Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 521 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Ηλίας Καραβόλιας

Γεμίζουμε εύκολα τον χρόνο μας με δυνητικές συνεργασίες, είτε ως επαγγελματίες είτε ως επιχειρήσεις. Δεν λειτουργούμε αφαιρετικά και ούτε αξιοποιούμε τη σημασία της αμυντικής αισιοδοξίας και του ορθολογικού αρνητισμού.

Βυθιζόμαστε στον κόσμο του πιθανού και στο μη εφικτό επειδή πιεζόμαστε για το άμεσο κέρδος λόγω αναγκών και ανελαστικών δαπανών, και ξεχνάμε την αξία της αφαιρετικής μεθόδου.

Στη σημερινή έκσταση επικοινωνίας και πληροφορίας δεν επιβιώνουμε αν δεν λειτουργήσουμε μεταξύ άλλων και αφαιρετικά.
Χρειάζεται διαρκώς να αξιολογούμε με στοχευμένη στρατηγική προτεραιοποίηση, ποιες συνεργασίες και ποιες αγορές έχουν υψηλό αναμενόμενο όφελος.

Ξεχνάμε - κυρίως λόγω μυωπικής λογικής και αγκύρωσης - να σταθμίσουμε στα κόστη συνεργασίας βασικές επιχειρηματικές νόρμες, όπως το κόστος ευκαιρίας από τον εναλλακτικό ωφέλιμο χρόνο προώθησης των ήδη δοκιμασμένων υπηρεσιών και προϊόντων μας.

Κυρίως το διαδίκτυο, με την περιορισμένη ορθολογικότητα από τη δήθεν ανοριοθέτητη αγορά του και την πλάνη του μηδενικού οριακού κόστους για καινοτομία, μας απωθούν από το να υπολογίζουμε την καθαρή παρούσα αξία των θεωρητικά άπειρων συνδέσεων και επαφών μας.

Ο κίνδυνος που υπάρχει από τις περισσότερες αυτές δυνητικές συνεργασίες είναι να απομακρυνθούμε από την κανονική αγορά και να μεταφερθούμε σε μια φαντασιακή αγορά.
Και όλο αυτό να το εντυπώνουμε στο ασυνείδητό μας με μια νοητική λογιστική αβέβαιων εσόδων αλλά και αφανούς κόστους (σε χρόνο και χρήμα).

Αν δεν διαχειριστούμε τον ενθουσιασμό της υπερδικτύωσης, αν δεν αξιοποιήσουμε τα ψηφιακά δίκτυα για ενδελεχή έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού, θα εκτοπιστούμε από την ωμή πραγματικότητα των ανώφελων επικοινωνιών.

Και για να το αποφύγουμε αυτό, πρέπει να υιοθετήσουμε ένα καταλυτικό εργαλείο: την αυστηρή αξιολόγηση των προϊόντων αλλά φυσικά και της συγκεκριμένης αγοράς που αυτά απευθύνονται, κυρίως ελέγχοντας τα συμπεριφορικά και αγοραστικά της δεδομένα και προβλέψεις...

Διαβάστε ακόμη

Παναγιώτης Κουνάκης: Νησιώτες, πολίτες Γ’ κατηγορίας

Γιώργος Ζαχαριάδης: «Αν φυτρώσουν λουλούδια στις πόρτες μας»

Δημήτρης Προκοπίου - Φώτης Αναστασιάδης: Τουρισμός, κίνδυνοι και εναλλακτικές μορφές

Φίλιππος Ζάχαρης: Κοπιάζοντας για το τέλος και τη νέα αρχή

Αργύρης Αργυριάδης: Η ιδεολογική «μετάλλαξη» της ΝΔ

Ηλίας Καραβόλιας: Ο αληθινός φόβος των μαζών

Χρήστος Γιαννούτσος: Πέρυσι η Ρόδος, φέτος η Κως και η Χίος... μετά;

Γιάννης Σαμαρτζής: Η μεγέθυνση της οικονομίας, μέσω της αύξησης των επενδύσεων