Στοπ στις επιδοτήσεις για νέες κλίνες

Στοπ στις επιδοτήσεις για νέες κλίνες

Στοπ στις επιδοτήσεις για νέες κλίνες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 618 ΦΟΡΕΣ

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η συνέντευξη που παραχώρησε στο «Σταθμό της Κω» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω Μηνάς Χατζημιχαήλ.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η συνέντευξη που παραχώρησε στο «Σταθμό της Κω» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω Μηνάς Χατζημιχαήλ, ο οποίος, κατέθεσε τις απόψεις του για σειρά ζητημάτων, όπως, για την «εικόνα» που παρουσιάζει σήμερα ο τουρισμός, τονίζοντας πως, διαφημιστικά ήταν η καλύτερη χρονιά μέχρι σήμερα για την Κω, τόσο οικονομικά, ποσοτικά όσο και ποιοτικά, για την πρόταση Νικητιάδη αναφορικά με το all inclusive και τις αντιδράσεις της ΠΟΞ, με την οποία διαφωνεί, για την αύξηση των αφίξεων με τις εταιρείες EasyJet και Ryanair, η οποία δείχνει την Κω δυναμική και με διαπραγματευτική ικανότητα, για τα λύματα των ξενοδοχείων κ.α., ενώ επιρρίπτει ευθύνες στους ιδιοκτήτες εστιατορίων, καφετεριών, μπαρ και νυχτερινών κέντρων για το εξωξενοδοχειακό κόστος. Τέλος, δηλώνει ότι, για την Κω δεν υπάρχει περιθώριο ούτε για μία κλίνη παραπάνω. Πρέπει να σταματήσουν οι επιδοτήσεις για νέες κλίνες για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον. Κύριε Χατζημιχαήλ, θέλω ένα πρώτο σχόλιο για τη σημερινή «εικόνα». Τι εισπράττετε από την τοπική αγορά. Η σημερινή εικόνα είναι απογοητευτική, η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει όλους τους λαούς τις Ευρώπης, που αποτελούν την αγορά μας. Δυστυχώς, τις μεγαλύτερες συνέπειες και το βάρος της κρίσης το σήκωσαν πάλι οι ξενοδόχοι, που αναγκάζονται να προβαίνουν σε μειώσεις τιμών που αγγίζουν τα όρια του εξευτελισμού, προκειμένου να προσελκύσουν κόσμο στο νησί. Βλέπουμε όλοι μας ότι και ο εμπορικός κόσμος συμβάλει αρκετά με αρκετά καλές προσφορές. Αυτοί τελικά που δεν βάζουν ποτέ μυαλό (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων) και εξ’ αιτίας τους δυσφημίζεται η Κως σαν ακριβός προορισμός είναι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων, καφετεριών, μπαρ και νυχτερινών κέντρων. Το εξωξενοδοχειακό κόστος είναι αυτό που στέλνει τους πελάτες στα «All Inclusive». Κύριοι, λυπάμαι που το λέω, αλλά δυναμιτίζετε την προσπάθεια όλων των υπόλοιπων επαγγελματιών της Κω. Υπονομεύετε το μέλλον του νησιού μας, το μέλλον των περιουσιών μας, το μέλλον των παιδιών μας. Όλοι πρέπει να λογικευθούμε! Οι «αρπαχτές» τελείωσαν! Δεν πάει άλλο!!! Δεν μπορεί ένας καφές να κοστίζει όσο μια διανυκτέρευση. Δεν μπορεί ένα ποτήρι μπύρα να πουλιέται στην Κω από 3,50 έως και 6,00 ευρώ ενώ στην Αγγλία, στη Γερμανία και στην Ολλανδία να πουλιέται 1,00 έως 2,50 ευρώ. Είναι απαράδεκτο!! Ποια η πρόβλεψή σας για το «ταμείο»; Το ταμείο σίγουρα για τους περισσότερους θα κλείσει μείον. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες, και να κάνουμε τις κατάλληλες διορθωτικές κινήσεις. Τελικά έχουν καμιά σημασία οι αριθμοί; Αν και αντιπαθώ τους αριθμούς και τις στατιστικές, τελικά έχουν μεγάλη σημασία για αυτούς που ξέρουν να τους διαβάσουν αλλά και να τους «χειριστούν». Για παράδειγμα, έχει μεγάλη σημασία να φαίνεται προς τα έξω (υπόλοιπη Ελλάδα και εξωτερικό), ότι, ενώ όλοι σχεδόν οι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας έχουν κατακόρυφη πτώση στις αφίξεις, εμείς δείχνουμε σχεδόν 10% αύξηση στις αφίξεις. Η Κως δείχνει δυναμική και αποκτά διαπραγματευτική ικανότητα. Κανείς δεν θέλει να επισκεφτεί ή να επενδύσει κάπου που υπάρχει στασιμότητα ή πτώση. Ευτυχώς ή δυστυχώς η μέτρηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο είναι η μόνη αξιόπιστη και μη αμφισβητήσιμη μέτρηση. Είναι πολύ καλό λοιπόν να δείχνει προς τους έξω αυξητική τάση. Μιλάω σχεδόν κάθε εβδομάδα με πολλούς δημοσιογράφους μεγάλων καναλιών και εφημερίδων. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλή εντύπωση κάνει το γεγονός ότι, σε μια τέτοια χρονιά η Κως δείχνει τέτοια αύξηση. Βέβαια, οι τοπικοί φορείς και επαγγελματίες γνωρίζουμε πολύ καλά ότι, οι διανυχτερεύσεις έχουν μεγάλη πτώση, όπως και η αγοραστική δύναμη των τουριστών μας. Αυτό όμως καλό είναι να μένει μεταξύ μας. Υπάρχει διαφορά στην αγορά αλλά και στα τουριστικά καταλύματα, ενάμιση μήνα μετά τις πτήσεις EasyJet και Ryanair; Επειδή ήσασταν από την αρχή φανατική υποστηρικτής της μεγάλης προσπάθειας προσέλκυσης και των δύο αυτών εταιρειών, σας βεβαιώνω ότι, οι κόποι μας δεν πήγαν χαμένοι. Σε συνομιλία μου με τον κ. Αερολιμενάρχη, πολύ πριν βγουν τα στατιστικά αποτελέσματα του μήνα, μου έλεγε ότι, αυτές οι 2 εταιρείες είναι που θα κάνουν την μεγάλη διαφορά σε όποια αύξηση θα παρουσιάσει η Κως φέτος. Τελικά οι αριθμοί τον επιβεβαίωσαν, σχεδόν 5.000 !!!! επιβάτες πέταξαν μόνο μέσα στον Ιούνιο με την EasyJet και την Ryanair. Δηλαδή πάνω από το 50% της συνολικής αύξησης όλων των υπόλοιπων αεροπορικών εταιρειών. Κάτι τέτοιες περιπτώσεις επιβεβαιώνουν την σημασία των αριθμών. Είμαι πλέον πολύ περίεργος να δω ποιος θα «τολμήσει», χωρίς να νιώσει ντροπή, να αμφισβητήσει την τεράστια επιτυχία του νησιού μας στην προσέλκυση αυτών των δύο εταιρειών. Υπενθυμίζω όμως, για την ιστορία, ότι δυστυχώς την EasyJet ακόμα την «κοροϊδεύουμε» και ακόμα δεν έχουμε εκπληρώσει ούτε μία από τις υποχρεώσεις που αναλάβαμε, προκειμένου να την δελεάσουμε να εντάξει το νησί μας στο πρόγραμμα πτήσεων της, αφήνοντας απ’ έξω άλλους «τρανταχτούς» προορισμούς που της έδιναν «Γη και ύδωρ» προκειμένου να τους εντάξει στο πρόγραμμα της. Το θέμα αυτό είναι πολύ μεγάλο για να αναλυθεί σ’ αυτή την συνέντευξη, όμως πολύ σύντομα θα επανέλθω, γι’ αυτή την σοβαρή υπόθεση, γιατί πρέπει τελικά να μάθει ο κόσμος τι γίνεται. Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται η Κως από άποψη προσφορών σε σχέση με άλλους ελληνικούς προορισμούς; Η Κως, όπως και όλοι οι υπόλοιποι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας, κάνει ειδικά φέτος πολύ μεγάλες προσφορές, που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και ξεπερνούν το 50% των κανονικών τιμών. Είμαστε σίγουρα σε καλύτερη θέση από κάποιους προορισμούς (Χαλκιδική, Επτάνησα, Πελοπόννησο κ.α.), αλλά και σε χειρότερη από κάποιους άλλους (Κυκλάδες, Χανιά, Ρόδο κ.α.). Πώς πήγαμε φέτος από άποψη διαφήμισης; Πιστεύω ότι διαφημιστικά ήταν η καλύτερη χρονιά μέχρι σήμερα, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. Ο Δ.Ο.Τ. έδωσε ό,τι καλύτερο μπορούσε να δώσει, επενδύθηκαν στην διαφημιστική προβολή τα περισσότερα χρήματα που έχουν δοθεί ποτέ, και έγιναν πραγματικά πολλές και καινοτόμες δράσεις. Ενώ συμμετείχαμε όπως κάθε χρόνο στις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις, δεν μείναμε εκεί. Επενδύσαμε στο καινούριο, στο αποτελεσματικό, στο έξυπνο, στο εντυπωσιακό, και πήγαμε πολύ καλά. Αν μπορούν να γίνουν περισσότερα; Φυσικά και μπορούν! Και περισσότερα χρήματα μπορούν να δοθούν και περισσότερες δράσεις μπορούν να γίνουν. Είμαστε όμως σε πολύ καλό δρόμο. Αν βοηθούσε και λίγο ο Ενιαίος Φορέας θα κάναμε υπέροχα πράγματα, δυστυχώς όμως η διαφημιστική προβολή όλου του νησιού, έπεσε όλη στις πλάτες του Δ.Ο.Τ. (με ελάχιστες εξαιρέσεις). Σε λίγους μήνες η Κως θα είναι ένας δήμος. Θα πρέπει να αλλάξει φιλοσοφία στο θέμα τουρισμός; Και εάν ναι, προς ποια κατεύθυνση; Είμαι πολύ προβληματισμένος στο θέμα του ενός Δήμου. Σίγουρα θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές, σίγουρα θα υπάρξουν περισσότερα χρήματα για να επενδυθούν στην διαφήμιση. Αλλά σίγουρα οι αποφάσεις θα βγαίνουν δυσκολότερα γιατί οι ανάγκες βελτιώσεων σε υποδομές θα αυξηθούν. Είναι άλλο να αποφασίζεις για μία πόλη και άλλο για ολόκληρο το νησί. Η φιλοσοφία που υπάρχει αυτή την στιγμή (τουλάχιστον στον Δ.Ο.Τ.), πρέπει να συνεχιστεί, δηλαδή επιθετική διαφήμιση, σωστά σχεδιασμένη και στον κατάλληλο χρόνο, αλλά θα υπάρξουν και νέες μεγάλες δυνατότητες. Σύντομα πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε σαν ένας πολύ ισχυρός προορισμός και να απαιτούμε πολύ περισσότερα και από τον δήμο αλλά και από την κεντρική εξουσία. Πώς σχολιάζετε τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και αφορούν στη μη σωστή λειτουργία των βιολογικών των ξενοδοχείων; Οι εικόνες που είδα στην τηλεόραση και στις εφημερίδες πραγματικά με εξόργισαν. Δυστυχώς στην Ελλάδα ο καθένας κάνει ό,τι θέλει λόγω έλλειψης ελεγκτικών μηχανισμών. Η πολιτεία είναι απούσα και τα πάντα λειτουργούν στον «αυτόματο». Αν το ρεπορτάζ ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα τότε αυτά τα ξενοδοχεία πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την δημόσια υγεία και την φήμη του νησιού μας. Περιμένοντας την αναλυτική σας θέση για την EasyJet, σας θέτω το τελευταίο ερώτημα. Πώς σχολιάζετε την πρόταση Νικητιάδη για το all inclusive; Η Ομοσπονδία σας τον κατακεραύνωσε με σκληρούς χαρακτηρισμούς, όπως, άγνοια, ερασιτεχνισμό, επιπολαιότητα, σε αντίθεση με τα διαμερίσματα που την χαιρέτησαν με ικανοποίηση. Επειδή μ’ αρέσει να λέω πάντα τα πράγματα με το όνομα τους, ομολογώ ότι, η θέση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων δεν με εκφράζει καθόλου, ή τουλάχιστον δεν με εκφράζει στο σύνολο της. Είναι πολύ άδικο να αναφέρονται με τέτοιους σκληρούς χαρακτηρισμούς σε ένα υπουργό που αν μη τι άλλο είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή την στιγμή, σ’ ολόκληρη την κυβέρνηση, για την συγκεκριμένη θέση. Πρέπει να του δοθεί μια μικρή πίστωση χρόνου, ας μην ξεχνάμε εμπλέκεται με 3 αρμοδιότητες (πολιτισμό, τουρισμό, αθλητισμό), που η κάθε μία τους θα έπρεπε να είναι ξεχωριστό υπουργείο. Να μην περιμένουμε βέβαια από τον Γερουλάνο να ασχοληθεί με τον τουρισμό, ο άνθρωπος δεν το κατέχει το θέμα, ούτε βέβαια και με τον αθλητισμό, και στα δύο ο Νικητιάδης θα είναι το πρώτο βιολί. Σίγουρα κάποιες από της δηλώσεις του, έγιναν για να χαϊδέψουν τα αφτιά του πολύ κόσμου που βλέπει το «all inclusive» να καταστρέφει τις τοπικές οικονομίες. Πολιτικός είναι άλλωστε. Μ’ αρέσει όμως που κάποιος αρμόδιος υπουργός άρχισε για πρώτη φορά να αγγίζει το θέμα, άρχισε να ακούει την οργή του κόσμου. Οι περισσότεροι προκάτοχοί του απλώς σφύριζαν αδιάφορα. Φοβόντουσαν… Τα συμφέροντα είναι τεράστια. Για τις υπάρχουσες ξενοδοχειακές μονάδες που λειτουργούν με το σύστημα “all inclusive” λίγα μπορούν να γίνουν, σίγουρα όμως πολλά μπορούν να αλλάξουν για τις νέες, όσον αφορά την νομοθεσία. Και βέβαια όχι με τον τρόπο που είπε ο κ. Νικητιάδης, για την πρώτη πενταετία και τις μοριοδοτήσεις, αυτά σίγουρα είναι επιπολαιότητες, δεν υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για να γίνει κάτι τέτοιο, στην Ελλάδα ζούμε. Η Ελλάδα δεν μπορεί να ακολουθεί τον ξέφρενο ρυθμό των τριτοκοσμικών χωρών που εφάρμοσαν το «all inclusive» για λόγους ανωτέρας βίας. Είτε επειδή ο πελάτης δεν είχε τι να κάνει ή να δει έξω από τα ξενοδοχεία, είτε γιατί τα ξενοδοχεία βρίσκονταν σε απομακρυσμένες περιοχές είτε γιατί ήταν επικίνδυνο για την σωματική ακεραιότητα του τουρίστα να βγει εκτός ξενοδοχείου. Στην Ελλάδα δεν συντρέχει κανένας τέτοιος λόγος. Υπάρχουν τόσα πράγματα να κάνει και να δει κανείς, τόσες γεύσεις να δοκιμάσει, τόσο φιλικούς ανθρώπους να συναντήσει που τελικά είναι άδικο για τον τουρίστα να μην γευτεί αυτή την πλευρά της Ελλάδας. Για την Κω ειδικά, πιστεύω πως δεν υπάρχει περιθώριο ούτε για μία κλίνη παραπάνω. Πρέπει να σταματήσουν οι επιδοτήσεις για νέες κλίνες για τα επόμενα 10 χρόνια τουλάχιστον. Αντιθέτως πρέπει να δοθούν πραγματικά γενναίες επιδοτήσεις για τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων ξενοδοχείων και για την απόσυρση και την αλλαγή χρήσης κάποιων εξ αυτών. Έτσι θα σταματήσει η κατρακύλα, έτσι θα ξαναζωντανέψουν η πόλη και τα χωριά.

Διαβάστε ακόμη

Τουριστική προβολή της Ρόδου και της Κω

Κρουαζιέρα: Zητείται νέο εθνικό σχέδιο

Στρατηγική για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος

Συνάντηση του Προέδρου Γιάννη Παπαβασιλείου και αντιπροσωπείας της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου με το Δήμαρχο Αλέξανδρο Κολιάδη

52 κρουαζιερόπλοια πρόκειται να καταπλεύσουν τον Ιούλιο στη Ρόδο

Τουρκική... απόβαση στα ελληνικά νησιά | Πάνω από 50.000 Τούρκοι σε λίγες ημέρες

Δεν θα χάσουν τις διακοπές τους στη Ρόδο οι Τούρκοι τουρίστες

Έντονο ενδιαφέρον από επιχειρήσεις τουρισμού στη Ρόδο για προσωπικό