Στην ιερή μνήμη της Βαλασίας Αμπελιώτη-Χατζηευθυμίου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 646 ΦΟΡΕΣ
Ένα χρόνο από το θάνατό της...
Ακριβώς Κυριακή (1 Νοεμβρίου 2015) που τελείται και το ετήσιο μνημόσυνό της στον ναό των Ταξιαρχών στο Κοιμητήριο Ρόδου, είναι η επέτειος της κοίμησης της αγαπητής μας Βαλασίας Αμπελιώτη-Χατζηευθυμίου που σε ηλικία 62 χρονών, αφού κοινώνησε των Αχράντων μυστηρίων στο ναό του Ταξιάρχη στο Κοιμητήριο Ρόδου έγειρε και με ανακοπή της καρδιάς, μπροστά στον κόσμο πέταξε ψηλά στον δημιουργό της που λάτρευε, τον Ιησού μας Χριστό.
Δεν είναι σχήμα λόγου, ούτε υπερβολή, να ομολογήσουμε ότι έχασε το Νιοχώρι, η Ρόδος, η Χάλκη, μα η ίδια η Ορθοδοξία ένα επίγειο άγγελο, μια συνετή, ταπεινή δούλη του Χριστού και του Αρχαγγέλου Μιχαήλ του Ταξιάρχη, που τόσο υπεραγαπούσε και υπηρέτησε στο Νιοχώρι με τόση αυταπάρνηση, αγάπη και ανιδιοτέλεια...
Χτυπούσε τις πόρτες των πτωχών, μοίραζε και έψαλε τις ιερές παρακλήσεις των Αγίων και προ παντός του Ταξιάρχη του Μιχαήλ. Χαμηλών τόνων, ανεξίκακη, ευγενής, από ευγενή οικογένεια του μπαρμπα-Νικόλα και της Σταματίας Χατζηευθυμίου από τη Χάλκη. Διατήρησαν επί πολλά χρόνια οι γονείς της ιστορικό καφενείο στο Νιοχώρι “η Χάλκη”. Χρόνια επίτροπος ο κυρ. Νικόλας στην εκκλησία του Νιοχωριού.
Τότε που μοσχομοίριζε η ενορία από εξαίρετους, με ήθος και ιεροπρέπεια κληρικούς, όπως ο παππούς μου παπα-Κυριάκος Μανέττας. Από ιεροψάλτες, από επιτρόπους, από αριστοκράτες, ευγενείς και αρχοντικές οικογένειες Νιοχωριτών και Ροδιτών.
Έτσι η Βαλασία και τα αδέλφια της, ο Χατζής Χατζηευθυμίου πρώτην δήμαρχος Ρόδου, η Αναστασία και η Κατερίνα, γαλουχήθηκαν στο δρόμο του Θεού.
Ξεχωριστή σε όλα της η Βαλασία.
Παντρεύτηκε τον Παύλο Αμπελιώτη απέκτησε τον μονάκριβο γιό της Αθανάσιο που είναι νυμφευμένος με την εκλεκτή Άννα-Μαρία Χατζημιχάλη.
Τα γράφω αυτά εγώ, που δεν είχα την τύχη να την έχω στο ναό μου.
Για την μνήμη της και για όσα ένα χρόνο τιμώ στο όνομά της, οδηγήθηκα από ρασοφόρους “....αδελφούς” στα δικαστήρια.
Το δικαστήριο του ουρανού, θα κρίνει και εμάς και τα έργα μας χωρίς διάκριση. Το Δικαστήριο του Ουρανού πήρε την ημέρα των Αγίων Αναργύρων (1 Νοεμβρίου 2014) την αγιασμένη ψυχή της Βαλασίας μας.
Γιατί η Βαλασία μας ανήκει σε όλους μας.
Την ημέρα που άρχιζε τις παρακλήσεις στον ταξιάρχη του Νιοχωρίου. Και έλαμπε πάντοτε από πνευματική χαρά.
Νιώθω τιμή και χαρά που την εγνώρισα. Που αποκλειστικά μου εμπιστεύθηκε ορατά και αόρατα σημεία που εβίωσε και την πρόσκληση του Αρχαγγέλου Μιχαήλ για τον ουρανό. Την ευγνωμονώ που δίδαξε τη ζωή και το παράδειγμά της πολύ κόσμο και νεολαία.
Ουρανοπολίτης η Βαλασία Αμπελιώτη-Χατζηευθυμίου. Ένα χρόνο λείπει από εμάς, αλλά όχι από τη σκέψη, τις προσευχές από ανάμεσά μας. Αξέχαστή μας Βαλασία. Κάθε στιγμή σε μνημονεύω νύχτα και ημέρα. Μια ανείπωτη χαρά νιώθω στα σωθικά μου. Ξέρω ότι πρεσβεύεις. Γνωρίζω και εγώ και χιλιάδες άλλοι ότι κέρδισες την ουράνια ζωή, τον Παράδεισο. Η ευχή σου και η πρεσβεία σου μαζί μας.
Αιωνία σου η μνήμη.
Γράφει ο Κυριάκος Αν. Μανέττας Πρωτοπρεσβύτερος

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News