Δημήτρης Προκοπίου: Το προϊόν της κρουαζιέρας

Δημήτρης Προκοπίου: Το προϊόν της κρουαζιέρας

Δημήτρης Προκοπίου: Το προϊόν της κρουαζιέρας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1241 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Δημήτρης Προκοπίου

Ο θαλάσσιος τουρισμός περιγράφεται ως μια από τις δυνατότερα αναπτυσσόμενες μορφές εναλλακτικού τουρισμού.


Είναι οι τουριστικές δραστηριότητες και υπηρεσίες που αναπτύσσονται στο θαλάσσιο χώρο, οι οποίες συχνά εμπεριέχουν την έννοια του ταξιδιού και έχουν ως σκοπό την αναψυχή και την πολιτισμική επικοινωνία. Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις κρουαζιέρας παρακολουθώντας τη συνεχή ανερχόμενη ζήτηση του κλάδου, κατασκευάζουν κρουαζιερόπλοια μετά από έρευνες για τις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των τουριστών και κατασκευάζουν έτσι τα πλοία τους ανάλογα για να εξυπηρετήσουν όλα τα τμήματα της αγοράς με ένα πλούσιο προϊόν επιλόγων στο πλοίο.

Βάση ερευνών αγοράς και επιλογής νέων προορισμών σχεδιάζουν τα δρομολόγια που θα πραγματοποιήσουν, το κόστος παροχής των υπηρεσιών και μεταφορών της κρουαζιέρας. Καθορίζουν τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν ανάλογα με το στόλο που έχουν και βάση της διαστρωμάτωσης του ανταγωνισμού στην αγορά. Ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού ή της κρουαζιέρας, είναι για την Ευρώπη μια δυναμικά ανερχόμενη οικονομική δραστηριότητα η οποία δίδει οικονομικά οφέλη σε ένα πλήθος άμεσα ή έμμεσα σε τομείς της οικονομίας.

Η κρουαζιέρα σαν τουριστικό ταξίδι περιγράφεται ως μια προκαθορισμένη περιήγηση στην οποία προσεγγίζονται συγκεκριμένα τουριστικά λιμάνια και πόλεις, βάσει ενός προγράμματος το οποίο είναι αμετάβλητο. Ο τουρίστας αγοράζει συγκεκριμένο πακέτο διαδρομής. Η βασική υποχρέωση των επιβατών είναι η συμμόρφωσή τους στο χρονοδιάγραμμα ώστε να μη δημιουργηθούν προβλήματα στην κανονική λειτουργία του ταξιδιού. Ο συνδυασμός ταξιδιού και διακοπών είναι η βάση της κρουαζιέρας. Ο τουρίστας της κρουαζιέρας επισκέπτεται πολλούς προορισμούς σε σύντομο χρονικό διάστημα ανά ημέρα.

Συνήθως το πλοίο το βράδυ ταξιδεύει και την ημέρα είναι δεμένο σε λιμάνι προορισμού. Εκεί ο τουρίστας επισκέπτεται αξιοθέατα στο λιμάνι ή πραγματοποιεί εκδρομές στην ευρύτερη περιοχή, συνήθως όχι σε διαδρομές πάνω από μία ώρα. Το όφελος με την κρουαζιέρα είναι ότι επισκέπτεσαι πολλούς τόπους με αναλογικά πολύ χαμηλό κόστος. Οι προορισμοί – λιμάνια συνδέονται πάντα με πολύ γνωστά θέλγητρα – μνημεία-μουσεία: Πειραιάς –Ακρόπολη των Αθηνών, Χάιφα- Ιεροσόλυμα, Τσιβιταβέκια – Ρώμη, Ρόδος – Παλάτι Μεγάλου Μάγιστρου – Λίνδος, Ηράκλειο – Κνωσός, Κατάκολο –Ολυμπία, Κέρκυρα – Παλιά Πόλη, Κουσάντασι – Παλιά Έφεσος, Κως – Ασκληπιείο, Πάτμος – Σπήλαιο Αποκάλυψης, Θεσσαλονίκη- Άνω Πόλη, Γένοβα- Ιστορικό κέντρο.

Στο σύγχρονο κρουαζιερόπλοιο προορισμός είναι και το πλοίο που έχει μέσα : Πισίνες, γυμναστήριο, θέατρο, κινηματογράφο, εστιατόρια διεθνούς κουζίνας, κομμωτήριο, σπα, μασάζ και κέντρο αισθητικής, χώροι επιτραπέζιων παιχνιδιών,καζίνο, χώροι απασχόλησης παιδιών, συνεδριακό κέντρο, καμπίνες διάφορων ειδών,καταστήματα αφορολόγητων ειδών, κλαμπ –παμπ –ντίσκο, χώροι για καραόκε, ιατρείο. Υπάρχουν πολλές δραστηριότητες όπου ο τουρίστας συμμετέχει. Οι προορισμοί παρουσιάζονται από ειδικούς στα αξιοθέατα και στο περιβάλλον.

Οι υπηρεσίες στο πλοίο είναι ποιοτικές και την ξενάγηση στους τόπους την πραγματοποιούν διπλωματούχοι ξεναγοί. Οι πληροφορίες για τους προορισμούς είναι δηλαδή υψηλού επιπέδου. Τα οφέλη από την κρουαζιέρα είναι σημαντικά για τους προορισμούς, η εστίαση, τα τουριστικά γραφεία, οι βαρκάρηδες και φυσικά τα είδη δώρων αντλούν πελάτες από επιβάτες κρουαζιέρας.

Η κρουαζιέρα απαιτεί υποδομές λιμενικές αλλά και ανάλογες ευκολίες οδικών δικτύων για τη μετακίνηση των τουριστών στην ενδοχώρα που πραγματοποιούνται οι ημέρωσες εκδρομές.

Επίσης το λιμάνι πρέπει να διαθέτει τελωνείο, καταστήματα αφορολογήτων, χώρους εστίασης και έλεγχο διαβατηρίων.

Διαβάστε ακόμη

Παναγιώτης Κουνάκης: Νησιώτες, πολίτες Γ’ κατηγορίας

Γιώργος Ζαχαριάδης: «Αν φυτρώσουν λουλούδια στις πόρτες μας»

Δημήτρης Προκοπίου - Φώτης Αναστασιάδης: Τουρισμός, κίνδυνοι και εναλλακτικές μορφές

Φίλιππος Ζάχαρης: Κοπιάζοντας για το τέλος και τη νέα αρχή

Αργύρης Αργυριάδης: Η ιδεολογική «μετάλλαξη» της ΝΔ

Ηλίας Καραβόλιας: Ο αληθινός φόβος των μαζών

Χρήστος Γιαννούτσος: Πέρυσι η Ρόδος, φέτος η Κως και η Χίος... μετά;

Γιάννης Σαμαρτζής: Η μεγέθυνση της οικονομίας, μέσω της αύξησης των επενδύσεων