Θα αξιοποιηθεί κάθε μέτρο από τον δήμο για ελάφρυνση των δημοτών
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 518 ΦΟΡΕΣ
Για να αντιμετωπιστεί ο δύσκολος χειμώνας, όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Τηλέμαχος Καμπούρης
Κάθε μέτρο ελάφρυνσης που θα δώσει το Κεντρικό Κράτος θα αξιοποιηθεί από τον Δήμο της Ρόδου προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στον επερχόμενο χειμώνα, ο οποίος προβλέπεται δύσκολος, δηλώνει ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Προσόδων κ. Τηλέμαχος Καμπούρης.
Σε δηλώσεις του χθες ο τελευταίος, συνοψίζει τις ενέργειες που έχουν γίνει από τον Δήμο όλους αυτούς τους μήνες από την εκδήλωση της κρίσης της πανδημίας, περιγράφει την κατάσταση της οποίας γίνονται αποδέκτες και αναφέρει ότι στα τέλη του χρόνου θα μπορεί να γίνει ένας ασφαλής απολογισμός για την απώλεια εσόδων που είχε ο Δήμος, όπως είναι φυσικό.
«Περάσαμε μία πάρα πολύ δύσκολη περίοδο αφού και εμείς, όπως όλος ο κόσμος, αιφνιδιαστήκαμε από τις εξαιρετικές συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και στο νησί μας αλλά και σε όλο τον πλανήτη. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι τα αντανακλαστικά μας ήταν άριστα, η αμεσότητα των ενεργειών για την προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και του προσωπικού του Δήμου κατ’ επέκταση, ήταν απίστευτη», είπε ξεκινώντας ο Αντιδήμαρχος και συνέχισε: «Κάθε δυνατότητα που μας δινόταν από το Κεντρικό Κράτος για τη λήψη μέτρων όσο αφορά να επισπεύσουμε λιγάκι τις διαδικασίες, τις χρονοβόρες σε άλλες περιπτώσεις, την εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο και έτσι καταφέραμε αν μπορούμε να πούμε να αντιμετωπίσουμε, να περάσουμε επιτυχώς το τεστ του λεγόμενου πρώτου κύματος του κορωνοϊού».
Στο σημείο αυτό, ο Αντιδήμαρχος θέλησε να ευχαριστήσει όλους τους υπηρεσιακούς που δούλεψαν προς αυτή την κατεύθυνση και θύμισε ότι, με βάση τη δυνατότητα που έδινε το κεντρικό κράτος στο Δήμο, υπήρχαν μόνο τα δύο πέμπτα του προσωπικού το προηγούμενο διάστημα και γι’ αυτό θεωρεί τεράστιο κατόρθωμα που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιούργησε ο κορωνοϊός. Τους συνεχάρη, λοιπόν, και είπε ότι τώρα που επέστρεψαν οι εργαζόμενοι που, νόμιμα, βρίσκονταν σε άδεια, συνεχίζουν απρόσκοπτα το έργο τους προκειμένου να υλοποιήσουν τους στόχους τους.
Μάλιστα, χαρακτηριστικό είναι αυτό που ανέφερε στη συνέχεια, ότι δηλαδή έχει βελτιωθεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό η ενταλματοποίηση των πληρωμών. «Οι ρυθμοί ενταλματοποίησης του λογιστηρίου έχουν ανέβει κατακόρυφα», είπε ενώ έχουν μειώσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τα ληξιπρόθεσμα-μάλιστα τέλη Δεκεμβρίου που θα γίνει ένας απολογισμός θεωρεί ότι θα κλείσουν με ιστορικό χαμηλό.
«Όλα αυτά-συνέχισε-εναπόκεινται στην καλή διάθεση και την όρεξη για δουλειά που επιδεικνύουν οι υπηρεσιακοί μας στις Οικονομικές Υπηρεσίες και φυσικά στις δικές μας ενέργειες».
Όπως είπε ο κ. Καμπούρης…περιέργως ο κόσμος έρχεται αυτό το διάστημα για ν’ αποπληρώσει τις οφειλές του στον Δήμο, κάτι όμως που αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι, από εδώ και πέρα, για οποιαδήποτε ενέργεια θέλει να κάνει ο πολίτης πλέον στην καθημερινότητά του, απαιτείται να προσκομίσει δημοτική και φορολογική ενημερότητα (π.χ. δάνειο επιχείρησης, ιδιώτης που θέλει να μεταβιβάσει/πουλήσει κάποιο ακίνητο κτλ.).
«Οπότε, έρχεται ο κόσμος να δώσει τα απαραίτητα προκειμένου να εξασφαλίσει τη δημοτική ενημερότητα και έτσι υπάρχει μία σχετική εισπραξιμότητα που-να σας πω την αλήθεια-δεν ήμουν αισιόδοξος ότι θα υπήρχε», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Βλέπουμε ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται παρ’ όλες τις δυσκολίες. Θεωρώ ότι, σίγουρα, σε μεγάλο βαθμό, βλέπει και τη δική μας προσπάθεια νοικοκυρέματος του Δήμου και ευαισθητοποιείται ως προς αυτό, οπότε έρχεται να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του και νομίζω ότι θα έχουμε μία καλή συνέχεια».
Στη συνέχεια, όμως, ο κ. Καμπούρης δεν παρέλειψε να προμηνύσει ότι ο χειμώνας που έρχεται είναι δύσκολος, και δήλωσε: «Κάθε δυνατότητα που μας δίνει το Κεντρικό Κράτος όσο αφορά σε μέτρα ελάφρυνσης τα οποία μπορούμε να πάρουμε προκειμένου να μπορέσουμε ν’ αντεπεξέλθουμε σ’ αυτό το δύσκολο χειμώνα, την εκμεταλλευόμαστε και θα συνεχίσουμε να την εκμεταλλευόμαστε. Προσπαθούμε να μην αφήσουμε το παραμικρό».
Μάλιστα, θεωρεί ότι αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις από την Κεντρική Διοίκηση προς αυτή την κατεύθυνση και είπε ότι ο κόσμος να είναι σίγουρος ότι ο Δήμος δουλεύει και σ’ αυτό το κομμάτι και θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες αυτές εις ολόκληρον. «Νομίζω ότι με πολλή δουλειά θα τα καταφέρουμε να περάσει αυτός ο δύσκολος χειμώνας, να βγει και το εμβόλιο, να καλυτερεύσουν τα πράγματα. Δεν ξέρω αν θα ομαλοποιηθούν πλήρως αλλά θα καλυτερεύσει», είπε ακόμη.
Ερωτηθείς στη συνέχεια, τι εικόνα έχει για την απώλεια εσόδων του Δήμου αυτή τη στιγμή λόγω της πανδημίας, ο κ. Καμπούρης είπε ότι δεν μπορεί να μιλήσει με νούμερα αφού αυτό είναι κάτι που θα αποτυπωθεί τέλη του χρόνου που θα είναι και πιο ασφαλείς οι προβλέψεις. «Ο κόσμος έρχεται και πληρώνει», είπε και ανέφερε ότι θεωρεί ότι είναι λογικό να υπάρξει απώλεια εσόδων γιατί ο κόσμος δεν είχε τα έσοδα που έπρεπε για να έρθει να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του.
Για τα δημοτικά ακίνητα
Ερωτηθείς, στη συνέχεια, για τα δημοτικά ακίνητα, καταρχάς θύμισε ότι οι εντολές από την κυβέρνηση ήταν ότι τα ενοίκια καταβάλλονται σε ποσοστό κατά 60%. Όμως, για τα δημοτικά ακίνητα της Ρόδου, επειδή τα περισσότερα είχαν περιέλθει σε καθεστώς αποζημίωσης χρήσης δεν υπήρχε αυτή η πρόβλεψη. Παρ’ όλα αυτά, πήραν μία απόφαση ως δημοτικό συμβούλιο να ενταχθούν και αυτά στο καθεστώς αποζημίωσης χρήσης και μετά από τη σχετική έγκριση από την Αποκεντρωμένη, υπάρχει και γι’ αυτούς η συγκεκριμένη ευνοϊκή ρύθμιση, την οποία και έχουν εκμεταλλευτεί. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, έχουν αρχίσει να πληρώνουν όλοι-μπορεί να έχουν εξοφλήσει κιόλας-και η εικόνα που έχει από το ταμείο είναι ότι γύρω στους 70-80 ενοικιαστές του Δήμου προσήλθαν και εξόφλησαν μέχρι και τον Αύγουστο.
Και είπε, στη συνέχεια:
«Δηλαδή, βλέπω ότι ο κόσμος ερχόταν στο γραφείο μου και έλεγε θέλουμε να πληρώσουμε αυτό που μας αναλογεί. Προφανώς και εμείς θέλουμε να πληρώνει ο κόσμος χωρίς να τους δυσκολεύουμε, χωρίς να πιέσουμε κάποιον. Σ’ αυτές τις δύσκολες εποχές δεν πιέζουμε τον κόσμο να πληρώσει αλλά βλέπεις ότι υπάρχει-σας ξαναλέω-μία ευαισθητοποίηση και από μεριάς τους. Ίσως βλέπουν το νοικοκύρεμα που προσπαθούμε να φέρουμε εμείς, γι’ αυτό υπάρχει αυτή η ανταπόκριση.
Ειδικότερα για τη Νέα Αγορά και την αξιοποίησή της, που ρωτήθηκε επίσης, ο Αντιδήμαρχος τόνισε ότι ο κορωνοϊός δεν αποτελεί δικαιολογία για όλα αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι, αυτές οι αιφνιδιαστικές συνθήκες ο οποίες προέκυψαν, «σίγουρα μας έχουν κρατήσει λίγο πιο σταθερούς και λίγο πιο διστακτικούς στο να πάρουμε τις αποφάσεις που χρειάζεται για κάποια ζητήματα, όπως είναι και αυτό της Νέας Αγοράς», όπως είπε και συμπλήρωσε: «Δεν μπορείς μέσα σε μία περίοδο κρίσης ξαφνικά να πάρεις μία απόφαση η οποία, την ίδια ώρα, θα κάνει πολλούς καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στη Νέα Αγορά να χάσουν μέρος του εισοδήματός τους κτλ.
Αφού αναφέρετε αυτό, μπορώ να σας πω ότι η πρόβλεψη αυτή και οι εξαιρετικές συνθήκες του κορωνοϊού μας έκαναν να λειτουργήσουμε στο ίδιο μοτίβο σε κάθε τι που έχουμε να εισπράττουμε (μισθώματα, αποζημιώσεις χρήσης, εισπράξεις οφειλών, τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, τα μειωμένα αντίτιμα στις παραλίες κτλ.)».
»Ο κορωνοϊός καλώς ή κακώς είναι στη ζωή μας και κινούμαστε με βάση αυτές τις συνθήκες που διαμορφώνει. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και προσπαθούμε», κατέληξε.
Ο νέος προϋπολογισμός
Τέλος, ρωτήθηκε και για το νέο προϋπολογισμό που η κατάρτισή του έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο, σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες, όλους τους αρμόδιους Αντιδημάρχους και τις ενότητες και έχουν μία πρώτη εικόνα του τι θέλει ο καθένας να εντάξει α’ αυτόν. Είπε, γι’ αυτό ο κ. Καμπούρης:
«Από την πρώτη κατάρτιση του προϋπολογισμού δώσαμε προτεραιότητα στην λειτουργικότητα του Δήμου και έτσι προσαρμόσαμε τον προϋπολογισμό μας αναλόγως. Αξιοποιήσαμε όλα τα σύννομα εργαλεία που μας επιτρέπουν να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη και την αποστολή του Δήμου πιο αποτελεσματική. Δώσαμε τη δυνατότητα στις αποκεντρωμένες ενότητες, με υλικά και προμήθειες που τους εξασφαλίσαμε, να τους βοηθήσαμε στη λειτουργία της καθημερινότητας τους και το ίδιο σκοπεύουμε να κάνουμε και σ’ αυτό τον προϋπολογισμό».
»Έχουμε διαπιστώσει τις ανάγκες που προέκυψαν από τον πρώτο χρόνο, και να ξέρετε ότι στο δεύτερο χρόνο θα είμαστε ακόμα πιο αποτελεσματικοί, ακόμα πιο δυνατοί. Για εμάς είναι προτεραιότητα η καθημερινότητα», είπε και θύμισε αυτό που είχε πει στην αρχή ότι «τα χωριά μας είναι σε πρώτο πλάνο». Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα είχε συνάντηση με τους Προέδρους των κοινοτήτων για να τους εξηγήσει σχετικά με την πάγια προκαταβολή και αυτό που του μετέφεραν είναι ότι ποτέ δεν είχαν τόση διευκόλυνση και τόση αμεσότητα στην εξυπηρέτηση της καθημερινότητάς τους, όσο αφορά στις προμήθειες.
Έτσι, και ο νέος προϋπολογισμός θα κινηθεί στο ίδιο μοτίβο. Ο Αντιδήμαρχος, έκανε ακόμη γνωστό ότι, αυτή τη στιγμή, ο Δήμος Ρόδου έχει πληρώσει και έχει δεσμεύσει περίπου τα δύο τρίτα του προϋπολογισμού, που αφαιρούμενων των ανείσπραχτων και των οφειλών, είναι γύρω στα 100 εκατ. ευρώ και είμαστε στον Σεπτέμβριο ακόμα, όπως είπε. Ο ίδιος θεωρεί, πάντως, ότι με τη σωστή δουλειά που γίνεται, θα μπορέσουν να δεσμεύσουν ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι και να υλοποιήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον προϋπολογισμό.
Ο νέος προϋπολογισμός αυτή την περίοδο βρίσκεται στο επίπεδο της κατάρτισης και της συνεργασίας μεταξύ Αντιδημάρχων και ενοτήτων προκειμένου να δομήσουν έναν προϋπολογισμό που όλοι να είναι ευχαριστημένοι και όλοι να μπορούν να λειτουργήσουν και να δημιουργήσουν με αυτόν, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News