Κρουαζιέρα: Τρίτη η Ελλάδα στη Μεσόγειο

Κρουαζιέρα: Τρίτη η Ελλάδα στη Μεσόγειο

Κρουαζιέρα: Τρίτη η Ελλάδα στη Μεσόγειο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 513 ΦΟΡΕΣ

H Ελλάδα αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη χώρα – προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, επισημαίνει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

Σημειώνεται, ότι το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, διακινήθηκαν σε διάφορους λιμενικούς προορισμούς της χώρας 7.003.150 επιβάτες με 5.230 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 4.629.650 επιβατών το 2022 με 4.780 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.

Μιλώντας κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης των Ποσειδωνίων σε εκδήλωση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, η διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, Μαρία Δεληγιάννη, επισήμανε την ανάγκη οι εθνικές κυβερνήσεις να στηρίξουν τα λιμάνια σε επίπεδο υποδομών και διαχείρισης για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας, που συνεχίζει να είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος προορισμός.

Παρουσιάζοντας επίσης στοιχεία της CLIA τόνισε, ότι χωρίς την κρουαζιέρα δεν θα υπήρχε ευρωπαϊκή ναυπηγική δραστηριότητα, καθώς το 94% των κρουαζιερόπλοιων παγκοσμίως χτίζονται στην Ευρώπη.

Όπως είπε, αυτό το γεγονός οφείλουμε όλοι να το καταδείξουμε, προκειμένου να αναδειχθεί η προσφορά του κλάδου στην ευρωπαϊκή οικονομία και στον ναυπηγικό κλάδο.

Είπε επίσης, ότι από το 2024 έως το 2028, θα έχουμε 56 νεότευκτα κρουαζιερόπλοια που θα αντιπροσωπεύουν 40 δισ. δολ. σε αξία και όλα θα πάνε στην ευρωπαϊκή οικονομία.

To orderbook
Η κα Δεληγιάννη είπε, ότι φέτος στο βιβλίο παραγγελιών είναι να παραδοθούν 8 νέα κρουαζιερόπλοια που χτίστηκαν σε ευρωπαϊκές γιάρδες.

Αναφερόμενη στη δραστηριότητα της κρουαζιέρας διεθνώς, είπε, ότι η Ελλάδα αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη χώρα – προορισμό της Μεσογείου για την κρουαζιέρα, αλλά και ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος, παρά το γεγονός ότι δεν είναι στις πρώτες προτιμήσεις των Ελλήνων ως τουριστικό προϊόν, καθώς σε σύνολο 31,7 εκατ. επιβατών, οι Έλληνες φτάνουν τους 15.000.

Είπε, ότι η αυτή τη στιγμή, η μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας, με 44,2%, στον κόσμο είναι η Καραϊβική, οι Μπαχάμες και η Βερμούδα, ενώ δεύτερη η Μεσόγειος με βασικότερες χώρες δραστηριοποίησης την Ιταλία, την Ισπανία και την Ελλάδα.

Σε εθνικότητα επιβατών, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν οι ΗΠΑ και τη δεύτερη η Ευρώπη, με εθνικότητες από τη Γερμανία, την Αγγλία και την Ιταλία, που όπως ανέφερε η κα Δεληγιάννη, είναι στην κουλτούρα των συγκεκριμένων χωρών να κάνουν κρουαζιέρα, ενώ έχουν πολλή αγάπη για τη χώρα μας και την ιστορία της.

Ακολουθούν εθνικότητες επίσης από την Αυστραλία και τη Νότια Αμερική.

Αναπτυσσόμενος κλάδος
Η κρουαζιέρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του τουρισμού παγκοσμίως αφού, σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA, το 2023 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια 31,7 εκατ. επιβάτες, αύξηση 7% σε σχέση με το 2019.

Το 2024 αναμένεται αύξηση 9% σε σχέση με πέρυσι, όπου οι επιβάτες θα φτάσουν τα 34,7 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως, ενώ αναμένονται 37,1 εκατ. το 2025, 38,8 το 2026 και 39,7 το 2027, όταν το 2019 ο αριθμός αυτός έφτανε τα 30 εκατομμύρια.

Η δημοφιλία της κρουαζιέρας έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια ως ιδανικός τρόπος διακοπών, κάτι που έχει επίπτωση στη χωρητικότητα των πλοίων και τις κλίνες.

Από το 2024 έως το 2028 αναμένουμε μία αύξηση 10% στις κλίνες. Το 35% των πλοίων είναι κάτω από 1.000 κλίνες και είναι η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου σήμερα.

Το 10% των κρουαζιερόπλοιων είναι από 1.000 έως 1.999 κλίνες, το 28% από 2.000 έως 2.999, το 15% από 3.000 έως 3.999 και το 12% από 4.000 κλίνες και άνω.

Πηγή: «Ναυτεμπορική»

Διαβάστε ακόμη

TUI: Κρήτη, Ρόδος και Κως στο top 5 των προορισμών το φετινό καλοκαίρι

Καλλιόπη Βέττα: Η υποβάθμιση των ξεναγών πλήττει τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και την εικόνα του ελληνικού τουρισμού

Πάνω από 2,5 δισ. η συνεισφορά του συνεδριακού τουρισμού στην εθνική οικονομία

Πρωτόκολλο συνεργασίας για τον Θρησκευτικό Τουρισμό

ΙΝΣΕΤΕ: Αυστραλία, Καναδάς και ΗΠΑ οι 3 πλέον υποσχόμενες long-haul αγορές

Κρουαζιέρα: Αύξηση-σοκ 150% στα ανταποδοτικά τέλη επιβατών στα Λιμενικά Ταμεία

Οι 4 επιδόσεις που δείχνουν τον δρόμο για το φετινό ρεκόρ σε έσοδα και αφίξεις στον τουρισμό

Πτώχευση FTI | Ακυρώθηκαν όλα τα ταξίδια από τις 6 Ιουλίου και μετά- δεν βρέθηκε λύση- εξασφαλισμένα τα χρήματα των πελατών