Δημήτρης Προκοπίου: Branding – Marketing προορισμών

Δημήτρης Προκοπίου: Branding – Marketing προορισμών

Δημήτρης Προκοπίου: Branding – Marketing προορισμών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 400 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Δημήτρης Προκοπίου

 

Στο μάρκετινγκ προορισμού, το branding δεν αφορά λογότυπα, περιλαμβάνει μια ολιστική προσέγγιση για τη δημιουργία, την ανάπτυξη και την καλλιέργεια μιας μοναδικής ταυτότητας για τον προορισμό, σύμφωνα με βασικά στοιχεία όπως η ατμόσφαιρα του προορισμού, η κληρονομιά, τα αξιοθέατα, και οι αξίες. Μόλις καθιερωθεί, η επωνυμία του προορισμού είναι το θεμέλιο όλων των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ που έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση του προορισμού και την προσέλκυση νέων επισκεπτών.

Το περιεχόμενο και τα μηνύματα πρέπει πάντα να ευθυγραμμίζονται με αυτό κατά νου. Η επωνυμία προορισμού branding είναι απολύτως καθοριστική γι’ αυτό που κοινοποιείται στον κόσμο, και πωλειται διεθνώς στο διαδικτυο ή μεσω tour operators.

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε αυτήν την έννοια πριν αρχίσουμε να μιλάμε για την επωνυμία, επειδή η επωνυμία δεν είναι μόνο να δώσεις όνομα και χρώμα σε ένα προϊόν ή ένα μέρος, είναι το άθροισμα πολλαπλών στοιχείων που συγκλίνουν όλα σε μια αφήγηση που ονομάζουμε επωνυμία. Ουσιαστικά, η διαμονή ενός τουρίστα σε έναν προορισμό είναι ένα ολοκληρο αφήγημα, που περιέχει άφιξη, διαμονή, εστίαση, διασκέδαση, θάλασσα και αναχώρηση.

Ουσιαστικά ο προορισμός πρεπει να αξιολογηθεί σε πολλά επίπεδα όπως, αξιοθέατα, καυαλύματα, μεταφορές, περιβάλλον, παραλίες, εργαζόμενοι, δημόσια τάξη, καθαριότητα και υποδομές μεταφορών, λιμάνι και αεροδρόμια.
Η επωνυμία προορισμού καθοδηγείται από τρεις κύριους παράγοντες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τα θεμελιώδη στοιχεία μιας επωνυμίας προορισμού: φήμη, ταυτότητα και αντίληψη.


Η φήμη είναι το άθροισμα των πεποιθήσεων ή των απόψεων για τον προορισμό, πρέπει να χτιστεί, να προστατεύεται, να διατηρηθεί και να αλλάξει, εάν χρειαστεί, με την πάροδο του χρόνου. Η φήμη χαρακτηριζει τον προορισμό και επηρεάζει τη θελκτικότητά του. Η φήμη σχετίζεται με την τουριστική προβολή και τις προτεραιότητές της.
Η ταυτότητα πρέπει να καθοδηγείται από την αυθεντικότητα, τα μοναδικά σημεία πώλησης του προορισμού, τη συνέπεια και την ισχυρή προσωπικότητα. Η ταυτότητα είναι απτά σημεία.


Η αντίληψη αποτελείται κυρίως από άυλες εμπειρίες, παρόλο που οι υλικές εμπειρίες έχουν επίσης σημασία, και είναι υποκειμενική, στο μυαλό των καταναλωτών. Δηλαδή αναφερόμαστε στην τουριστική εμπειρία.
Όσον αφορά το μάρκετινγκ προορισμού, όλα αφορούν την ιστορία της επωνυμίας και τη δημιουργία μιας που πραγματικά αντηχεί στο βασικό σας κοινό. Πρώτα και κύρια, αυτό είναι να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστική διαφοροποίηση σε μια ήδη κορεσμένη αγορά.

Η διαφοροποιηση μπορεί να γίνει με εναλλακτικό τουρισμό, με πολιτισμό με εξειδικευμένη εμπειρία των τουριστών μέσω αξιοθέατων και δράσεων. Καθώς η ταξιδιωτική βιομηχανία συνεχίζει ν’ αλλάζει με πρωτοφανή ρυθμό, παράλληλα με τη διαρκώς εξελισσόμενη συμπεριφορά των ταξιδιωτών, τον αντίκτυπο της βιωσιμότητας και τη ζωή σε έναν υπερσυνδεδεμένο κόσμο, μια ισχυρή επωνυμία σημαίνει ότι οι προορισμοί έχουν την ικανότητα να αντέχουν στη δοκιμασία του χρόνου και να παραμένουν ανταγωνιστικοί, ενώ εξακολουθούν να είναι καινοτόμοι, δυναμικοί και ευέλικτοι στην προσέγγισή τους.


Για ν’ αλλάξει το branding ενός προορισμού χρειάζεται ολοκληρωμενη περιγραφη του προϊόντος συνολικά και διαπίστωση δυνατών, αδύνατων σημείων, ευκαιριών και κινδύνων. Επίσης μέσα από την έρευνα αυτή, θα διαπιστωθούν προτάσεις για αναβάθμιση του τουριστικού προιόντος.

Διαβάστε ακόμη

Αγαπητός Ξάνθης: Ένα βιβλίο σταθμός, για την επικινδυνότητα της συνδετικότητας σε μια ανειρήνευτη σημερινή εποχή

Θάνος Ζέλκας: Ο δρόμος είχε τη δική του αμαρτία

Θανάσης Καραναστάσης: Όπου λαλούν πολλοί... μνηστήρες

Μανώλης Κασσώτης: Στην Κάσο το Συμπόσιο Στέγης Γραμμάτων-Τεχνών

Γιάννης Παρασκευάς: Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε

Μάξιμος Χαρακόπουλος: «Δεν είμαστε δεδομένοι»

Μανώλης Χατζηάμαλλος: Υπάρχουν δικασταί εις τας Αθήνας!

Φίλιππος Ζάχαρης: Επανάληψη της ιστορίας και ήττα της σκέψης