Δημήτρης Προκοπίου: Δημόσιες σχέσεις και τουρισμός

Δημήτρης Προκοπίου: Δημόσιες σχέσεις και τουρισμός

Δημήτρης Προκοπίου: Δημόσιες σχέσεις και τουρισμός

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 811 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Δημήτρης Προκοπίου

Δηµόσιες σχέσεις ορίζουμε τη λειτουργία, µέσω της οποίας δηµόσιοι και ιδιωτικοί οργανισµοί και φυσικά τουριστικές εγχειρήσεις, επιζητούν την κατανόηση, την υποστήριξη και τη συµπάθεια των ανθρώπων εκείνων µε τους οποίους έρχονται ή µπορούν να έρθουν σε επαφή µε σκοπό την εκτεταµένη εκπλήρωση των κοινών συμφερόντων τους, που στον Τουρισμό είναι οι υπηρεσίες διαμονής. Οι δημόσιες σχέσεις χτίζουν τις πωλήσεις της επιχείρησης.

Στον κλάδο της φιλοξενίας, σε κάθε ποιοτική ξενοδοχειακή μονάδα, τον πελάτη υποδέχεται αρμόδιος υπάλληλος που του παρουσιάζει το ξενοδοχείο και αλλά δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή, ενημερώνει για εκδρομές, πολιτιστικές δράσεις και αξιοθέατα, αγορές, εστίαση και αναψυχή.

Συχνά την ενημέρωση την κάνει o concierge. Στα ξενοδοχεία resort που δουλεύουν το καλοκαιρινά τουριστικά πακέτα του εξωτερικού πουλημένες μήνες πριν, με οργανωμένο τουρισμό οι rep – εκπρόσωποι των tour operators έχουν τον ρόλο των δημοσίων σχέσεων για τα τουριστικά πακέτα.

Ουσιαστικά όχι μόνο πληροφορούν τους τουρίστες αλλά επιβλέπουν και τα ξενοδοχεία για την ποιότητα υπηρεσιών που συμφωνημένα παρέχουν στα τουριστικά πακέτα.

Οι δημόσιες σχέσεις αναφέρονται στην προσπάθεια μίας επιχείρησης, ενός οργανισμού ή ενός κόμματος, πολιτικού προσώπου κ.λπ. να προβληθεί ευρέως και να δημιουργήσει θετική εικόνα γύρω από το πρόσωπό του/της. Δεν είναι διαφήμιση αλλα σχετίζεται με αυτή.

Οι δημόσιες σχέσεις είναι πιο προσωπικές ως διαδικασία, και περιλαμβάνουν διαπροσωπικές σχέσεις, εκδηλώσεις και συνεστιάσεις. Οι δημόσιες σχέσεις διαφέρουν από τη διαφήμιση στο γεγονός ότι οι πρώτες βασίζονται στην δημοσιότητα η οποία αποκτάται χωρίς αμοιβή.

Βέβαια σε μία επιχείρηση αναλώνονται πόροι χρηματικοί και μη, για την αύξηση της δημοσιότητας αλλά η ενέργεια αυτή διαφέρει σημαντικά από τη διαφήμιση.
∆ηµόσιες σχέσεις είναι η λειτουργία επικοινωνίας µεταξύ ενός στελέχους δηµοσίων σχέσεων (ατόµου, οµάδας) και του κοινού δηλαδή του τουρίστα, για τη δημιουργία και διατήρηση αµοιβαίας εµπιστοσύνης και κατανόησης, με σκοπό ο τουρίστας να μείνει ευχαριστημένος.

Στα ξενοδοχεία υπάρχουν υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων. Από εκεί και πέρα όταν πρόκειται να προβληθούν προορισμοί και ξενοδοχεία στο εξωτερικό, η τουριστική προβολή περιλαμβάνει τις δημόσιες σχέσεις.

Τα φόρουμ τουριστικών πρακτόρων, οι προσκλήσεις σε τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους να επισκεφτούν ξενοδοχειακές μονάδες και προορισμούς είναι ουσιαστικά δημόσιες σχέσεις. Τα δώρα όταν κάποιος μπαίνει στα ξενοδοχεία είναι δημόσιες σχέσεις, επίσης.

Οι δηµόσιες σχέσεις και το marketing παρουσιάζουν την ίδια άποψη µε διαφορετικές προοπτικές. Οι επιχειρήσεις είναι σύνθετες παραγωγικές μονάδες και η κατανόησή τους απαιτεί να εμπεδώσουμε τη σχέση που υπάρχει.

Οι δηµόσιες σχέσεις είναι μία σηµαντική αξία για το marketing, αλλά και ο ρόλος τους προχωρεί μακρύτερα από το marketing, καθώς ειναι πιο προσωπικές. Ο όρος αυτός έχει γίνει αντικείμενο διαφωνίας µεταξύ των επαγγελµατιών και ακαδηµαϊκών marketing και των αντιστοίχων των δηµοσίων σχέσεων.

Διαβάστε ακόμη

Παναγιώτης Κουνάκης: Νησιώτες, πολίτες Γ’ κατηγορίας

Γιώργος Ζαχαριάδης: «Αν φυτρώσουν λουλούδια στις πόρτες μας»

Δημήτρης Προκοπίου - Φώτης Αναστασιάδης: Τουρισμός, κίνδυνοι και εναλλακτικές μορφές

Φίλιππος Ζάχαρης: Κοπιάζοντας για το τέλος και τη νέα αρχή

Αργύρης Αργυριάδης: Η ιδεολογική «μετάλλαξη» της ΝΔ

Ηλίας Καραβόλιας: Ο αληθινός φόβος των μαζών

Χρήστος Γιαννούτσος: Πέρυσι η Ρόδος, φέτος η Κως και η Χίος... μετά;

Γιάννης Σαμαρτζής: Η μεγέθυνση της οικονομίας, μέσω της αύξησης των επενδύσεων