Οι Άγιοι Απόστολοι της Ρόδου και ο προσκοπισμός

Οι Άγιοι Απόστολοι της Ρόδου και ο προσκοπισμός

Οι Άγιοι Απόστολοι της Ρόδου και ο προσκοπισμός

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 615 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Βασίλης Μαυράκης

Θαυμάζω τον παπά της ενορίας. Παλιά, τακτικά, πήγαινα στους Αγίους Αποστόλους, γιατί είχα φίλο τον Σταύρο το Χαρίτο και την οικογένειά του.

Χρειαζόταν εκεί εκτός της εκκλησίας, να γίνουν και προσκοπικές ομάδες, καθώς και ομάδες προσκοπίνων (οδηγισμός). Θα βοηθούσε πολύ, το παγκόσμιο προσκοπικό παιχνίδι και το παγκόσμιο πρόγραμμα διαπαιδαγώγησης των νέων, που τελικός σκοπός είναι να παραδώσει καλούς πολίτες στην κοινωνία.

Το λέω αυτό μετά βεβαιότητας, διότι την δεκαετία του 60, έφτιαξα προσκόπους και λυκόπουλα στην Παλαιά Πόλη, αρχικά στον Άγιο Παντελεήμονα. Συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 (εκατό) παιδιά και βαθμοφόροι και μέσα σε δύο μήνες το Σύστημα (3ο ναυτοπροσκόπων) ήταν εφάμιλλο των συστημάτων της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ.

Όλα τα παιδιά ήταν άριστα και συμμετείχαν σε όλες τις θρησκευτικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, καθώς και στις προσκοπικές εκπαιδεύσεις, με διανυκτερεύσεις και κατασκηνώσεις.

Οι γονείς τους, ήταν πρόθυμοι να είναι μέλη της επιτροπής κοινωνικής συμπαραστάσεως.
Αυτό κράτησε για αρκετά χρόνια. Τώρα και πάντα με συναντούν στο δρόμο και με χαιρετούν, τα λυκόπουλα και τα προσκοπάκια της εποχής εκείνης και τώρα καλοί οικογενειάρχες και επαγγελματίες λέγοντάς μου «Γεια χαρά Αρχηγέ». Έπρεπε να υπάρχουν προσκοπικές ομάδες σε όλες τις ενορίες, αλλά στην Ελλάδα και στη Ρόδο, λίγοι, μπορούν να χαλάσουν τα πάντα. Κι εξηγούμαι!

Τώρα ο Αρχηγός των προσκόπων είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Προ μηνών ο Πρόεδρος χορήγησε τα πτυχία του «προσκόπου έθνους» σε αρκετούς πρόσκοπους από όλη την Ελλάδα και από τη Ρόδο.

Παλαιότερα, επί βασιλείας, Αρχηγός των προσκόπων ήταν ο Βασιλεύς. Εγώ πρόλαβα τον Γεώργιο, τον Παύλο και τον Κωνσταντίνο. Αυτό δεν άρεσε σε λίγους, που χαλούσανε τα πάντα. Χιλιάδες πρόσκοποι στη Ρόδο, από την απελευθέρωση και μετά, γνωρίζουν πολύ καλά την κοινωνική προσφορά στους νέους της Ρόδου. Όλοι ήταν πρόσκοποι τότε στην Πόλη και στα Χωριά. Αν είχε προσκοπισμό στους Αγίους Αποστόλους θα αποφεύγαμε πολλά κακά.

Διαβάστε ακόμη

Μάνος Δ. Κόκκινος: Ανδρέας Παπανδρέου-Ένας μεγάλος δημοκρατικός ηγέτης, οραματιστής, επαναστάτης και άνθρωπος

Σταύρος Μιχαηλίδης: Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο για 3 χρόνια –Νέος «ΟΠΕΚΕΠΕ» στο μεταφορικό ισοδύναμο;

Αγγελική Κ. Μοράρη: Παιδική διατροφή: Από το «δεν μου αρέσει» στο «θα το δοκιμάσω»

Γιάννης Σαμαρτζής: Οικονομίες έντασης Κεφαλαίου και έντασης Εργασίας: Οι δύο Πυλώνες της Παραγωγής και Παραγωγικότητας

Κοσμάς Σφυρίου: 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου

Κώστας Καστανάκης: Η επόμενη πλημμύρα ξέρει ήδη τη διεύθυνσή σου

Μαρία Καρίκη: Αναζητώντας διαφυγή…

Θάνος Ζέλκας: Αλλαγή: η πιο βολική υπόσχεση