Στ. Πορτσέλλη: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου παραμένει το ίδιο εδώ και χρόνια»

Στ. Πορτσέλλη: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα  της Ρόδου παραμένει το ίδιο εδώ και χρόνια»

Στ. Πορτσέλλη: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου παραμένει το ίδιο εδώ και χρόνια»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 716 ΦΟΡΕΣ

Σε θέματα που αφορούν τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον κλάδο των εξεταστών αλλά και το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Ρόδου αναφέρθηκε μιλώντας στο ραδιόφωνο του RealVoice 99.5 στην ενημερωτική εκπομπή «Ανοιχτή Γραμμή» στον Γιάννη Μηνατσή και τη Δέσποινα Κουλούμπρη ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου κ. Στέφανος Πορτσέλλη.


Ο κ. Πορτσέλλη, αν και υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις όσον αφορά τις εξετάσεις, θεωρητικές και πρακτικές, για την απόκτηση αδειών οδήγησης, υπάρχουν καθυστερήσεις όσον αφορά διάφορες διοικητικές πράξεις, κάτι το οποίο οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού που παρατηρείται στις υπηρεσίες.
Στόχος είναι η διαμόρφωση μιας νέας γενιάς οδηγών άρτιας εκπαιδευμένων σε πολλαπλά ζητήματα που αφορούν την οδηγική κουλτούρα και συμπεριφορά.


Το νέο βιβλίο έχει ήδη ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό, ωστόσο η έκδοσή δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύντομα, όπως αναφέρει ο κα. Πορτσέλλη.
Tο νέο εγχειρίδιο, παρόλο που έχει καθυστερήσει σημαντικά αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της αναβάθμισης της εκπαίδευσης για την οδική ασφάλεια. Είναι σαφές πως οι διαδικασίες απαιτούν συντονισμό και ταχύτητα ώστε να μπορέσει να επιτευχθεί μία σημαντική αλλαγή, η οποία θα αποτελέσει τη βάση για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων απόκτησης της άδειας οδήγησης με ουσιαστικές γνώσεις και ολοκληρωμένη σύγχρονη εκπαίδευση.


«Στη Ρόδο και στα υπόλοιπα νησιά δεν έχουμε καθυστερήσεις όσον αφορά τις εξετάσεις, θεωρητικές και πρακτικές, για την απόκτηση αδειών οδήγησης. Υπάρχουν όμως άλλες καθυστερήσεις, όσον αφορά διάφορες διοικητικές πράξεις, όπως την ανανέωση των διπλωμάτων ή την έκδοση ψηφιακού ταχογράφου, που το χρειάζονται αυτή την περίοδο οι επαγγελματίες οδηγοί.


Αυτές οι καθυστερήσεις προκύπτουν επειδή οι υπηρεσίες μεταφορών είναι υποστελεχωμένες οι υπάλληλοι δεν επαρκούν για το μεγάλο όγκο που έχουν να αντιμετωπίσουν και όταν λείπει κάποιος με άδεια, δεν υπάρχει κάποιος αντικαταστάτης να διεκπεραιώσει αυτά τα αιτήματα» ανέφερε ο κ. Πορτσέλλη.
Απαιτείται παράλληλα και ο εκσυγχρονισμός του ψηφιακού συστήματος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών
Από εκεί και έπειτα, απαιτούνται σύνθετες διαδικασίες προκειμένου να τροποποιηθεί και το λογισμικό σύστημα εξέτασης, στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι οδηγοί.


Αλλάζει το όριο ταχύτητας
«Μία βασική αλλαγή στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα είναι το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη, που θα μειωθεί από 50 σε 30 χιλιόμετρα εντός κατοικημένης περιοχής», αναφέρει ο κ. Πορτσέλλη και συμπληρώνει ότι, «εάν χτυπήσει ένα αυτοκίνητο πεζό με 30 χιλιόμετρα οι πιθανότητες θανατηφόρου τροχαίου είναι 10%, ενώ εάν χτυπήσει πεζό με 50 χιλιόμετρα την ώρα οι πιθανότητες είναι πάνω από 80%».

Πιο αυστηρές ποινές
Παράλληλα, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Αλλάζουν οι ποινές.
Θα υπάρξουν διαφορετικές ποινές για τα σοβαρά ατυχήματα


Ο νέος ΚΟΚ θα εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, δηλαδή:
• Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
• Υπερβολική ταχύτητα
• Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
• Αντικανονική προσπέραση
• Προβληματισμοί για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου

Για το κυκλοφοριακό
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δωδεκανήσου αναφέρθηκε και για την κατάσταση στην πόλη λόγω των ελλείψεων χώρων στάθμευσης και του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος που ταλαιπωρεί κατοίκους και επισκέπτες.


«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου παραμένει το ίδιο εδώ και χρόνια.
Θα πρέπει να αποφασίσουμε τι πόλη θέλουμε. Θέλουμε πόλη για τα αυτοκίνητα ή θέλουμε πόλη για τον άνθρωπο; Δυστυχώς, όλοι μαζί δεν μπορούμε να συνυπάρξουμε
. Θα πρέπει να βρεθούν χώροι στάθμευσης, να υπάρχει περισσότερος έλεγχος και σημασία έχει πώς θα εφαρμόσουμε έναν Νόμο. Εκεί πιστεύω ότι υστερούμε ως πολιτεία», τόνισε ο κ. Πορτσέλλη.


Ο ίδιος μιλώντας στην «Ανοιχτή Γραμμή» στον Γιάννη Μηνατσή και τη Δέσποινα Κουλούμπρη σημείωσε ότι «είναι λυπηρό αυτό που αντιμετωπίζουμε εδώ στην πόλη μας, σε ένα μικρό μέρος, με μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις. Ένα από τα κυριότερα αίτια ατυχημάτων είναι η απόσπαση προσοχής, που προέρχεται από διάφορες αιτίες, είτε είναι η χρήση του κινητού, είτε ψάχνουμε σταθμούς στο ραδιόφωνο, είτε ασχολούμαστε με τα άτομα που έχουμε μέσα στο αυτοκίνητο. Απόσπαση προσοχής και υπερβολική ταχύτητα είναι οι κυριότερες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων».


Ακολούθως, αναφέρθηκε στην οδηγική συμπεριφορά και στην συχνότητα των τροχαίων στο νησί μας: «Εννοείται όταν οδηγάμε πρέπει να φοράμε ζώνη και κράνος, είναι στους παράγοντες της παθητικής ασφάλειας. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό. Το θέμα είναι και η συμπεριφορά μας στους δρόμους. Θα πρέπει να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Δεν γίνεται, σε ένα μικρό μέρος, όπως είναι η Ρόδος να ακούμε καθημερινά για τροχαία και νέα παιδιά να χάνονται στην άσφαλτο».
Ο κ. Πορτσέλλη ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας στη Ρόδο και γι’ αυτό το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι 80 χλμ σε όλο το νησί:


Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Δωδεκανήσου εξέφρασε την άποψη, ότι τα τροχαία δεν θα εκλείψουν ποτέ και πως το βάρος θα πρέπει να δοθεί στους ελέγχους:
«Δυστυχώς, τα τροχαία δεν θα εκλείψουν ποτέ και αυτό το λέω μετά λύπης καρδιάς. Το όραμα για μηδέν τροχαία, δεν θα υπάρξει ποτέ. Η ανθρώπινη βλακεία είναι ανυπολόγιστη. Δεν μπορείς να προβλέψεις την ανθρώπινη χαζομάρα στον δρόμο. Άρα, η δουλειά της πολιτείας είναι να δει τι μπορεί να κάνει για την μείωση των τροχαίων. Χρειάζονται έλεγχοι και η πολιτεία πρέπει να το καταλάβει. Περισσότερη αστυνόμευση στους δρόμους και να καλλιεργηθεί στον πολίτη ότι ελέγχεται. Αυτό είναι που λείπει...».
Πηγή: RealVoice

Διαβάστε ακόμη

Στα ύψη οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς τα νησία μας

Συνεδριάζει την Τετάρτη η Δημοτική Επιτροπή Ρόδου

Συντάξεις Αυγούστου 2024: Οι ημερομηνίες πληρωμής

Στο φως οι «αθέατοι θησαυροί» από το Αρχαιολογικό της Ρόδου - Από το 500-550 π.Χ.

Ξεκινούν τη Δευτέρα οι θερινές εκπτώσεις των καταστημάτων στη Ρόδο

Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Πογιατζής, σύμβουλος Μαθηματικών κατά το παρελθόν στα Δωδεκάνησα

Σύσκεψη στον δήμο με τους φορείς για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια

Δεν υπάρχει θέμα στα νησιά μας με απλήρωτους λογαριασμούς από ΕΣΠΑ