Κατσέλη: "Αναγκαίο ένα δίχτυ κοινωνικής προστασίας"
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 248 ΦΟΡΕΣ
Η αύξηση της απασχόλησης στο 70% του πληθυσμού και η καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου Εργασίας για το 2011.
Η αύξηση της απασχόλησης στο 70% του πληθυσμού και η καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου Εργασίας για το 2011.Σε συνέντευξη Τύπου η Υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη είπε επίσης ότι τα σχέδια νόμου για την Κοινωνική Οικονομία και για την αναβάθμιση της λειτουργίας του ΣΕΠΕ θα τεθούν την ερχόμενη εβδομάδα, προς συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Η Υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στις προτεραιότητες που τέθηκαν για τη δεκαετία 2010 -2020 στο πλαίσιο του Εθνικού Μεταρρυθμιστικού Προγράμματος.
Οι προσπάθειες του Υπουργείου θα επικεντρωθούν, στην αύξηση του ποσοστού απασχόλησης στο 70% του πληθυσμού που είναι από 20 ως 64 ετών, δηλαδή ενός πληθυσμού 240.000 ανθρώπων.
Ακόμη η μείωση του αριθμού των ανθρώπων που ζουν στο όριο της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού κατά 450.000, και η μείωση του αριθμού των παιδιών που ζουν στο όριο της φτώχειας κατά 100.000 άτομα.
Η υπουργός Εργασίας επεσήμανε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει ένα δίχτυ κοινωνικής προστασίας που θα διασφαλίσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπολίτες μας πρόσβαση σε βασικές κοινωνικές υπηρεσίες, δηλαδή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, υποχρεωτική εκπαίδευση και στέγαση.
Στα πλαίσια αυτά, τόνισε, προωθείται η δημιουργία αποκεντρωμένων δομών σε συνεργασία με τους Καλλικρατικούς και θα εκπονηθούν τοπικά σχέδια δράσεις για την καταπολέμηση της φτώχειας.
Ειδικότερα για την παιδική φτώχεια, η κ. Κατσέλη είπε ότι προωθούνται σε συνεργασία με συναρμόδια Υπουργεία και φορείς της κοινωνίας των πολιτών, 4 βασικές δέσμες παρεμβάσεων.
Δράσεις που στοχεύουν στη στήριξη των νοικοκυριών όπου διαβούν τα παιδιά, πολιτικές στήριξης των φτωχών οικογενειών και των οικογενειών που απειλούνται από τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί σε δομές και υπηρεσίες φροντίδας, όπως είναι οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, και στην εξασφάλιση της πρόσβασης των παιδιών στην εκπαίδευση, σε κοινωνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες υγείας, σίτισης, στέγασης, ιματισμού και σε παρεμβάσεις που σχετίζονται με την ποιότητα της ζωής των παιδιών που βρίσκονται σε συνθήκες φτώχειας.
Κάνοντας έναν απολογισμό των δράσεων του Υπουργείου Εργασίας κατά το 20101 η κ. Κατσέλη αναφέρθηκε στην υλοποίηση μέσω του ΟΑΕΔ, στοχευμένων προγραμμάτων διατήρησης θέσεων εργασίας και ένταξης νέων, γυναικών και ευάλωτων κοινωνικά ομάδων στην αγορά εργασίας, ύψους 2,5 δισ. ευρώ. Μέχρι τη στιγμή αυτή, έχουν ενταχθεί στα προγράμματα, σύμφωνα με πληροφορίες περί τις 40.000 επιχειρήσεις.
Η Υπουργός αναφέρθηκε ακόμη, στις ρυθμίσεις για διευθέτηση, ακόμα και απαλλαγή χρεών για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τη χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης 100-300 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους άνω των 60 ετών, και την απόφαση να επεκταθεί η χορήγηση ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ανέργους.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το αν το ζήτημα των επιχειρησιακών συμβάσεων πρόκειται να ξανασυζητηθεί με την τρόικα ενόψει της τέταρτης δόσης του δανείου το Μάρτιο η κ. Κατσέλη απέκλεισε κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο, τονίζοντας ότι ισχύει ο νόμος του κράτους. "Οι διαδικασίες και οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες όπως σας είχα πει ήταν επίπονες, επίμονες, συνεχείς σε όλα τα επίπεδα, κλείσανε και καταθέσαμε το σχέδιο νόμου στη Βουλή" είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Εργασίας.
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σχετική με το θέμα της διάρκειας των επιχειρησιακών συμβάσεων, η κ. Κατσέλη επανέλαβε ότι η ισχύς τους είναι για ένα έτος και μπορεί να ζητηθεί η παράτασή τους, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει μονομερώς, και θα πρέπει να ξαναγίνει η διαπραγμάτευση, να ξανασυνταχθεί η αιτιολογική έκθεση, να υποβληθεί κ.ο.κ.
Διευκρίνισε μάλιστα ότι δεν υπήρξε λόγος πρόσθετης αναφοράς στο νομοσχέδιο του όρου "ετήσια", για να δοθεί η δυνατότητα η επιχειρησιακή σύμβαση να διαρκέσει και λιγότερο από ένα χρόνο.

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News