Πιθανό το ενδεχόμενο να κλείσει συνολικά η Νέα Αγορά για να εκτελεστεί το έργο!
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 6655 ΦΟΡΕΣ
Το ενδεχόμενο, το αμέσως επόμενο διάστημα, να κλείσει συνολικά το συγκρότημα της Νέας Αγοράς, ώστε να γίνει ένα «κανονικό» και ασφαλές εργοτάξιο αλλά και να επισπευσθούν οι εργασίες για το μεγάλο έργο της αποκατάστασής της, είναι εξαιρετικά πιθανό, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Μεσαιωνικής Πόλης & Μνημείων, Κώστα Χαλκιά.
Σε δηλώσεις του χθες, ανέφερε αρχικά, ότι η Νέα Αγορά είναι ένα εμβληματικό κτήριο στο ιστορικό κέντρο και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν. «Τη Νέα Αγορά καλούμαι εγώ να υπηρετήσω και όλοι μας. Ούτε τα συμφέροντα του εργολάβου ούτε τα συμφέροντα των καταστηματαρχών που βρίσκονται μέσα στη Νέα Αγορά. Και δυστυχώς, αυτό που έχω δει εγώ μέχρι τώρα είναι να υπηρετούνται όλων των άλλων τα συμφέροντα παρά της Νέας Αγοράς αυτής καθ’ αυτής. Εκτός αν η εικόνα της είναι τέτοια που θα μου πει κάποιος ότι καλώς έχουμε πράξει όσα έχουμε πράξει μέχρι σήμερα. Το αντίθετο μάλιστα, έχουμε αφήσει κατά μέρος τη Νέα Αγορά και έχουμε προτάξει όλων των υπολοίπων των συμφέροντα», είπε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ξεκινάει ήδη και εκτελείται με πιο γρήγορους ρυθμούς η αποκατάσταση του πρώτου ορόφου, ωστόσο, κάποια στιγμή, αν όχι τώρα, τότε σίγουρα μέχρι το τέλος της σεζόν, η Νέα Αγορά θα κλείσει συνολικά για όλους και για όσο χρονικό διάστημα χρειάζεται για να αποκατασταθεί πλήρως.
Στη συνέχεια, ήταν κατηγορηματικός εξηγώντας ότι, αν οι ανάγκες της χρηματοδότησης του έργου και η Υπηρεσία εισηγηθούν ότι πρέπει να κλείσει τώρα (σ.σ. η Νέα Αγορά), θα κλείσει τώρα. «Δεν με ενδιαφέρει τι συμβατικά κείμενα έχουν υπογραφεί και τι προγραμματισμός εκτέλεσης του έργου έχει γίνει μέχρι τώρα, να εκτελεστεί πρώτα η μία πλευρά, μετά η δεύτερη πλευρά… Όταν εκτελούνται οικοδομοτεχνικά έργα αυτού του μεγέθους και αυτής της κλίμακας και αυτής της κλίμακας, το εργοτάξιο είναι ένα, είναι κλειστό, έχει είσοδο, έχει έξοδο και μέτρα ασφαλείας παντού. Εργοτάξια ανοιχτά στις τρεις από τις τέσσερις πλευρές, αυτού του είδους, δεν επιτρέπεται να υπάρχουν», είπε και συνέχισε:
«Άρα, λοιπόν, στον βαθμό που θα απαιτηθεί, προκειμένου να προοδεύσει και να εκτελεστεί το έργο αν χρειαστεί να κλείσει κάποια στιγμή συνολικά η Νέα Αγορά, θα κλείσει συνολικά και το βλέπω να έρχεται». Όταν συμβεί αυτό, θα προσπαθήσουν να εκτελεστεί το έργο όσο γίνεται πιο γρήγορα, αφού σκοπός τους δεν είναι να προκαλέσουν οικονομική βλάβη στους μισθωτές.
Ο κ. Χαλκιάς είπε ακόμη, ότι το έργο έπρεπε να έχει εκτελεστεί και να έχει παραδοθεί.
Θα ενημερώσουν τους επιτηδευματίες για αυτή την πιθανότητα αλλά «στο τέλος της ημέρας, ποια είναι η εντολή που έχουμε πάρει αυτή τη στιγμή; Να εκτελεστεί η εργολαβία και να αποκατασταθεί το Μνημείο, ώστε να αποδοθεί λειτουργικό στο σύνολο του ροδιακού λαού και να μην βλέπουμε όλοι αυτή την εικόνα», σημείωσε.
Κατά την πρόοδο του έργου-συνέχισε-δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι είναι αδύνατη η εκτέλεση των μεγαλύτερων τμημάτων λειτουργίας αυτού όσο λειτουργούν καταστήματα για τον λόγο ότι οι βασικές συνδέσεις της Νέα Αγοράς, ρεύματος, ύδρευσης και αποχέτευσης, επιβάλουν, προκειμένου να εκτελεστεί με ασφάλεια και ταχύτητα, να διακοπούν οι κεντρικές συνδέσεις.
Κλείνοντας ανέφερε: «Ή θα εκτελεστεί το έργο ή δεν θα εκτελεστεί καθόλου και θα παραμείνει στην κατάσταση που είναι και είναι πάρα πολύ δύσκολο όταν μέσα στο συγκρότημα δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιτηδευματιών». Όπως είπε, κανένας τους δεν θέλει να βρεθούν υπόλογοι ότι γίνεται η εκτέλεση ενός έργου με ανοιχτό εργοτάξιο όπου θα μπορούσε αυτό να οδηγήσει στον τραυματισμό οποιουδήποτε. Προχωράει αργά διότι είναι δύσκολο και περίπλοκο έργο και δεν γίνεται να γίνονται παράλληλες δραστηριότητες.
Την απόφαση θα την πάρουν εκείνοι ως δημοτική αρχή και, όπως είπε ο κ. Χαλκιάς, όποιος δεν συμφωνεί, να κάνει ό,τι προβλέπει ο νόμος αλλά «αν στο τέλος της ημέρας επειδή κάποιοι θα είναι δυσαρεστημένοι, σταματήσει η εκτέλεση του έργου, θα είναι αυτοί υπόλογοι γι’ αυτή τη συνέπεια και όχι εμείς.
Εμείς θα κάνουμε αυτό, το οποίο επιβάλλεται να κάνουμε: να μεριμνήσουμε, ώστε η συγκεκριμένη εργολαβία που υπάρχει να εκτελεστεί κατά το δυνατόν γρηγορότερα, απρόσκοπτα και με ασφάλεια. Ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διακοπεί η λειτουργία για κάποιο διάστημα των επιχειρήσεων της Νέας Αγοράς».

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News