρειαζόταν. Σημειώνεται ότι η σύμβαση του Λ.Τ. με τον ιδιώτη υπεγράφη και εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον κ. Θεοδωρίδη και παραδόθηκε ο χώρος στον ιδιώτη. Ωστόσο χρειαζόταν και τη συνδρομή του Δήμου και βέβαια των παραπάνω αρχών.
Μάλιστα, ο Δήμαρχος, χθες, πήγε ο ίδιος μέσα στο χώρο που βρίσκονται τα παραπήγματα και είχε μία κουβέντα με τους ΡΟΜΑ στους οποίους εξήγησε ότι αυτός ο ζωτικός χώρος πρέπει να δοθεί για αξιοποίηση στο Λ.Τ. Όπως μετέφερε, λοιπόν, στις δηλώσεις του, όταν είδαν ότι άρχισαν να δουλεύουν τα μηχανήματα, οι ΡΟΜΑ τους είπαν ότι υπάρχουν κάποιες οικογένειες που τα παιδιά τους πάνε σχολείο, οι οποίοι προτίθενται να ακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα της μίσθωσης κατοικιών.
Ο Δήμαρχος ενημέρωσε, ακόμα, ότι, μετά τον καθαρισμό του χώρου, η υποχρέωση που ανέλαβε ο ιδιώτης επενδυτής είναι η υλοποίηση μίας μελέτης που υπάρχει στο Λ.Τ. επί Δημαρχίας του κ. Χατζή Χατζηευθυμίου για την κατασκευή ενός τοιχίου και ζήτησε να ξεκινήσουν αμέσως οι εργασίες κατασκευής του.
Αυτό διαχωρίζει τις ιδιωτικές περιουσίες από το λιμενική ζώνη και ο Δήμαρχος θεωρεί ότι θα είναι ένα σημαντικό μέσο για ν’ αποτρέπει τους ΡΟΜΑ να έχουν πρόσβαση στο καρνάγιο, τη θάλασσα, το λιμάνι και να τους υποχρεώσει να μεταστεγαστούν ή ακόμα αρκετοί από αυτούς να φύγουν και να επιστρέψουν στο μέρος τους-μια και αρκετοί από αυτούς έχουν ιδιοκτησίες στην Αγία Βαρβάρα.
«Νομίζω ότι μπαίνει ακριβώς το νερό στ’ αυλάκι όσο αφορά τη μεταστέγαση των ΡΟΜΑ», δήλωσε, χθες, ο κ. Χατζηδιάκος.
Ανέφερε, ακόμη, ότι ασκήθηκε προσφυγή από 22 συμπολίτες μας κατά της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό του χώρου μετεγκατάστασης των ΡΟΜΑ, η οποία απορρίφθηκε, και περιμένει και τυπικά να του κοινοποιηθεί η απόφαση του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης.

Ο Δήμαρχος, με κύριο και πρώτο μέλημα τη μετεγκατάσταση οικογενειών σε οικίες, με επιδότηση ενοικίου σύμφωνα με το εγκεκριμένο Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, πραγματοποίησε απευθείας επαφή με τους ΡΟΜΑ προκειμένου να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για μετεγκατάσταση σε οικίες, με στόχο να ενσωματωθούν οι οικογένειες στην κοινωνία.
Μάλιστα, όπως έκανε γνωστό, το έγγραφο από την αρμόδια διαχειριστική Ευρωπαϊκή Αρχή ήρθε πριν από ένα μήνα, ωστόσο έπρεπε πρώτα να ξεκινήσουν οι εργασίες καθαρισμού για να προβούν και στη διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος τόσο προς τους ΡΟΜΑ όσο και προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων για να δουν πόσοι είναι που ενδιαφέρονται.
Πάντως, όπως είπε, χθες, πρώτη ημέρα δεν αντιμετώπισαν ούτε αντιδράσεις ούτε προβλήματα, κάτι που τους ικανοποίησε.
Ο ανάδοχος μισθωτής του έργου με την συνδρομή του Δήμου και την παρουσία Αστυνομικής και Λιμενικής δύναμης, δεσμεύτηκε σε διάστημα τριών μηνών, να καθαρίσει τις εγκαταστάσεις του καρνάγιου και να κατασκευάσει το τοιχίο.
Στο πλαίσιο αυτό και σε αυτή την πρώτη προσέγγιση, επτά οικογένειες ΡΟΜΑ που έχουν παιδιά στο σχολείο δήλωσαν το ενδιαφέρον τους και περιλήφθηκαν σε συγκεκριμένη λίστα ενώ ενδιαφέρον δήλωσαν κι άλλοι.
Όπως τόνισε ο Δήμαρχος, πρόκειται για τη βέλτιστη λύση στο χρόνιο πρόβλημα η οποία θα συρρικνώσει τον αριθμό των ΡΟΜΑ που θα επιθυμήσουν να εγκατασταθούν σε νέο καταυλισμό.
Για την πραγματοποίηση της μετεγκατάστασης των ΡΟΜΑ σε κατοικίες ο δήμος Ρόδου απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος σε ιδιοκτήτες κατοικιών η οποία έχει ως εξής:
Πρόσκληση Εκδήλωση Ενδιαφέροντος για ενοικίαση κατοικιών σε ΡΟΜΑ
Με την υπ΄ αριθμ. 50/2015 απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (ΑΔΑ: ΩΞΞΥ7ΛΞ-ΥΒΡ) εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης για την ένταξη των ΡΟΜΑ στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, προβλέποντας συγκεκριμένα για τους ΡΟΜΑ των Δήμων Ρόδου και Κω την εξασφάλιση και εγγύηση του «κατοικείν» τους και την ανάπτυξη υποστηρικτικού πλέγματος κοινωνικής παρέμβασης στους τομείς της απασχόλησης, εκπαίδευσης, υγείας και κοινωνικής φροντίδας.
Προκειμένου να ενεργοποιηθεί το Σχέδιο Δράσης απαιτείται η ωρίμανση του μέσω της διερεύνησης τόσο της προσφοράς κατοικιών, που οι ιδιοκτήτες τους επιθυμούν να ενοικιάσουν σε ΡΟΜΑ και να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου, όσο και της ζήτησης από πλευράς των ΡΟΜΑ να κατοικήσουν σε οικίες.
Ο Δήμος Ρόδου επιθυμώντας να συνδράμει στην ωρίμανση του έργου, που θα αποτελέσει τη βέλτιστη προσέγγιση στη λύση του χρόνιου προβλήματος των ΡΟΜΑ, καλεί όσους ιδιοκτήτες επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου και να ενοικιάσουν την κατοικία τους σε ΡΟΜΑ να δηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 30/12/2015.
Δηλώσεις συμμετοχής γίνονται στο Γραφείο Δημάρχου Ρόδου – τηλ. 2241361387, φαξ. 2241046323, καθημερινά από 09:00πμ – 14:00μμ. και ηλεκτρονικά στο email: mayor@rhodes.gr.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News