Έως πότε θα πληρώνουμε εκτός από νερό και αποχέτευση τα έργα υποδομής της ΔΕΥΑΡ;

Έως πότε θα πληρώνουμε εκτός από νερό και αποχέτευση τα έργα υποδομής της ΔΕΥΑΡ;

Έως πότε θα πληρώνουμε εκτός από νερό και αποχέτευση τα έργα υποδομής της ΔΕΥΑΡ;

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 977 ΦΟΡΕΣ

Του
Γεωργίου Β. Παπαγεωργίου

Σαν κάτοικος, πολίτης ενός δήμου, μιας πόλης, επιθυμώ και προσπαθώ πάντα να ανταποκρίνομαι στα δημοτικά τέλη γενικώς, δηλαδή να τα πληρώνω εγκαίρως, να μη χρωστώ γιατί πιστεύω ότι είναι καθήκον και υποχρέωσή μου να ανταποκρίνομαι θετικά στα ανταποδοτικά τέλη του δήμου Ροδίων, ο οποίος προσπαθεί, και παρά το μεγάλο μέγεθός του, ο μοναδικός δήμος σε ολόκληρο το νησί και την έκταση και ποικιλία των υποχρεώσεων του κυρίως λόγω τουρισμού, και προσφέρει επιτυχώς τις καλές του υπηρεσίες.

Όμως εκτός από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ όπου σχεδόν το ήμισυ του λογαριασμού είναι δημοτικά τέλη και διάφορες άλλες αλλότριες επιβαρύνσεις και χρεώσεις έχουμε και τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΡ οι οποίοι εκτός από την καταμετρημένη ή μη αξία του νερού έχουμε μια σειρά βαρών, τελών και επιβαρύνσεων για τα πραγματοποιηθέντα έργα αποχέτευσης, υπονόμων της επιχείρησης κοινής ωφελείας του δήμου και όμως δεν γνωρίζουμε το κόστος τους, το χρέος που μου αναλογεί και κυρίως ως πότε θα πρέπει να επιβαρύνουμαι, πότε τελειώνουν.

Για παράδειγμα έχουμε: (Αφορά καταναλωτές του πρώην δήμου Ιαλυσού, όμως οι ανάγκες των καιρών επιβάλλουν γενική μείωση τελών και βαρών, και άσκηση γενικής κοινωνικής πολιτικής από την τοπική αυτοδιοίκηση όλων των δήμων της χώρας και όχι μόνο βοηθήματα και ελεημοσύνες, σε μερικούς).

Αξία νερού
Πάγιο Τέλος
Τέλος υπονόμων 50%Χ15,12
Τέλος έργων 80%Χ15,12
Τόκοι
Χαρτόσημο τόκων 3,6%Χ0,76
Προηγούμενη διαφορά στρογγυλοποίησης
Ποσό στρογγυλοποίησης
ΦΠΑ 13% (15,12)
ΦΠΑ 24% (30,66)
ΦΠΑ 0% (0,88)
που σημαίνει ότι για έναν περίπου συνολικό λογαριασμό 50 ευρώ, τα διάφορα τέλη και επιβαρύνσεις που ως άνω αναγράφω λεπτομερώς αντιγράφοντας από συνήθη λογαριασμό της ΔΕΥΑΡ είναι περίπου 35 ευρώ γι’ αυτό όχι μόνον εγώ αλλά και όλοι οι δημότες διερωτώμεθα αν και πότε θα τελειώσει αυτό το βάρος που σηκώνει η κατανάλωση.

Προσωπικά εκτιμώ ως σημαντικό και επιτυχημένο το έργο της ΔΕΥΑΡ, η οποία ανταποκρίνεται επιτυχώς στο μεγάλο μέγεθος των υπηρεσιών που προσφέρει και αντιμετωπίζει πολύ καλά έκτακτα φαινόμενα χάρις στο έμπειρο τεχνικό της προσωπικό όπως απέδειξε στην πράξη φέτος με το φαινόμενο της λειψυδρίας σε μια πόλη, σε ένα νησί με δυσανάλογα αυξημένες ανάγκες λόγω του τουρισμού, όπως επίσης καταγράφεται στα θετικά η ανάληψη διαχείρισης του φράγματος Γαδουρά, σημαντικού έργου υποδομής που αποπεράτωσε επιτυχώς η Περιφέρεια.

Οι επισημάνσεις μου αυτές έχουν καλόπιστα κίνητρα όμως και σημαντικά ερωτήματα με οικονομική διάσταση σε μια δύσκολη περίοδο, που θα πρέπει να απαντηθούν, με τη διευκρίνηση ότι γνωρίζω τις δυσκολίες των ΔΕΥΑ σε όλη τη χώρα, αφού ως πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς υπήρξα μέλος του δ.σ. και απεκόμισα εμπειρείες οι οποίες βεβαιώνουν το σημαντικό αλλά πολύ δύσκολο και υπεύθυνο έργο της ΔΕΥΑ.

Διαβάστε ακόμη

Μάνος Δ. Κόκκινος: Ανδρέας Παπανδρέου-Ένας μεγάλος δημοκρατικός ηγέτης, οραματιστής, επαναστάτης και άνθρωπος

Σταύρος Μιχαηλίδης: Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο για 3 χρόνια –Νέος «ΟΠΕΚΕΠΕ» στο μεταφορικό ισοδύναμο;

Αγγελική Κ. Μοράρη: Παιδική διατροφή: Από το «δεν μου αρέσει» στο «θα το δοκιμάσω»

Γιάννης Σαμαρτζής: Οικονομίες έντασης Κεφαλαίου και έντασης Εργασίας: Οι δύο Πυλώνες της Παραγωγής και Παραγωγικότητας

Κοσμάς Σφυρίου: 30 χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου

Κώστας Καστανάκης: Η επόμενη πλημμύρα ξέρει ήδη τη διεύθυνσή σου

Μαρία Καρίκη: Αναζητώντας διαφυγή…

Θάνος Ζέλκας: Αλλαγή: η πιο βολική υπόσχεση