Αναμένεται στη Ρόδο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας
Αίτημα δια μέσου των ελληνικών Υπουργείων Εθνικής ʼμυνας και Εξωτερικού για να επιτραπεί η διέλευση του φορτίου των σφαιρών που μετέφερε το φορτηγό πλοίο «Nour M» έχουν υποβάλλει η Ουκρανική κατασκευάστρια εταιρεία αλλά και η τουρκική, η οποία θα μεσολαβούσε για την διάθεσή τους στη Λιβύη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα κατατέθηκε προκειμένου να δοθεί το «πράσινο» φως από τον ΟΗΕ για να μεταφερθούν τα κιβώτια με τις χιλιάδες σφαίρες στον προορισμό τους. Εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, τότε υπάρχει ενδεχόμενο το φορτίο να συνεχίσει το ταξίδι του. Αυτό όμως είναι κάτι που θα αποφασίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες.
Στο μεταξύ το φορτίο έχει δεσμευθεί υπέρ του ελληνικού δημοσίου και προχθές το βράδυ μετά την εκφόρτωσή του από το πλοίο στο χώρο του λιμανιού της Ακαντιάς, όλα τα κιβώτια σφραγίστηκαν και παραδόθηκαν στον προϊστάμενο του Τελωνείου της Ρόδου. Ωστόσο το ζήτημα που προκύπτει είναι ο χώρος φύλαξης των κιβωτίων αυτών, αφού πρόκειται για 55 κοντέινερ μεγάλων διαστάσεων.
Όπως έγινε γνωστό, χθες αναμένονταν η έκδοση διάταξης από τον πρόεδρο της Αρχής Καταπολέμησης ξεπλύματος βρώμικου χρήματος κ. Νικολούδη, ο οποίος και θα αποφασίσει για το ποιο στρατόπεδο θα φιλοξενήσει το φορτίο. Σε κάθε περίπτωση ο χώρος θα πρέπει να είναι «ενεργός» για να φυλάσσεται το φορτίο, ενώ την καταμέτρηση θα κάνει προσωπικό του Τελωνείου της Ρόδου.
Το πλοίο εξακολουθεί να παραμένει στο λιμάνι του νησιού μας, καθώς οι ζημιές τις οποίες φέρει είναι εκτεταμένες και δεν δύναται να του προσκομιστεί πιστοποιητικό ναυσιπλοΐας, ενώ δεν αποκλείεται ακόμη και σήμερα να αφιχθούν στη Ρόδο εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας, η οποία είναι τουρκικών συμφερόντων.
Πάντως αυτό που δεν έχει ξεκαθαρίσει πλήρως (επισήμως τουλάχιστον) στην υπόθεση είναι ο προορισμός του φορτίου, αφού ως παραλήπτης φέρεται Λίβυος στρατηγός τα στοιχεία του οποίου διερευνώνται προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι υπαρκτό πρόσωπο.
Από την πλευρά της η Ουκρανική εταιρεία ξεκαθαρίζει πως η μόνη της εμπλοκή ήταν η πώληση του φορτίου και από εκεί και πέρα ουδεμία σχέση έχουν με την υπόθεση.
Όπως είναι γνωστό, επίσημα προορισμός του φορτίου ήταν η Τρίπολη της Λιβύης ωστόσο σύμφωνα με τις καταθέσεις και μελών του πληρώματος του «Nour M», το πλοίο θα κατέληγε στο λιμάνι Ισκεντερούν της Τουρκίας.
Εκτιμάται λοιπόν ότι από εκεί οι σφαίρες θα μεταφέρονταν οδικώς στην Συρία. Αυτή η εκδοχή εξηγεί και την διαδρομή που ακολούθησε ο Τούρκος καπετάνιος του φορτηγού με αποτέλεσμα να βρεθεί εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, να ακινητοποιηθεί και τελικά να βρεθεί στο λιμάνι της Ρόδου.