Η μάσκα για τον κορωνοϊό σαν είδος πολυτελείας…

Η μάσκα για τον κορωνοϊό σαν είδος πολυτελείας…

Η μάσκα για τον κορωνοϊό σαν είδος πολυτελείας…

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 428 ΦΟΡΕΣ


Γράφει ο
Αγαπητός Ξάνθης
Αρχιτέκτονας-Μεταδιδάκτορας
του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Η εποχή του κορωνοϊού άφησε στίγματα στην παγκόσμια κοινότητα.
Εκτός από τις χιλιάδες νεκρούς, εκτός τις εικόνες των νοσοκομείων που ακόμη και σήμερα τρομάζουν, τους προσωρινούς ψυκτικούς θαλάμους για τους νεκρούς, τις επεκτάσεις των νεκροταφείων, τον κόσμο να βρίσκεται σε «καραντίνα» δράσης και με τα σχολειά κλειστά, απέδωσε και πολλά παράξενα.
Απέναντι σ΄ αυτόν τον κοινωνικό περιορισμό δημιουργήθηκε ένα πλέγμα καταστάσεων που δεν υπήρχαν παλαιότερα αλλά αναδείχθηκαν.
Αλληλεγγύη, αγάπη, συμπαράσταση, υπευθυνότητα, εκτίμηση, σεβασμός, αλτρουισμός, γενναιοδωρία, χορηγία γίνονται συνώνυμα της πανδημίας.
Αξίες που είχαν ξεχαστεί στη λαίλαπα της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Η μία πλευρά.
Η «κοινωνία της έκθεσης» και των κοινωνικών δικτύων έτρεχε (και πάλι άρχισε να τρέχει!!!) με ρυθμούς ιλιγγιώδεις προς τη μεγέθυνση, το κέρδος, τα προϊόντα και την αύξηση του κατευθυνόμενου κεφαλαίου, μετά το lockdown.
Μέσα σ’ αυτήν την παραδοξότητα η Αγορά διάλεξε τη «μάσκα» ως μοντέλο για να μετατραπεί από υγειονομικό «εργαλείο» σε αξεσουάρ.

Από τα ράντζα και τα νοσοκομειακά αυτοκίνητα, από τις αποστειρωμένες στολές των νοσηλευτών και τους αναπνευστήρες οξυγόνου των ασθενών, καταλήξαμε οι μάσκες να αποτελούν είδος προβολής, χάνοντας την προληπτική τους ιδιότητα, ήτοι τη μείωση της διασποράς της λοίμωξης στην κοινότητα ελαχιστοποιώντας έτσι την απελευθέρωση αεροσταγονιδίων από άτομα, που έχουν μολυνθεί από τον ιό Έτσι η χειρουργική μάσκα του 1 €, η πάνινη των πολλαπλών χρήσεων μετά από πλύσιμο και σιδέρωμα ή ακόμη και η ασπίδα προσώπου άρχισαν να αποκτούν ταυτότητα, όνομα, γίνονταν κομμάτια της εμφάνισης.

Το διεθνές τηλεοπτικό κανάλι CNN ανέφερε πριν από λίγες ήμερες για τον «ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ», εμείς το διατυπώνουμε ως «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ».
Σε αυτή τη «μάχη» οι διεθνείς οίκοι ένδυσης και ρουχισμού βρήκαν πεδίο λαμπρό να μετατρέψουν ένα υγειονομικό είδος (αυτόματα και επιτηδευμένα) σε αναπόσπαστο κομμάτι της μόδας.

Η αγορά αντιλαμβανόμενη την αξία (;) της μάσκας και τη χρησιμότητά της, έβαλε τη μηχανή του κέρδους μπροστά αποδεικνύοντας τα μη όρια των προϊόντων κατανάλωσης και τα σπουδαία της αντανακλαστικά ακόμη και σε περίοδο πανδημίας.
Σε λίγες ημέρες ερχόμενο το καλοκαίρι το μαγιό ή το μπικίνι στην παραλία θα μπορεί να συνοδεύεται με μία ασορτί μάσκα όχι λόγω άμεσων αναγκών αλλά λόγω ωραιοπάθειας (!!).

Στη σημερινή εποχή ακόμη και ο «πόνος» μπορεί να καμουφλαριστεί με μια πολύχρωμη μάσκα από μεταξωτό ύφασμα ή την ίδια στιγμή η ανάγκη να γίνει μέσο κατανάλωσης από έναν επώνυμο μόδιστρο ενός κομματιού από πανί.
Πόσο ειρωνικό και τραγελαφικό είναι η χειρουργική μάσκα για το κοινό να γίνεται μέσο προβολής και θεαθήναι, νικώντας την ιατρική της σημασία και τον υγειονομικό της σκοπό.

Αυτές οι λίγες σκέψεις για κάτι που δεν μπορεί να ισορροπεί μεταξύ κάλλους, μόδας, χρήματος, ευθύνης, πρόληψης και αναγκαιότητας.
Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το ιατρικό βαμβάκι είναι λευκό και δεν είναι ροζ…
Όπως και η ΜΑΣΚΑ, είναι για την αντιμετώπιση του μέγιστου υγειονομικού προβλήματος του COVID -19 και όχι για σημείο επίδειξης και εντυπωσιασμού…

Διαβάστε ακόμη

Κώστας Ε. Σκανδαλίδης: Ένα μπράβο εκ βαθέων για το «Στοιχειό του Αντιπέρατου»

Γ. Σταυλάς: Σε κατάσταση ανάγκης η περιφέρεια Ν. Αιγαίου;

Νικολάου Ευαγόρας: Πόσο μπορεί να αντέξει η Ρόδος την ανομβρία;

Φιλιππος Ζάχαρης: Ενδοσκόπηση και νέος κόσμος

Νότης Μαριάς: Ξανά για το «Ουκρανικό μοντέλο»-την πρόταση-λύση για το προσφυγικό

Ροδιακά: Το αίσχος Αυγενάκη

Παναγιώτης Κουνάκης: Νησιώτες, πολίτες Γ’ κατηγορίας

Γιώργος Ζαχαριάδης: «Αν φυτρώσουν λουλούδια στις πόρτες μας»