Το Γυμνάσιο Ιαλυσού σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 12944 ΦΟΡΕΣ
Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ «Ένα σχολείο για όλους!» (2022-1-EL01-KA122-SCH-000079495) το Γυμνάσιο Ιαλυσού υλοποίησε δράση κινητικότητας εκπαιδευτικών στη Γάνδη του Βελγίου με στόχο την επιμόρφωση και κατάρτισή τους για την υιοθέτηση καλών πρακτικών σε θέματα συμπερίληψης (13 – 18/2/2023).
Η εκπαιδευτική ομάδα του σχολείου, που αποτελούνταν από τους καθηγητές Διακίδου Σοφία, Κοζά Κωνσταντίνο, Μπαμπαλώνα Ευανθία και Τάκα Αναστασία, παρακολούθησε ενιαίο δομημένο κύκλο μαθημάτων 6 ημερών με τίτλο “Cultivating Diversity and Inclusion” από τον εκπαιδευτικό οργανισμό “Europass Teacher Academy”.
Στόχος της επιμόρφωσης ήταν η διερεύνηση, αναγνώριση και εξοικείωση με καινούριες έννοιες, όπως αυτή του Πολιτισμικού Σοκ, καθώς και η απόκτηση κατάλληλων δεξιοτήτων για τη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που προκύπτουν στη σχολική ζωή, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί και να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και η άρση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων.
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία αφενός να εξοικειωθούν με εφαρμογές ΤΠΕ που προάγουν τη θετική μαθησιακή διαδικασία και αφετέρου τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με συναδέλφους εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες, με τους οποίους αντάλλαξαν ιδέες και πρακτικές που θα διευκολύνουν την εφαρμογή καινοτόμων ενταξιακών πρακτικών στη εκπαιδευτική διαδικασία με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ενός θετικού κλίματος τόσο για τους μαθητές/τριες όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Η επιμόρφωση αυτή κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική στην εποχή μας καθώς οι εκπαιδευτικοί έρχονται διαρκώς αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις τις οποίες καλούνται να διαχειριστούν.
Μία από αυτές αποτελεί και η διαπίστωση ότι απευθύνονται πλέον σε πολυπολιτισμικές τάξεις, όπου το έργο τους παραμένει η δημιουργία ενός ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος, το οποίο ταυτόχρονα να υποστηρίζει και να προωθεί τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη.
Καθώς η διαπολιτισμική επικοινωνία αρκετές φορές δημιουργεί εμπόδια τα οποία οδηγούν σε συγκρούσεις και σε προσκόμματα στη μαθησιακή διαδικασία, είναι σημαντικό να βρεθεί ο τρόπος να προαχθεί η έννοια της πολιτισμικής ευαισθητοποίησης.
Δεδομένου ότι σε αρκετές περιπτώσεις η διαφορετικότητα δεν είναι ευπρόσδεκτη, είναι αναγκαίο οι εκπαιδευτικοί να είναι εξοικειωμένοι με πρακτικές που αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα και τη μετατρέπουν από μειονέκτημα σε πλεονέκτημα που εμπλουτίζει την εκπαιδευτική διαδικασία.