Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες  για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 686 ΦΟΡΕΣ

Εντός του μήνα αναμένεται να ολοκληρωθεί η έρευνα βυθού για τις διασυνδέσεις Κόρινθος – Κως και Κως – Ρόδος, καθώς ο ΑΔΜΗΕ «τρέχει» με γοργούς ρυθμούς τις απαραίτητες διαδικασίες για να προχωρήσει και η ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2,048 δις ευρώ και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2029.
Όπως εξηγούν πηγές στο ypodomes.com, το φθινόπωρο τοποθετείται η ολοκλήρωση τόσο των μελετών βυθού όσο και των χερσαίων τμημάτων για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Να σημειωθεί ότι η ανάθεση των μελετών και των αναγνωριστικών ωκεανογραφικών – βυθομετρικών ερευνών για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων έγινε το καλοκαίρι του 2023.
Με τα έργα που προγραμματίζονται, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο ηπειρωτικό σύστημα 6 αυτόνομα ηλεκτρικά συστήματα.

Πιο συγκεκριμένα, θα αρθεί η ενεργειακή απομόνωση της Ρόδου (και εμμέσως της Χάλκης που συνδέεται με τη Ρόδο με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Καρπάθου (και της Κάσου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης), της Σύμης, των Κω – Καλύμνου (και εμμέσως της Ψερίμου, της Τελένδου, της Νισύρου, της Τήλου, της Λέρου, των Λειψών και του Γυαλιού), της Πάτμου και των Αρκιών (και του Μαραθίου που διασυνδέεται με υποβρύχιο καλώδιο Μέσης Τάσης).

Προτεινόμενο σχήμα διασύνδεσης
– Ένας Σταθμός Μετατροπής AC/DC τεχνολογίας VSC (Voltage Source Converter) συνολικής ισχύος 1000 MW (2 x 500 MW), με συμμετρική διπολική λειτουργία, πλησίον του ΚΥΤ Κορίνθου, συμπεριλαμβανομένων και των εγκαταστάσεων για τη σύνδεσή του στην πλευρά 400 kV του ΚΥΤ Κορίνθου.

– Ένας Σταθμός Μετατροπής AC/DC τεχνολογίας VSC συνολικής ισχύος 1000 MW (2 x 500 MW), με συμμετρική διπολική λειτουργία στην Κω (πλησίον του Υ/Σ Μαστιχάρι), συμπεριλαμβανομένων και των απαιτουμένων εγκαταστάσεων σύνδεσης σε αυτό τον Υ/Σ.

-Δύο υποβρύχια καλώδια HVDC, συνολικής ισχύος 1000 MW (2 x 500 MW) ΕΣΜΗΕ – Κως (μήκους 380 km περίπου).

-Τρία Υ/Β καλώδια AC 150 kV ικανότητας 250 MVA έκαστο Ρόδος (ΑΗΣ Σορωνής) – Κως (Υ/Σ Μαστιχάρι) μήκους 100 km περίπου.

– Ένα Υ/Β καλώδιο AC 150 kV ικανότητας 200 MVA, μεταξύ Καρπάθου – Ρόδου (ΘΗΣ Ν. Ρόδου) μήκους 88 km περίπου.

– Δύο νέοι Υ/Σ GIS 150 kV, ένας στην Κάρπαθο και ένας στην Κω (Μαστιχάρι).
Να σημειωθεί ότι το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με Προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2025 – 2034, έχει αυξηθεί στα 1.000 MW (από 900 MW που ήταν αρχικά) η προτεινόμενη ονομαστική ισχύς.
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, η αύξηση έγινε λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς εμπορικών συστημάτων διασύνδεσης συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης, τις δυνατότητες επαύξησης της ισχύος των σταθμών ΑΠΕ (όλων των τεχνολογιών) που πρόκειται να αξιοποιήσουν τη διασύνδεση, καθώς και το γεγονός ότι δεν υπεισέρχονται θεμελιώδεις διαφοροποιήσεις τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην κοστολόγηση του έργου.

Πηγή: ypodomes.com

Διαβάστε ακόμη

Κινητοποίηση της πυροσβεστικής για φωτιά σε ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Φαληράκι

Νίκος Λυμπερόπουλος: Aσυνείδητοι καθαρίζουν τα οικόπεδά τους και πετάνε τα σκουπίδια στα ρέματα

Αδ. Γεωργιάδης: «Αδιανόητο να έχουμε προκηρύξει 14 φορές, 4 θέσεις για παθολόγους στο νοσοκομείο της Κω»

Δ. Γάκης: «Να καταδικάσουμε το ΕΓΩ, να αναδείξουμε το ΕΣΕΙΣ»

Παππάς: «Δεν θα αφήναμε την Κω στην τύχη της»

Υβριδικός Σταθμός Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει στη Ρόδο

Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στη Ρόδο

Έμφραγμα υπέστη 67χρονος ημεδαπός επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου Celestyal discovery στην Πατμο