Τουρκική «εισβολή» στο Αιγαίο

Τουρκική «εισβολή» στο Αιγαίο

Τουρκική «εισβολή» στο Αιγαίο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 878 ΦΟΡΕΣ

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ «ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΖΕΙ» ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΟΥΣ

Σε μείζον θέμα εξελίσσεται η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ανάμεσα σε ελληνικά νησιά και στα παράλια της Τουρκίας. Τα τελευταία χρόνια οι τουρκικές ναυτιλιακές εταιρείες κατόρθωσαν να περιορίσουν σημαντικά τα μερίδια των ελληνικών εταιρειών και ουσιαστικά τα έχουν θέσει εκτός ανταγωνισμού. Επισημαίνεται ότι οι συνδέσεις Χίος-Τεσμέ (Σμύρνη), Κως-Μπουντρούμ, Μυτιλήνη-Αϊβαλί ή Δικελί, Σάμος-Κουσάντασι (Έφεσος), Ρόδος-Μαρμαρίς και άλλες μικρότερες γραμμές εξυπηρετούνται από περίπου 15 πλοία και μόνο τέσσερις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες επιμένουν ακόμα να “συγκρούονται” με τις τουρκικές. Ωστόσο, η “μάχη” είναι άνιση, δεδομένου ότι το κόστος λειτουργίας των ακτοπλοϊκών πλοίων είναι σαφώς μικρότερο από το κόστος των πλοίων με ελληνική σημαία. ʼνετη χρηματοδότηση Οι τουρκικές εταιρείες εμφανίζονται οργανωμένες, αφού εξασφάλισαν χρηματοδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), συνολικού ύψους 33 εκατ. ευρώ, για αγορά επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, ενώ η ίδια τράπεζα ενέκρινε 76 επενδύσεις για τα τουρκικά παράλια που προσεγγίζουν τα 2,6 δισ. ευρώ. Με τα νέα δεδομένα διαμορφώνονται άνισοι όροι ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να απειλούνται με χρεοκοπία οι μικρές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που δρομολογούν κυρίως τους θερινούς μήνες από τα μεγάλα νησιά του Αιγαίου (Ρόδο, Κω, Χίο, Μυτιλήνη, Σάμο, Λήμνο) προς τα παράλια της Τουρκίας. Κατάργηση της βίζας Πριν από μερικά χρόνια υπήρχε το καθεστώς της έκδοσης βίζας, η οποία καταργήθηκε με τη διμερή συμφωνία που υπέγραψαν ο Γιώργος Παπανδρέου και ο Ισμαήλ Τζεμ, όταν ήταν υπουργοί Εξωτερικών. Τώρα, με υπουργική απόφαση καταργήθηκε η ελεύθερη επιβίβαση και αποβίβαση τουριστών από ελληνικά νησιά. Ωστόσο οι ελληνικές εταιρείες προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και προσωρινά ανέστειλαν την απόφαση, σύμφωνα με την οποία επιτρεπόταν στα τουρκικά πλοία σε καθημερινή βάση να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν στην Ελλάδα τουρίστες. Βέβαια, σιωπηρά αυτό γινόταν την τελευταία δεκαετία, όμως, τώρα, η απελπισία των Ελλήνων πλοιοκτητών τους οδήγησε να καταθέσουν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και να την κερδίσουν. Όμως, τις επόμενες ημέρες θα εκδικασθεί και πάλι η υπόθεση από το τμήμα αναστολών. Η απόφαση Υπενθυμίζεται ότι με την υπουργική απόφαση επιτρέπεται η “δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων”, ενώ οι τέσσερις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες επικαλούνται “άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου”. Βέβαια, υπάρχουν και προβλήματα εφαρμογής της Συνθήκης Σένγκεν, όμως υπάρχει και το προηγούμενο της ελεύθερης επιβίβασης και αποβίβασης τουριστών σε πλοία διάφορων σημαιών των γραμμών της Αδριατικής. Στις γραμμές από Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κόρινθο και Κέρκυρα, επιτρέπεται σε πλοία ξένων σημαιών να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν επιβάτες χωρίς περιορισμούς. Το παλαιό καθεστώς που ίσχυε μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας προέβλεπε ότι τα πλοία με τουρκική σημαία δεν μπορούσαν να επιβιβάσουν τουρίστες αν δεν μεσολαβούσαν 48 ώρες από την επιβίβαση των ξένων τουριστών σε ελληνικό νησί. Βέβαια, αν βάλουν και οι Τούρκοι τους ίδιους περιορισμούς, τότε θα υπάρχουν εμπόδια στην ελεύθερη διακίνηση επιβατών ανάμεσα στις δύο χώρες ακτοπλοϊκώς, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί με άλλα μέσα, όπως με σιδηρόδρομο και αεροπλάνα. Επισημαίνεται ότι οι τέσσερις Έλληνες πλοιοκτήτες υποστηρίζουν στην προσφυγή τους ότι “στην ισχύουσα νομοθεσία, μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας, σε ημερήσια εκδρομή - περιήγηση, με αυθημερόν επιστροφή των επιβατών στον αφετήριο ελληνικό λιμένα, ενώ τα πλοία τουρκικής σημαίας μπορούν να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές μόνο μετά την παρέλευση 48ώρου από την αρχική επιβίβαση των επιβατών». Επίσης, ισχυρίζονται ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι “με την αλλαγή όρων που σχετίζονται με την οριστική αποβίβαση στις θαλάσσιες διαδρομές, ουσιαστικά νομιμοποιείται η τακτική αυτή των τουρκικών πλοίων, με συνέπεια να αποσπούν και να υφαρπάζουν επιβάτες και τουρίστες, που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο από ελληνικά πλοία στις αυθημερόν αυτές περιηγήσεις”. Επίσης, οι ελληνικές εταιρείες αναφέρουν ότι τα τουρκικά πλοία έχουν μόνο το 33% του κόστους που έχουν τα ελληνικά πλοία. Aπό τον «ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ»

Διαβάστε ακόμη

Κινητοποίηση της πυροσβεστικής για φωτιά που ξέσπασε σε σπίτι στην Παλιά Πόλη της Ρόδου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού