Σημαντικές παρεμβάσεις στο λιμάνι της Ακαντιάς

Σημαντικές παρεμβάσεις στο λιμάνι της Ακαντιάς

Σημαντικές παρεμβάσεις στο λιμάνι της Ακαντιάς

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 976 ΦΟΡΕΣ

Θα κατασκευαστεί κτίριο επιβατών, ενώ θα αποκατασταθούν μέχρι τα μέσα Μαΐου και οι ζημιές. Προς επαναδημοπράτηση η μαρίνα Μανδρακίου.

Περί τις 15 Μαΐου θα είναι έτοιμο προς χρήση το δεύτερο και μεγαλύτερο τμήμα του λιμανιού της Ακαντιάς το οποίο υπέστη ζημιά λόγω υποσκαφών. Οι εργασίες αποκατάστασης έχουν ήδη ξεκινήσει με ανάδοχο του έργου τον κ. Β. Μαλτέζο, ο οποίος κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του δημοτικού λιμενικού ταμείου διαβεβαίωσε το σώμα ότι το έργο θα παραδοθεί στα μέσα του επόμενου μήνα. Όπως έγινε γνωστό στις 6 Απριλίου διεξήχθη διαγωνισμός κατά τον οποίο ο κ. Μαλτέζος αποδείχθηκε ανάδοχος, αναλαμβάνοντας στην ουσία την εκτέλεση δύο έργων. Το ένα ήταν προϋπολογισμού 39.000 ευρώ και αφορούσε ένα μικρό τμήμα του λιμανιού και το άλλο ήταν προϋπολογισμού 436.000 ευρώ και αφορούσε το μεγαλύτερο και πιο σοβαρό έργο στην Ακαντιά, για το οποίο ο εργολάβος προσέφερε έκπτωση 27%. To πρόβλημα στην Ακαντιά επιδεινώθηκε τον προηγούμενο μήνα καθώς σε συγκεκριμένα σημεία το κρηπίδωμα υποχώρησε με αποτέλεσμα να καταστεί επικίνδυνο και να μην μπορεί πλέον να εξυπηρετεί τα πλοία. Οι υποσκαφές δημιουργήθηκαν λόγω των χειρισμών πρόσδεσης των πλοίων, σε συνδυασμό με τις κακοτεχνίες στην κατασκευή του λιμανιού. Όπως είχε δηλώσει τότε ο δήμαρχος Ροδίων και πρόεδρος του ΔΛΤΝΔ Στάθης Κουσουρνάς, τα βάθρα υποχώρησαν σε μήκος 60 μέτρα. Η ζημιά εκτιμήθηκε ότι οφείλεται κυρίως στον τρόπο θεμελίωσης του κρηπιδώματος και κατά δεύτερο λόγο στον τρόπο λειτουργίας της προπέλας των πλοίων της εταιρίας καθώς εφαρμόζεται η νέα τεχνολογία. Από τον προηγούμενο μήνα μέχρι και πριν λίγες μέρες πάντως διαπιστώθηκε ότι η κατάσταση του κρηπιδώματος επιδεινώθηκε, καθώς τα δάπεδα έπαθαν ολοκληρωτική καθίζηση με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία η άμεση αποκατάσταση. Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση του δ.σ. ο δήμαρχος Ροδίων και πρόεδρος του ταμείου κ. Στάθης Κουσουρνάς, ζήτησε από τον κ. Μαλτέζο που παραβρέθηκε να είναι συνεπής στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της σημασίας του έργου. Μάλιστα του έδωσε επιπρόσθετα και άλλες πέντε μέρες για να παραδώσει το έργο προς χρήση. Κτίριο επιβατών Στην ίδια συνεδρίαση συζητήθηκε και το θέμα της κατασκευής κτιρίου επιβατών στο λιμάνι της Ακαντιάς, έργο το οποίο βαίνει προς δημοπράτηση με το σύστημα «κατ’ αποκοπή». Όπως έγινε γνωστό, πρόκειται για μεταλλική κατασκευή επιφάνειας 232 τ.μ. προϋπολογισμού 180.000 ευρώ, η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα 80 ημερών. Σύμφωνα με όσα προβλέπεται, η κατασκευή θα βρίσκεται στα αριστερά του λιμανιού και εκτός του σχεδίου του master plan ενώ θα μπορεί και να μεταφέρεται. Επίσης χτες αποφασίστηκε να γίνει επανυποβολή και επανέγκριση του προϋπολογισμού του ταμείου καθώς άλλαξε το ποσό το οποίο θα διατεθεί για τις υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας του λιμανιού. Το ποσό πλέον ανεβαίνει στις 215.000 ευρώ καθώς διευκρινίστηκε ότι το υπουργείo έχει βάλει πλαφόν στις δαπάνες αυτές. Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος στη χτεσινή συνεδρίαση ζήτησε να γίνει καθαρισμός της λιμενικής ζώνης γιατί όπως είπε η κατάσταση αυτή δεν μας τιμά. Υπάρχουν χόρτα, μπάζα και σκουπίδια που εμφανίζουν μία απαράδεκτη εικόνα για τη Ρόδο, τόνισε ο κ. Κουσουρνάς. Πάντως υπογράμμισε ότι στην επόμενη συνεδρίαση του δ.σ. του ταμείου που θα γίνει σε δύο εβδομάδες θα τεθεί και το θέμα της χρήσης του λιμανιού της Ακαντιάς, καθώς τα πράγματα εκεί είναι μπερδεμένα. Παράλληλα ζήτησε να υπάρξει ενημέρωση για τα υγρά και στερεά απόβλητα και πρόσθεσε ότι πληροφορίες για το θέμα ζήτησε και το υπουργείο θαλασσίων υποθέσεων. Με την ευκαιρία αυτή έκανε γνωστό ότι εγκρίθηκε μετά από πολλές προσπάθειες και το master plan του λιμανιού μας κάτι που σημαίνει ότι οι όποιες παρεμβάσεις θα γίνουν με βάση το σχεδιασμό αυτό. Μαρίνα Μανδρακίου Συζήτηση έγινε και για το διαγωνισμό που αφορά την ανάδειξη φορέα διαχείρισης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα Μαντρακιού, έργο το οποίο έχει απασχολήσει αρκετά τελευταία αρχές, υπηρεσίες και κοινή γνώμη. Σύμφωνα με την ενημέρωση του σώματος, τρεις εταιρίες πήραν μέρος στο διαγωνισμό και στην παρούσα στιγμή βρισκόμαστε στη φάση βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών. Όπως τονίστηκε η αρχαιολογική υπηρεσία αντιδρά επειδή δεν έχει δώσει την συγκατάθεσή της στην ανέγερση κτιρίων, τα οποία όμως όπως διευκρινίστηκε δεν συμπεριλαμβάνονταν στα τεύχη δημοπράτησης. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις θα γίνονταν από τον ανάδοχο σε συνεννόηση με το ταμείο και κατόπιν έγκρισης των αρμοδίων αρχών. Πάντως το θέμα θα έρθει και πάλι για συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση του δ.σ στην οποία θα παραβρεθεί και ο μελετητής κ. Ρώτας που ασχολήθηκε με την σύνταξη των τευχών, ενώ θα αναζητηθούν και στοιχεία από αντίστοιχες περιπτώσεις. Το σώμα θα αποφασίσει αν θα γίνει νέα προκήρυξη ή θα αν συνεχιστούν οι διαδικασίες του πρόσφατου διαγωνισμού. Πάντως αμέσως μετά σε συνέντευξη τύπου που έδωσε ο δήμαρχος είπε ότι η αρχαιολογική υπηρεσία, έχει ενστάσεις επί της διαδικασίας. Θέλει η ίδια να έχει γνώση των όρων και των προϋποθέσεων ως προς τα κτιριακά αλλά και για διάφορα άλλα θέματα. Γιατί, η μαρίνα Μανδρακίου, βρίσκεται μέσα στα όρια της αρχαιολογικής ζώνης. Επομένως, είναι λογικό, η αρχαιολογική υπηρεσία να θέλει να έχει άποψη». «Η τάση που διαφαίνεται είναι ότι θα πάμε σε νέα προκήρυξη αλλά με πιο ξεκάθαρους όρους και προϋποθέσεις ώστε να μην εγείρουν, αργότερα, ενστάσεις και να έχουμε το πρόβλημα των καθυστερήσεων των μεγάλων στα Δικαστήρια», υπογράμμισε ο Δήμαρχος και κατέληξε: «Γιατί, αν μία δημοπράτηση ενός τέτοιου έργου δεν έχει ξεκάθαρους όρους και υπάρχουν αμφιβολίες, τότε, προφανώς, επειδή παίζονται μεγάλα συμφέροντα, με την έννοια, δηλαδή, ότι είναι μια μαρίνα που έχει ενδιαφέρον από επενδυτές, θα προσφύγουν, αν υπάρχουν πόροι που δεν είναι ξεκάθαροι». Επίσης η δημοτική αρχή ευελπιστεί να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών αλλά και όσων κατεβαίνουν στην περιοχή της Κολώνας τις βραδυνές ώρες, με τη δρομολόγηση του μικρού λεωφορείου που έχει το Λ.Τ. και παράλληλα θα προχωρήσει, πολύ γρήγορα, στη δημιουργία θέσεων στάθμευσης μέσα στο λιμάνι της Ακαντιάς μέχρι να γίνουν τα κτίρια. Θα γίνουν, δηλαδή, 500 θέσεις στάθμευσης, όπως είναι το σχέδιο, που θα αποτελεί μία εναλλακτική λύση και, παράλληλα, θα δρομολογηθεί ένα λεωφορειάκι που να έρχεται από το κέντρο εκεί ή το βράδυ μπορεί αυτό να παίρνει όσους σταθμεύουν μέχρι την Κολώνα για να μπαίνουν στην Παλιά Πόλη.

Διαβάστε ακόμη

Κινητοποίηση της πυροσβεστικής για φωτιά που ξέσπασε σε σπίτι στην Παλιά Πόλη της Ρόδου

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού