Συρρικνώθηκαν τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου

Συρρικνώθηκαν τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου

Συρρικνώθηκαν τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 421 ΦΟΡΕΣ

Σε εξέλιξη βρίσκονται αρκετά έργα που έχουν προγραμματιστεί

Δραματική μείωση κατέγραψαν τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (Δ.Λ.Τ.Ν.Δ.) τη φετινή χρονιά λόγω της πανδημίας, καθώς οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ημερόπλοιων και θαλαμηγών συρρικνώθηκαν σε τέτοιο βαθμό που στέρησαν από τα ταμεία του περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος του, δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Παπαοικονόμου, ελάχιστα κρουαζιερόπλοια προσέγγισαν από τις αρχές της χρονιάς το λιμάνι της Ρόδου, τα οποία και αυτά είχαν πολύ μικρό αριθμό επιβατών, ενώ αβεβαιότητα υπάρχει και για το διάστημα μέχρι το τέλος του χρόνου καθώς έχουν δηλωθεί κάποιες προσεγγίσεις, όμως κανένας δε γνωρίζει αν τελικά πραγματοποιηθούν.

«Ενώ περιμέναμε μία πολύ καλή εξέλιξη στην κρουαζιέρα μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου και είχαμε κρατήσεις γύρω στα 340 κρουαζιερόπλοια για το 2020, δυστυχώς λόγω της πανδημίας φτάσαμε τα 8 από την αρχή του έτους. Τελευταία είχαμε τρεις προσεγγίσεις με πολύ μειωμένο αριθμό επιβατών, είχαμε άλλες τρεις ακυρώσεις και πιθανόν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου να προσεγγίσουν 3 έως 4 κρουαζιερόπλοια.

Τίποτα όμως δεν είναι σίγουρο καθώς τα δεδομένα αλλάζουν από μέρα ανάλογα με τον αριθμό των κρουσμάτων που θα προκύψουν στις κρουαζιέρες» δήλωσε ο κ. Παπαοικονόμου και πρόσθεσε: «Η ζημιά για το Λιμενικό Ταμείο ήταν μεγάλη, εκτιμώ ότι σε συνδυασμό και με τα νησιά Σύμη και Καστελόριζο τα οποία και αυτά δέχονταν κρουαζιέρα και ημερόπλοια από Τουρκία να πλησιάσαμε τα 4 εκατομμύρια ευρώ ως μείωση εσόδων».

Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. Βασίλης Παπαοικονόμου
Ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. Βασίλης Παπαοικονόμου

Πάντως, όπως τόνισε, ευτυχώς μέχρι στιγμής το Λιμενικό Ταμείο δεν αντιμετωπίζει οικονομικό πρόβλημα και προχωρεί κανονικά στις συντηρήσεις σε όλα τα λιμάνια που πρέπει να γίνουν ευελπιστώντας ότι το 2021 θα αλλάξουν τα δεδομένα και θα πάει καλύτερα η κίνηση όχι μόνο για το Λιμενικό Ταμείο αλλά και για τα νησιά, καθώς, όπως είπε, ο πελάτης της κρουαζιέρας αφήνει στα νησιά αρκετά χρήματα σε σχέση με τον πελάτη των ξενοδοχείων.

Ερωτηθείς για τη νέα χρονιά έκανε γνωστό ότι υπάρχουν κάποια μηνύματα για το 2021 αλλά ακόμα τίποτα δεν είναι σίγουρο. «Αν δε βρεθεί εμβόλιο ώστε ο ταξιδιώτης να έχει μεγαλύτερη σιγουριά, δυστυχώς θα πηγαίνουμε σε ενημερώσεις από μέρα σε μέρα και δεν θα στηριζόμαστε στις πιθανές κρατήσεις που έχουμε» κατέληξε.

Για τα έργα
Αναφερόμενος στα έργα που υλοποιεί το λιμενικό ταμείο δήλωσε μεταξύ άλλων ότι στο νησί της Ρόδου βρίσκεται σε εξέλιξη ο ξυλοπεζόδρομος στην περιοχή του Κόβα, και ότι το έργο προχωρά κανονικά. «Η προθεσμία παράδοσης είναι τέλη Φεβρουαρίου του 2021 αλλά ο ανάδοχος εκτιμά ότι θα προλάβει να παραδώσει το έργο και νωρίτερα, δηλαδή πριν το τέλος Φεβρουαρίου.

Παράλληλα εμείς οριστικοποιούμε τη μελέτη για το υπόλοιπο τμήμα του ξυλοπεζόδρομου από την οδό Καναδά μέχρι το τουριστικό λιμάνι και μέσα σε αυτό περιλαμβάνεται και η διαμόρφωση της θαλασσινής πύλης. Επειδή βρίσκεται εκτός της χερσαίας λιμενικής ζώνης έχουμε έρθει σε επαφή με το δήμαρχο και υπογράψαμε σύμβαση ανάμεσα στο δήμο και στο Λιμενικό Ταμείο, με αποτέλεσμα να χρηματοδοτεί το κομμάτι αυτό του έργου ο δήμος με 750.000 ευρώ» δήλωσε ο κ. Παπαοικονόμου.

Ως προς τη λειτουργία του λιμένα έκανε γνωστό ότι έχει καταρτιστεί το ενδιάμεσο σχέδιο διαχείρισης πιθανών κρουσμάτων από την κρουαζιέρα που έχει εγκριθεί από την περιφέρεια και αναμένεται η σύνταξη του τελικού σχεδίου διαχείρισης κρουσμάτων. Περιλαμβάνει μέτρα που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενώ παράλληλα τηρούνται και όλα τα προβλεπόμενα από το υπουργείο.

Για τη διάβρωση των ακτών
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ρωτήθηκε και για το μεγάλο θέμα της διάβρωσης των ακτών στη δυτική πλευρά του νησιού, και ειδικά σε ό,τι αφορά την επίλυση του προβλήματος στην παραλία της Κρεμαστής εξέφρασε την εκτίμηση ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Συγκεκριμένα, δήλωσε τα εξής:

«Είχαμε παραδώσει μία μελέτη στις τεχνικές υπηρεσίες η οποία αφορούσε μόνο την παραλία της Κρεμαστής, σε μήκος 2,5 χλμ. όμως το Λιμενικό Ταμείο δεν είναι αρμόδιο γι’ αυτό το έργο καθώς είναι υπεύθυνο μόνο για τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εκεί δεν έχουμε λιμενική εγκατάσταση οπότε είχε επιστραφεί ο φάκελος από το υπουργείο.

Έχει υποβληθεί από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου, ελέγχθηκε η πληρότητά του, πρωτοκολλήθηκε και ήδη έχει διαβιβαστεί η μελέτη στα αρμόδια υπουργεία και τους φορείς όπως και στην περιφέρεια και στο δήμο και στην κοινότητα Κρεμαστής για να γνωμοδοτήσουν επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να προχωρήσει. Πιστεύω ότι το θέμα είναι σε καλό δρόμο».

Πάντως, όπως παραδέχτηκε ο κ. Παπαοικονόμου, το πρόβλημα αφορά και άλλες περιοχές του νησιού της Ρόδου, και για το λόγο αυτό κατέθεσε την πρόταση να υλοποιηθεί ολοκληρωμένο έργο που θα περιλαμβάνει όλες τις παραλίες που πλήττονται από διάβρωση μέσα από το πακέτο στήριξης που θα πάρει η περιφέρειά μας από ευρωπαϊκούς πόρους.

«Σε μία σύσκεψη που είχαμε στην περιφέρεια αναφορικά με το πακέτο στήριξης, και συγκεκριμένα για τα χρήματα που θα έρθουν στην περιφέρεια από το πακέτο στήριξης, κατέθεσα την πρόταση να συμπεριληφθεί η διάβρωση των ακτών από τη Ρόδο έως την Κάμειρο. Μάλιστα στις προτάσεις που στείλαμε στην περιφέρεια είχαμε κάνει έναν πρόχειρο προϋπολογισμό για το κόστος του έργου με ποσό πάνω από 40 εκατομμύρια. Ο περιφερειάρχης ήταν σύμφωνος με την ένταξη του συγκεκριμένου έργου αλλά θα πρέπει να δούμε στο αρμόδιο υπουργείο αν αυτό το έργο είναι επιλέξιμο ή όχι» είπε ο πρόεδρος του Ταμείου.

Για το καρνάγιο
Σε ό,τι αφορά το καρνάγιο κ. Παπαοικονόμου τόνισε ότι ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη, έχει αποσφραγιστεί η οικονομική προσφορά, έχει εγκριθεί από το δ.σ. έχει αποσταλεί προς την Αποκεντρωμένη και το υπουργείο για να υπάρξει η σύμφωνη γνώμη ώστε να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης.

Για τον προϋπολογισμό του 2021
Τέλος, ερωτηθείς για τον προϋπολογισμό της νέας χρονιά εξέφρασε την εκτίμηση ότι αυτός θα ανέλθει περίπου στα 5 εκατομμύρια και θα είναι μειωμένος σε ποσοστό περίπου 30% με πέρυσι. Πάντως ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. υπογράμμισε πως παρά το ότι τα έσοδα έχουν μειωθεί σημαντικά, το ταμειακό υπόλοιπο του Ταμείου δεν κλονίστηκε πολύ.

Μάλιστα αναφερόμενος στα νέα έργα που προγραμματίζονται τόνισε ότι σε αυτά περιλαμβάνεται και η δημιουργία πρόσθετων χώρων για επιβάτες Σένγκεν και έξτρα Σένγκεν στο λιμάνι της Ρόδου. «Από το 2022 οι οδηγίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το υπουργείο επιβάλλουν να έχουμε πολύ περισσότερους χώρους από αυτούς που έχουμε τώρα.

Η πρόταση προς το υπουργείο είναι να απελευθερωθεί όλο το κτήριο του λιμανιού, να φύγει το τελωνείο και οι εκτελωνιστές από το χώρο και να διαμορφωθούν οι χώροι ώστε να μπορέσουμε να λειτουργούμε. Χωρίς να έχουμε τέτοιους χώρους το λιμάνι δεν θα μπορεί να λειτουργήσει» κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη

Κινητοποίηση της πυροσβεστικής για φωτιά που ξέσπασε σε σπίτι στην Παλιά Πόλη της Ρόδου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού