Γ. Καμπούρης: Εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά αρκετοί δημότες της Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 845 ΦΟΡΕΣ
Λίγοι είναι ακόμη οι συμπολίτες μας που επιλέγουν να κάνουν τις πληρωμές τους προς τον Δήμο της Ρόδου μέσω της εφαρμογής teledimos, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πράξεις που γίνονται, όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία ένα χρόνο αφότου το σύστημα αυτό τέθηκε σε εφαρμογή.
Για το θέμα, ενημέρωσε χθες, σε δηλώσεις του, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Πολιτικής κ. Γιάννης Καμπούρης, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την ημέρα που με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ρόδου, κ. Αντώνη Καμπουράκη, δική του αλλά και μέσω της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, ο Δήμος Ρόδου χρησιμοποίησε την έξυπνη εφαρμογή teledimos.
«Ο πρώτος Δήμος σε πανελλήνιο επίπεδο που προχώρησε σε τέτοια καινοτομία», είπε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος και, στη συνέχεια, για ακόμα μία φορά, θέλησε να ενημερώσει ότι μέσω της εφαρμογής teledimos, οι δημότες της Ρόδου μπορούν εύκολα και χωρίς ταλαιπωρία να παραλαμβάνουν πιστοποιητικά που εκδίδουν τα ΚΕΠ, το ληξιαρχείο και το δημοτολόγιο καθώς επίσης να πραγματοποιούν εύκολα και γρήγορα όλες τις πληρωμές προς τον Δήμο Ρόδου. Μάλιστα, ως προς το τελευταίο, διευκρίνισε ότι αυτό αφορά και τις βεβαιωμένες οφειλές και τις τρέχουσες.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Στις 1.567 ανέρχονται οι πράξεις που πραγματοποιήθηκαν αυτό το χρόνο ηλεκτρονικά, δηλαδή μέσω του teledimos. Αυτά αφορούν αιτήματα που κατέθεσαν συμπολίτες μας για να τους χορηγηθούν πιστοποιητικά και βεβαιώσεις όλων των κατηγοριών που εκδίδει ο Δήμος αλλά και πληρωμές.
Όσον αφορά, όμως, αυτό το τελευταίο, ο κ. Καμπούρης δεν έκρυψε ότι δεν είναι ικανοποιημένοι και κάλεσε τους συμπολίτες μας, ειδικά όσον αφορά το θέμα των πληρωμών, να μην στήνονται στις ουρές στην Οικονομική Υπηρεσία είτε στα Πρόσοδα για να πληρώσουν τις οφειλές τους προς τον Δήμο. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να στήνονται σε ουρές», είπε αφού όλες οι πληρωμές μπορούν να γίνουν μέσω του teledimos.
Μάλιστα, ενώ από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι συμπολίτες μας, προφανώς και λόγω της πανδημίας, έχουν ξεκινήσει να κάνουν τις πράξεις αυτές ηλεκτρονικά μέσω του teledimos, ο μόνος αριθμός που δεν είναι αυτός που θα έπρεπε είναι των πληρωμών. Δηλαδή, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι δημότες δεν χρησιμοποιούν το teledimos για να κάνουν τις πληρωμές τους, όπως θα έπρεπε, εξήγησε ο ίδιος. Κάτι, πάντως, που προφανώς συνδέεται και με την οικονομική δυνατότητα που έχουν αυτή την περίοδο οι συμπολίτες μας, η οποία είναι περιορισμένη.
Αυτό γίνεται εύκολα αντιληπτό αν ρίξει κανείς μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία της χρονιάς αφού, για παράδειγμα, οι αιτήσεις δημοτολογίου μέσω του teledimos ανήλθαν στις 1212 ενώ ηλεκτρονικές πληρωμές που έχουν γίνει έφθασαν μόλις τις 71. «Θα θέλαμε από τους συνδημότες μας και για τις πληρωμές να πηγαίνουμε τόσο καλά όσο και στα υπόλοιπα χαρτιά που βγαίνουν από το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο», τόνισε ο κ. Καμπούρης. Σημειώνεται ότι, συνολικά, μέσω του teledimos μπορούν να γίνουν πράξεις για δεκαπέντε κατηγορίες. Αναλυτικά, τα αιτήματα που κατατέθηκαν ανά κατηγορία:
- Αιτήσεις Ληξιαρχείου: 284
Αντίγρ. Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης: 165
Αντίγρ. Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου: 66
Αντίγρ. Ληξιαρχικής Πράξης Συμφώνου Συμβίωσης: 4
Αντίγρ. Ληξιαρχικής Πράξης Θανάτου: 49
Αιτήσεις Δημοτολογίου: 1212
Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας: 449
Πιστοποιητικό Γέννησης: 99
Πιστοποιητικό Εντοπιότητας: 53
Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης: 514
Πιστοποιητικό Μητρώου Αρρένων: 3
Πιστοποιητικό Ταυτοπροσωπίας: 7
Πιστοποιητικό Πλησιεστέρων Συγγενών: 85
Άλλο Πιστοποιητικό:2
Ηλεκτρονικές πληρωμές: 71
Σύνολο: 1.567
Άλλα θέματα
Σε ό,τι αφορά άλλα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του, ο Αντιδήμαρχος ερωτηθείς σχετικά με το αν είναι σε θέση ο Δήμος Ρόδου να παρέχει τις απαραίτητες ψηφιακές υποδομές ώστε να προσελκύσουμε τη νέα μορφή τουρισμού, τους επονομαζόμενους «ψηφιακούς νομάδες», είπε ότι βρίσκονται στη διάθεσή τους αφού αυτός αναμένεται να γίνει ο νέος τρόπος εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Θύμισε ότι, πρόκειται για εργαζόμενους που μπορούν να εργάζονται με τον υπολογιστή τους και από άλλη χώρα. Μάλιστα, ήδη έχει κάνει συζήτηση με τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, κ. Κώστα Ταρασλιά, και βρίσκονται στη διάθεσή του σε οτιδήποτε χρειαστεί.
Ακόμη, στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία για τη χορήγηση του βοηθήματος των 300 ευρώ γιατί, όπως είπε, είχαν θέμα μ’ αυτό, το οποίο όμως το λύνουν, έμεινε κάτι τελευταίο και οι δικαιούχοι αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Σχετικά, τέλος, με την πρόσληψη εποχικού προσωπικού από τον Δήμο Ρόδου ενόψει της σεζόν, σύμφωνα με τον κ. Καμπούρη, έχει γίνει ήδη ο προγραμματισμός και έχει κατατεθεί το σχετικό αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών και για οκταμηνίτες αλλά και για μόνιμες θέσεις, αίτημα που έχουν υποβάλει από πέρυσι. Από το Υπουργείο, βέβαια, δόθηκε προτεραιότητα στους ένστολους, στις ανάγκες για το μεταναστευτικό και στον τομέα της Υγείας, καλώς κατά την άποψή του, ωστόσο «ας κοιτάξουν και λίγο την Αυτοδιοίκηση», είπε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News