Δημήτρης Προκοπίου: Προτιμήσεις επιβατών επιβατηγών πλοίων

Δημήτρης Προκοπίου: Προτιμήσεις επιβατών επιβατηγών πλοίων

Δημήτρης Προκοπίου: Προτιμήσεις επιβατών επιβατηγών πλοίων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 580 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Δημήτρης Προκοπίου

Η μετακίνηση από τον τόπο κατοικίας σε έναν άλλον προορισμό με οποιοδήποτε μέσο και ειδικότερα με το πλοίο, προϋποθέτει ποιοτικά χαρακτηριστικά μεταφορικής υπηρεσίας. Στο παρελθόν, η ποιότητα ήταν χειρότερη λόγω της παλαιότερης τεχνολογίας και γενικότερα του χαμηλότερου επιπέδου της οικονομίας.

Πρώτα απ’όλα οι συνθήκες εντός του πλοίου εστίασης ,διαμονής και εννοείται διανυκτέρευσης πρέπει να είναι άνετες ,να υπάρχει πλήρης καθαριότητα, τα σαλόνια να είναι επαρκή και καθαρά, ο κλιματισμός να μην είναι ανυπόφορος το καλοκαίρι,η θέρμανση να είναι επαρκής τον χειμώνα. Η εστίαση πρέπει να είναι ποιοτική υπό την έννοια ότι τα φαγητά πρέπει να ετοιμάζονται στο πλοίο.

Πρέπει να σημειωθεί σήμερα ότι πολλά πλοία διαθέτουν σήμερα (ελληνικής επιβατηγού ακτοπλοΐας) υψηλότατο επίπεδο εστίασης. Ένα άλλο ζήτημα ποιότητας είναι η άνεση σε σχέση με τις καιρικές συνθήκες. Τα περισσότερα πλοία σήμερα διαθέτουν ανάλογα πτερύγια για αποφυγή θαλάσσιων ταραχών(κουνήματος του πλοίου).

Ιδιαίτερη σημασία έχει η ταχύτητα του πλοίου και η μείωση διάρκειας του ταξιδιού για το κάθε λιμάνι. Σήμερα τα συμβατικά πλοία πηγαίνουν 23 με 24 κόμβους ενώ παλιότερα ήταν 12 με 15.Για παράδειγμα μέσα σε 20 χρόνια τα συμβατικά πλοία έχουν μειώσει 30% το χρόνο άφιξης στα λιμάνια.

Οι επιβάτες επίσης θέλουν να ταξιδεύουν μαζί με το αυτοκίνητο τους γι΄αυτο και τα ταχύπλοα πλοία διαθέτουν γκαράζ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το καλοκαίρι λόγο πληθώρας ταχύπλοων πλοίων οι τιμές τους είναι σχεδόν ίδιες με των συμβατικών.
Ένα άλλο ιδιαιτέρα σοβαρό ζήτημα, είναι η οδική πρόσβαση των επιβατών στο λιμάνι.

Το ζήτημα αυτό δεν άπτεται των ναυτιλιακών επιχειρήσεων αλλά των τοπικών δήμων και των λιμεναρχείων.
Ένας άλλος παράγοντας είναι ότι πολλοί τουρίστες ερχόμενοι από άλλες χώρες του εξωτερικού έχουν απαιτήσεις γρήγορου και ποιοτικού ταξιδιού εξίσου.

Η άνοδος του ελληνικού τουρισμού, βοήθησε την ναυτιλία και οι ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε επενδύσεις νέων πλοίων είτε μεταχειρισμένων είτε νεότευκτων.
Οι ταχύτητες αυξήθηκαν, τα πλοία έχουν καλύτερο ξενοδοχειακό προϊόν και γενικότερα η τεχνολογία έφερε νέους ταξιδιώτες αυξάνοντας τη ζήτηση για ακτοπλοϊκές επιβατικές μεταφορές.

Διαβάστε ακόμη

Παναγιώτης Κουνάκης: Νησιώτες, πολίτες Γ’ κατηγορίας

Γιώργος Ζαχαριάδης: «Αν φυτρώσουν λουλούδια στις πόρτες μας»

Δημήτρης Προκοπίου - Φώτης Αναστασιάδης: Τουρισμός, κίνδυνοι και εναλλακτικές μορφές

Φίλιππος Ζάχαρης: Κοπιάζοντας για το τέλος και τη νέα αρχή

Αργύρης Αργυριάδης: Η ιδεολογική «μετάλλαξη» της ΝΔ

Ηλίας Καραβόλιας: Ο αληθινός φόβος των μαζών

Χρήστος Γιαννούτσος: Πέρυσι η Ρόδος, φέτος η Κως και η Χίος... μετά;

Γιάννης Σαμαρτζής: Η μεγέθυνση της οικονομίας, μέσω της αύξησης των επενδύσεων