Λειτουργεί αποτελεσματικά το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε Καστέλλο και Λίνδο

Λειτουργεί αποτελεσματικά  το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε Καστέλλο και Λίνδο

Λειτουργεί αποτελεσματικά το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε Καστέλλο και Λίνδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 390 ΦΟΡΕΣ

Αυτό υποστηρίζει ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων

Εξηγήσεις γύρω από τα όσα επισήμανε προ ημερών με δηλώσεις του ο πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου, Δημήτρης Σαλαχούρης αναφορικά με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και την Ακρόπολη Λίνδου, έδωσε χτες ο οργανισμός διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος των ξεναγών είχε επισημάνει με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ότι το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που ξεκίνησε να εφαρμόζεται εδώ και μερικές μέρες μεσούσης της τουριστικής περιόδου παρουσιάζει πολλές ατέλειες, καθώς δεν εκδίδει εισιτήρια με μειωμένες τιμές που ισχύουν για τους υπερήλικες είτε για άτομα με αναπηρίες, ούτε επίσης και τα ελευθέρας για τα παιδιά, παρά μόνο τα κανονικά εισιτήρια, με αποτέλεσμα να υπάρχει ταλαιπωρία στους επισκέπτες που αναγκάζονται να περιμένουν σε ουρές εκατοντάδων μέτρων κάτω από τον ήλιο και ειδικά στη Λίνδο όπου το θερμόμετρο ξεπερνά και τους 40 βαθμούς.

Στην απάντησή του ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, αναφέρει τα εξής:

Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ), εποπτευόμενος από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού φορέας-ΝΠΔΔ, εφαρμόζει το ηλεκτρονικό εισιτήριο από το 2018 και σταδιακά έχει επεκταθεί μέχρι σήμερα σε 18 μεγάλους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, ενώ μέχρι τέλη Αυγούστου θα λειτουργεί σε 28 συνολικά θέσεις σε όλη την Ελλάδα. Η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου χρηματοδοτήθηκε σε δύο φάσεις από το από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το Ίδρυμα Ωνάση αντίστοιχα, καθώς και από ιδίους πόρους του φορέα ως έργο μεγάλης προτεραιότητας και σημασίας για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας.

Ειδικότερα, η σκοπιμότητα εγκατάστασης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους χώρους και μουσεία με υψηλή επισκεψιμότητα, αναλύεται στην ανάγκη για διαφάνεια στις συναλλαγές, στην προβολή και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου/μουσείου/ μνημείου, καθώς και στην προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών με την ταυτόχρονη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αναβάθμιση της βιωματικής εμπειρίας τους. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο επί του παρόντος εξυπηρετεί το μεμονωμένο εισιτήριο εισόδου και το ενιαίο για περισσότερους χώρους, μνημεία και μουσεία μιας περιοχής. Περιλαμβάνει το μειωμένο εισιτήριο με μορφή voucher, ενώ δεν περιλαμβάνει ακόμα την ελεύθερη είσοδο. Σύμφωνα με τη νόμιμη διαδικασία απαιτείται ο έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο εκδοτήριο, και επομένως οι περιπτώσεις αυτές θα αντιμετωπιστούν σε επόμενη φάση με την αντίστοιχη προσαρμογή της ψηφιακής τεχνολογίας και του θεσμικού πλαισίου.

Τα παραπάνω ισχύουν για όλα τα σημεία όπου λειτουργεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο σήμερα, χωρίς να έχουν δημιουργηθεί τέτοιας έντασης αντιδράσεις, όπως αυτές παρουσιάζονται στο δημοσίευμα της έκδοσης της «ΡΟΔΙΑΚΗΣ», με αφορμή την πρόσφατη (αρχές Ιουλίου) εγκατάσταση και λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα κατ’ εξοχήν εμβληματικά μνημεία της Ρόδου, στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Μεσαιωνική Πόλη και στην Ακρόπολη της Λίνδου. Αντίθετα, σε επικοινωνία με τους χώρους πληροφορηθήκαμε ότι το σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και παραγωγικά.

Η αναμονή των επισκεπτών είναι γεγονός και παρουσιάζεται σε όλους τους χώρους μεγάλης επισκεψιμότητας και ιδιαίτερα κατά τη φετινή τουριστική περίοδο που διανύουμε. Για την Λίνδο μάλιστα πρέπει να αναφερθεί ότι για τις 14 μέχρι σήμερα ημέρες λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο αριθμός των εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί είναι 45.814.Οι ουρές, που εμφατικά αναφέρονται στο δημοσίευμα, για τη Λίνδο και το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου δεν αποτελούν φυσικά τωρινό φαινόμενο και οπωσδήποτε δεν σχετίζονται με την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εκεί! Αντίθετα, με το e-ticket θα μειώνονται σταδιακά οι ουρές αναμονής, όταν θα γενικεύεται η προμήθεια του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από την πλατφόρμα του e-ticket και όχι από τον είσοδο του χώρου, μνημείου ή μουσείου.

Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίου μέσα από το κανάλι του διαδικτύου, είτε ατομικά είτε μέσω των τουριστικών πρακτορείων, τα τελευταία μάλιστα έχουν την άμεση πληροφόρηση γι αυτό. Η διάχυση της πληροφορίας πώλησης εισιτηρίου μέσω διαδικτύου είναι αυτονόητο ότι θέλει τον χρόνο της, όμως ο ΟΔΑΠ παράλληλα με τη φυσική επέκταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υλοποιεί έργο για την αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών της πλατφόρμας του e-ticket, που θα περιλαμβάνει πλήρη ενημέρωση για τα μνημεία και την περιοχή και πληροφόρηση για τους όρους λειτουργίας και τις δυνατότητες του εισιτηρίου.

Ως προς τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου με έκπληξή μας αναφέρεται το δημοσίευμα και βρίθει ανακριβειών, διότι προφανώς δεν ζήτησε πληροφόρηση από τις υπηρεσίες μας, διευκρινίζουμε ότι ο ΟΔΑΠ έχει σχεδιάσει, υποβάλλει και υλοποιεί εννέα (9) έργα συνολικού προϋπολογισμού 29 εκατομμυρίων ευρώ. Τα έργα αυτά αφορούν αποκλειστικά στην αναβάθμιση των εργαστηρίων, των πωλητηρίων και των προϊόντων τους, στον εκσυγχρονισμό του συστήματος πώλησης, καθώς και στην ανέγερση νέων πωλητηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους.

Σε κανένα στάδιο πριν ή μετά την ένταξη των έργων δεν υπήρχαν δράσεις που να αφορούν στο ηλεκτρονικό εισιτήριο. Αντίθετα ο φορέας με ιδίους πόρους προχωρά σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠΜΑΕ) σε έργο υποστήριξης και συντήρησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τα επόμενα δύο έτη, δηλαδή θα καλύψει και τη θερινή περίοδο του 2024.
Τέλος, ο ΟΔΑΠ έχει υπογράψει προγραμματική συμφωνία με την ΚτΠΜΑΕ για το έργο «Επέκταση συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και ελέγχου εισόδου επισκεπτών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων» σε 323 συνολικά θέσεις μέσω ΣΔΙΤ, ενώ η ΚτΠ έχει προχωρήσει στη σχετική ανάθεση για την προετοιμασία του φακέλου.

Όλα τα ανωτέρω συγκροτούν μερικούς από τους κύριους στόχους του ΟΔΑΠ, δηλαδή την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, μνημείων και ιστορικών τόπων, την ανάδειξη και προβολή τους για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών και άρα την αύξηση των εσόδων του για την επανεπένδυσή τους στον πολιτισμό της χώρας μας, με επίγνωση της διεθνούς εξέλιξης μέσα στον 21ο αιώνα.

Διαβάστε ακόμη

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ΚΓ’ πολιτιστικού συμπόσιου της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών

Καταδίωξη και σύλληψη δυο διακινητών από το Λιμεναρχείο Ρόδου

Ξεναγοί: «Σθεναρό όχι» στο νομοσχέδιο που υποβαθμίζει το επάγγελμα

Σε λειτουργία το «Ψηφιακό Μητρώο Μελών Λεσχών Φιλάθλων»

Διαγωνισμός για την προστασία των ακτών σε Σορωνή και Καλαβάρδα

Απόφαση για επιστροφή χρημάτων εξαιτίας της πυρκαγιάς στη Ρόδο

Τροχαίο ατύχημα πριν από λίγο στην περιοχή Τραουνού

Έκτακτη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου