Κ. Σπανός: Οι αριθμοί ευημερούν αλλά οι δαπάνες των τουριστών μειώνονται

Κ. Σπανός: Οι αριθμοί ευημερούν αλλά  οι δαπάνες των τουριστών μειώνονται

Κ. Σπανός: Οι αριθμοί ευημερούν αλλά οι δαπάνες των τουριστών μειώνονται

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1287 ΦΟΡΕΣ

Τους προβληματισμούς του, αναφορικά με τα χαρακτηριστικά της τουριστικής κίνησης φέτος στη Ρόδο, καταθέτει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, κος Κώστας Σπανός, ο οποίος επισημαίνει, ότι μπορεί οι αριθμοί να ευημερούν και όλο και περισσότεροι τουρίστες να έρχονται για διακοπές αλλά την ίδια στιγμή, μειώνεται και η δαπάνη και το διάστημα παραμονής τους.

Με την ευκαιρία επισημαίνει, ότι ίσως θα πρέπει να σταματήσουμε να δημιουργούμε νέες μονάδες με περισσότερες κλίνες στο νησί, μέχρι να επιλύσουμε τα σοβαρά θέματα της έλλειψης υποδομών, φυσικών πόρων, των μεταφορών κ.λπ., καθώς η υποβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουμε, θα οδηγήσει και σε πελάτες χωρίς μεγάλη οικονομική επιφάνεια.
Αφορμή, όπως τονίζει ο κος Σπανός, αποτελεί η ανακοίνωση της Fraport για τα στοιχεία κίνησης επιβατών στο αεροδρόμιο αλλά και μία δήλωση του προέδρου της ΠΟΞ, για τα οποία αναφέρει τα εξής:


«Η κίνηση στο αεροδρόμιο αναμενόμενα αυξημένη. Αυτό έδειχναν τα στοιχεία, οι τάσεις, οι κρατήσεις κ.λπ.
Αύξηση λοιπόν 16%, αν την αντέχει η υποδομή ή για πόσο ακόμη μπορούν να υποστηριχθούν τέτοιες αυξήσεις είναι κάτι που αποτελεί διαφορετική συζήτηση.


Επίσης, λόγω της κλιματικής μεταβολής και άλλων συγκυριών, η σεζόν έχει μετατοπιστεί, παρουσιάζοντας αυξητικές τάσεις στην αρχή και το τέλος.
Θα δούμε βέβαια και τα στοιχεία του Ιουνίου, του Ιουλίου, του Αυγούστου και θα επανέλθουμε.
Ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης θα πάει εξαιρετικά.
Κόσμος λοιπόν έρχεται...αυτό είναι το ποσοτικό.


Το τι κόσμος έρχεται, πόσο μένει, τι εισπράξεις έχουμε από τα πακέτα, τι ξοδεύει, πού τα ξοδεύει, είναι το ποιοτικό».
Εδώ λοιπόν έρχεται η δήλωση του προέδρου της ΠΟΞ, όπου σε συνέντευξή του δήλωσε: «Το να καταγράφουμε τις αφίξεις και τα έσοδα από χρονιά σε χρονιά, έχει μικρή σημασία, ενίοτε λειτουργεί και παραπλανητικά. Παρά τις επαναλαμβανόμενες επιδόσεις ρεκόρ στα ονομαστικά (πληθωρισμένα) έσοδα, τα έσοδα των ξενοδοχείων σε πραγματικούς όρους (αποπληθωρισμένα) ακόμα υπολείπονται αυτών του 2019.


Και έχει δίκαιο…
Επίσης ,έχουν δίκιο αυτοί που αναφέρουν, ότι ναι μεν τα έσοδα αυξάνονται, σε αριθμούς λόγω αύξησης του όγκου, αλλά ταυτόχρονα μειώνεται και η δαπάνη και η παραμονή.


Και αν φέρνεις παραπάνω 10% κόσμο ενώ τα έσοδά σου αυξάνονται 1 ή 2%, τότε έχεις πρόβλημα!
Οι πελάτες σου έχουν πρόβλημα, οι αγορές που αντλείς πελάτες έχουν πρόβλημα και στο τέλος θα έχεις και εσύ πρόβλημα, γιατί απλούστατα, οι επιχειρήσεις εξαρτώνται από τους πελάτες τους και την οικονομική τους κατάσταση.
Πελάτες για την ώρα θα έρχονται και για έναν ακόμη λόγο.


Οι πελάτες που θα δεν θα έχουν πρόσβαση σε άλλους προορισμούς, που ήδη έχουν αρχίσει τη διαλογή πελατών, θα πρέπει να διοχετευθούν κάπου, που να μπορούν να τους δεχτούν και οι tour operators θα φροντίσουν γι’ αυτό, είτε μέσω επέκτασης των διαθέσιμων προορισμών, μέχρι κι αυτοί να πιάσουν ταβάνι, είτε μέσω της ανάπτυξης νέων.
Το… ακόμη έρχονται, δεν αποτελεί κριτήριο. Διότι, όταν θα αρχίσουν να μην έρχονται, θα είναι πολύ αργά και θα αναγκαστείς να ξεπουλάς για να κάνεις τζίρους και πληρότητες.


Στο κομμάτι της ποιότητας, το πιο συχνό και τετριμμένο επιχείρημα είναι να έχουμε τόσες χιλιάδες κλίνες και κάθε χρόνο προσθέτουμε στο σύστημα μερικές χιλιάδες ακόμη, που να βρούμε κόσμο με χοντρά πορτοφόλια να φέρουμε.
Οι απαντήσεις είναι από νέες αγορές, με μεγαλύτερη οικονομική άνεση, καθώς και να σκεφτούμε την πιθανότητα της αναστολής εισαγωγής νέων κλινών στο σύστημα, μέχρι να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς τις τεράστιες προκλήσεις της εύρεσης προσωπικού και στελεχών, των υποδομών σε ενέργεια, φυσικούς πόρους, απορρίμματα, υποδομές μεταφορών κ.λπ. και επί της ουσίας, στο τέλος θα εξυπηρετεί, εάν υπάρχουν αντοχές, τα πλάνα των tour operators και όχι απαραίτητα του προορισμού.


Η διόγκωση δεν πρέπει να αποτελεί αυτοσκοπό.
Όλες αυτές οι διαπιστώσεις προκύπτουν μέσα από μια απλή SWOT analysis και σκοπό έχουν τη βελτίωση μέσω της απόδοσης, την εξάλειψη των αδυναμιών και τη μείωση του ρίσκου.
Διότι, στις επιχειρήσεις σχεδιάζεις, αναλύεις, προλαμβάνεις, προβλέπεις και ποτέ δεν ησυχάζεις ακόμη και αν οι πελάτες κάνουν ουρά έξω από το μαγαζί σου...».

 

Διαβάστε ακόμη

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού

Έκτακτη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου